محمود بصیری گفت: داود رشیدی اگر جوانی را میدید که استعدادی دارد،هرگز او را رها نمیکرد.
به گزارش سینماسینما، این بازیگر سینما و تلویزیون که از دوستان خانواده رشیدی است با ابراز تأسف از درگذشت این هنرمند گفت: آقای رشیدی رئیس واحد نمایش تلویزیون بود و دید بسیار گسترده و مثبتی داشت. اگر جوانی را میدید که استعدادی دارد هرگز او را رها نمیکرد و پیگیر کارش میشد، او از آن مدیرانی نبود که منتظر باشد هنرمندان سراغش بروند و پیشنهادی بدهند بلکه خودش پیگیر کارها میشد.
این بازیگر مهمترین ویژگی رشیدی را انسان بودن او دانست و یادآور شد: سال ۴۹ برای اولین بار یکدیگر را دیدیم و او به من اجازه داد، به مدت چهار سال در کلاس درسش در دانشگاه به صورت آزاد بنشینم، در حالی که من حتی دیپلم هم نداشتم.
بصیری اضافه کرد: آقای رشیدی مرا به هنرمندانی مانند محمود استادمحمد، علی حاتمی، امیرنادری و… معرفی کرد تا با من کار کند. سرکارهای او حاضر بودم تا یک نیزه بگیرم و فقط بایستم چون میدانستم با همین حضور هم مطالب بسیاری از او یاد میگیرم.
او در پایان صحبتش بار دیگر تأکید کرد: آقای رشیدی با دقت همه چیز را زیر نظر داشت و اگر احساس میکرد جوانی استعداد دارد خودش شرایط را برای فعالیت او ایجاد میکرد. هنرمند و انسانی بسیار بزرگ بود که رفتنش باعث تأسف همه ماست.
منبع: ایسنا
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- برگزاری یادبود داوود رشیدی در «فیلم و عکس با انرژی»
- فیلمتئاتر «دیکته»؛ داوود رشیدی هیچگاه زیر بار سانسور نرفت/ امید تنها راه نجات ما نیست، باید حرکت کنیم!
- نمایش فیلمتئاتر «دیکته» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- دو سال پس از رونمایی در جشنواره فجر؛ «شین» از چهارشنبه روی پرده میرود
- خیلیها بر سر اینکه اسمشان کجای تیتراژ باشد دعوا میکنند
- محمود بصیری: از کسانی که ممنوعالکارم کردند تشکر میکنم
- اختصاصی سینماسینما/ سخنرانی احترام برومند در نخستین جشن فیلم یزد
- از «محمد رسولالله» تا «تنهاترین سردار» روی آنتن تلویزیون
- لیلی رشیدی، احترام برومند، مرضیه برومندو… در یک مراسم/تصاویر
- اعلام جزییات نخستین سالگرد درگذشت زندهیاد داوود رشیدی
- روایت داوود رشیدی از ساعات پایانی عمر علی حاتمی/ نیمه شب در پاریس
- ستاره پسیانی، نوید محمدزاده، سعید روستایی در کنار خانواده رشیدی
- یادی از هنرمندانی که در سال ۹۶ جایشان خالی است
- دلتنگی مسجدجامعی برای داوود رشیدی + تصویر
- یادی از داوود رشیدی در خانه هنرمندان ایران
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- «موسی کلیم الله» بیگ پروداکشن ناامیدکننده
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
آخرین ها
- هیولایی باستانی
- خرد کمتر لذت بیشتر
- با سانسورچی همراه نشویم، بر سرش فریاد بزنیم
- انیمیشن ایران در جشنواره فجر؛ کجا ایستادهایم؟
- در جشنواره فیلمهای ایرانی نیویورک؛ «علت مرگ: نامعلوم» بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد
- «ژن زامبی» از ۲ اسفند روی صحنه میرود
- اعلام برندگان جوایز انتخاب منتقدان؛ «آنورا» بهترین فیلم ۲۰۲۵ شد
- نگاهی به فیلم «ناتوردشت»/ نگهبان پاکیها
- «صددام»؛ کُمدی ای که فقط سالن را پُر کرد
- یک کمدی شیرین و یک فیلم که فقط کام را تلخ میکند
- «غریزه»؛ عاشقانهای ناآرام
- درباره «زال و رودابه»؛ به مهر تو شد بسته دست بدی
- هشتمین روز نمایش آثار جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- یاداشتهای جشنواره/ هفت فیلم زیر ذرهبین
- پس از واکنش پوریا شکیبایی به افتتاحیه جشنواره؛ علی ملاقلیپور به استفاده ابزاری از تصویر پدرش و هنرمندان دیگر اعتراض کرد
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر؛ مهمانهای بیربط در سینمای رسانه، امتناع عطاران از پاسخ و تقدیم فیلم به فردوسیپور
- علیرضا قربانی برای سالگرد فراق همسرش خواند
- فروش خوب «کیک محبوب من» در اکران فرانسه
- به وقت فرعون
- حاتم بخشیهایی که ابراهیم را از سینمای ایران گرفت
- کدام زنان رهبری ارکستر داوری کن را بهدست گرفتهاند؟
- آقای عطاران اگر قرار نبود به سوالی جواب دهید پس چرا در نشست خبری شرکت کردید؟
- «موسی کلیم الله» بیگ پروداکشن ناامیدکننده
- تنهایی و انزوا رنجی برای آدمیست
- معرفی فیلمهای جشنواره فجر ۴۳
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مسابقه فیلم کوتاه اعلام شد
- در آستانه اکران فیلم در جشنواره فجر؛ اظهارات صریح یک مدیر سابق سینمایی درباره «قاتل و وحشی»
- پرسشهای بیپاسخ و فیلمهای جشنواره/ در جستجوی زمان از دست رفته یا چگونه به راه خود ادامه دهیم؟
- یک کمدی کمرمق، یک داستان واقعی و فیلمی که نامش آن را لو میدهد
- «زیبا صدایم کن»؛ احساسی گمشده لابه لای نسلها