فیلم سینمایی «خاطرات پاییزی» موفق شد جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه جشنواره بارسلونا پلنت فیلم اسپانیا را از آن خود کند.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «خاطرات پاییزی» به کارگردانی علی فخرموسوی و تهیهکنندگی سید امیر سیدزاده و ویکتور ویلهلم، اولین تولید مشترک سینمای ایران و جمهوری چک و اکراین است که با هزینه شخصی و بدون کمک دولتی ساخته شده است.
«خاطرات پاییزی» پیش از این جایزه ارکیده طلایی، بهترین فیلم جشنواره Aab هند و نشان یادبود قربانیان جنگ سازمان ملل و اتحادیه اروپا را از آن خود کرده بود و تاکنون در ۱۲ جشنواره بینالمللی شرکت داشته و در نوبت اکران آذر ماه سینماهای هنر و تجربه است.
این فیلم تماما در مرز اکراین و اسلوواکی با بازیگران مطرح اروپای شرقی فیلمبرداری شده و تمام مراحل فنی آن در اروپا انجام شده است.
«خاطرات پاییزى» عاشقانهای ضد جنگ است که در سکوت کامل خبری و با عوامل اروپایی در مرز اوکراین و اسلوواکی فیلمبرداری شده است.
این فیلم قصه دختری را به تصویر میکشد که خانه و خانوادهاش مورد حمله و تجاوز گروههای تروریستی قرار گرفته است؛ او که آوارهگی، نابینایی و حتی از دست دادن قدرت تکلم را تجربه میکند در نهایت میتواند آرامش و عشق را در گوشهای دیگر از دنیا در کنار مردمی که خود آسیب دیده از جنگ هستند، بیابد.
در فیلم «خاطرات پاییزی» نازنین احمدى شاهپورآبادى به عنوان بازیگر نقش اول زن در کنار بازیگران مطرح اروپاى شرقى ایفاى نقش مىکند.
دیگر عوامل فیلم «خاطرات پاییزی» عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: دیمیتری ویشنیاک، مدیر صداگذاری: نیک استریلِسکی، تدوین: الکسانددر نِدبایف، طراح لباس: آلِنا زاویدیوسکا، طراح صحنه: رُسلان پیساچِنکو، طراح چهرهپردازی: گریم: کاترینا ستارُوُیتووا، موسیقی متن: رُمان کروتین، انتخاب بازیگر: ویکتوریا لینهارتووا، مشاور رسانهای: مریم قربانینیا.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





