تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۰/۲۰ - ۲۲:۰۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 103380

علی ملاقلی‌پور با انتقاد از روند تولید فیلم‌های سینمایی، از برخی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی گلایه کرد.
به گزارش سینماسینما ،علی ملاقلی‌پور کارگردان سینما، درباره آخرین وضعیت جدیدترین فعالیت سینمایی خود به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: فیلمنامه «زنگبار» با موضوع طنز اجتماعی و مفاهیم عدالت محور آماده تولید است. مدت زیادی از وقتمان را صرف دریافت پروانه ساخت آن کردیم، اما نتوانستیم سرمایه‌گذاری را برای ورود به مرحله تولید پیدا کنیم. علت اینجاست که سرمایه گذاران بخش خصوصی می‌گویند فیلم‌هایی که شوخی‌های سخیف داشته باشد، می‌خواهیم و خواسته دیگر آن‌ها استفاده از دو یا سه بازیگر است که در طول سال بیکار نمی‌شوند و بیست و چهار ساعت مشغول کار هستند. آخر مگر این تعداد در طول سال چند فیلم می‌توانند بازی کنند؟!

وی افزود: از سویی اولویت بخش‌های دولتی و ارگانی فیلمنامه‌های اجتماعی دغدغه‌مند متعهدانه نیست و نگاه بیلان کاری دارند؛ یعنی اگر فیلمی ساخته شود که صرفاً لباس خاکی و مفاهیم دفاع مقدس داشته باشد، حاضرند حمایت کنند، اما اگر فیلمی شهری با مفاهیم دفاع مقدس باشد برای ساخت آن ورود نمی‌کنند و ما با این مشکل و چالش عجیب روبرو هستیم. این ارگان‌ها باید توجه کنند که مفاهیم دفاع مقدس را در شرایط روز می‌توان گنجاند؛ اما نمی‌توان خاکریز را به زمان روز آورد.

کارگردان «قندون جهیزیه» ادامه داد: البته چنین اتفاقی فقط در مورد فیلم من نیفتاده است؛ بلکه کل خروجی سینما این گونه است. مگر فیلم‌های اجتماعی متعهدانه پرچالش ملتهب با انگیزه و خوش ریتم ساخته می‌شود که مردم استقبال کنند؟ جواب منفی است؛ چون ارگان‌ها نگاه عمیقی ندارند.

ملاقلی پور اضافه کرد: ارگان‌ها نگاه بیلان کاری دارند؛ یعنی صرفاً آخر سال بروند و تعریف کنند که چه کار‌هایی کردند. پوستر و سر در سینما برای آن‌ها مهم است، نه ذهن تماشاچی و بخش خصوصی. دغدغه فرهنگی ندارند و با پایین آوردن سطح سلیقه مردم مخرب فرهنگ و ادب و اخلاق می‌شوند. در این شرایط فیلمسازی که بخواهد حرف خوب بزند، کمتر و کمتر می‌شود و خروجی به تولید فیلم‌های کمدی سخیف می‌رسد که نمونه آن‌ زیاد است.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها