تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۸/۲۸ - ۱۲:۰۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 192031

جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کیپ تاون آفریقای جنوبی به حمید یوسفی برای کارگردانی فیلم کوتاه «ابوالهول» رسید.

به گزارش سینماسینما، فیلم کوتاه «ابوالهول» به کارگردانی حمید یوسفی موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی از دومین جشنواره سالانه کیپ تاون در آفریقای جنوبی شد.

در مراسم پایانی این جشنواره که روز ۱۱ نوامبر در هتل گراند بوتیک در شهر کیپ تاون پایتخت آفریقای جنوبی برگزار شد، هیئت داوران این رویداد، خانم ناتاشا مایت (بازیگر و تهیه کننده)، خانم مونیک مورا (بازیگردان)، آقای داریون دانژو (نویسنده و کارگردان) و آقای جردن لی گاربوت (کارگردان)، حمید یوسفی را شایسته دریافت جایزه بهترین کارگردانی دانسته و جایزه این جشنواره را به وی اهدا کردند.

«ابوالهول» در هجدهمین حضور جهانی در هفتاد و هفتمین جشنواره سالرنو ایتالیا حضور یافته و در دو رشته در یک جشنواره آمریکایی نامزد دریافت جایزه شده است.
جشنواره بین‌المللی فیلم سالرنو از سال ۱۹۴۶ آغاز به کار کرده و به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین جشنواره های جهانی فیلم شناخته می‌شود که هر ساله ۲۷ نوامبر الی ۲ دسامبر در شهر سالرنو با مراسم با شکوه فرش قرمز برگزار می‌شود.

این فیلم همچنین نامزد دریافت جایزه بهترین فیلمنامه (رومینا روشن بین – حمید یوسفی) و بهترین فیلمبرداری (محسن حسینی) از پانزدهمین جوایز سالانه جشنواره موسیقی و فیلم مستقل جهانی در ویرجینیا آمریکا شد.

«ابوالهول» پیش از این در هفتاد و سومین دوره جشنواره مونته‌کاتنی ایتالیا، چهلمین دوره جشنواره فیلم‌های هنری آسولو ایتالیا، بیست و سومین جشنواره سینمابی سابقه استونی، بیست و یکمین دوره ریورساید آمریکا و چندین جشنواره دیگر حضور داشته و موفق به کسب جایزه بهترین فیلم دلهوره‌آور از سومین جشنواره فالووترا ایتالیا شده است و توسط کمپانی ماداکتو پیکچرز با مدیریت محمد توریوریان به جشنواره‌های جهانی عرضه می‌شود.

«ابوالهول» نوشته حمید یوسفی و رومینا روشن‌بین است و رومینا روشن‌بین و علی خوش‌بین بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش‌ کرده‌اند

لینک کوتاه

 

آخرین ها