تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۲/۱۷ - ۰۷:۲۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 86069
خاویر باردم معتقد است که اصغر فرهادی در «همه می‌دانند» کار شجاعانه‌ای انجام داده و در این فیلم رایحه اسپانیا را احساس می‌کند.

به گزارش سینماسینما، تازه‌ترین فیلم اصغر فرهادی با عنوان «همه می‌دانند» روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت در افتتاحیه هفتادویکمین جشنواره فیلم کن به نمایش درخواهد آمد.

خاویر باردم بازیگر اصلی این هم به تازگی و در آستانه نمایش این فیلم در جشنواره کن، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه درباره همکاری با فرهادی و بازی در فیلم «همه می دانند» توضیح داده است.

بارم با بیان اینکه ساخت این فیلم شجاعانه بوده است، گفت: «وقتی این کارگردان ایرانی به او گفته که قصد دارد فیلمی به زبان اسپانیایی بسازد که داستانش در اسپانیا می‌گذرد، او تعجب کرده و گفته که تصمیم شجاعانه‌ای گرفته است. بعد از دیدن فیلم «گذشته» متوجه شدم که او می‌تواند این کار را انجام دهد. این فیلم بیشتر از هر فیلم اسپانیایی که در اسپانیا ساخته شده، اسپانیایی است.»

باردم با مقایسه «همه می دانند» با «ویکی کریستینا بارسلونا» وودی آلن که در اسپانیا ساخته شده بیان کرد: «فیلم وودی آلن درباره کلیشه‌هاست، درباره چیزهایی که گردشگران خارجی به دنبالش هستند و به خاطر آن به بارسلونا سفر می‌کنند. اما اصغر فرهای چیز دیگری است. اصغر فرهادی خیلی واقع‌گراست. من در فیلم فرهادی رایحه اسپانیا را حس می‌کنم و این کشور را، این شهر را و آدم‌های داخل فیلم را باور می‌کنم.»

او درباره مشورت دادن به فرهادی درباره زبان اسپانیایی توضیح داد: «ما به او درباره زبان اسپانیایی و پیچیدگی‌هایش مشورت دادیم اما اصغر فرهادی پیش از شروع فیلم خیلی در این باره می‌دانست و ۹۹ درصد فیلم، اثر خود اوست با همه عناصر فیلم‌هایش. شخصیت‌های فیلم‌های فرهادی اغلب آدم‌های خیلی خوب، ساده و مهربانی هستند که در شرایط خیلی سخت قرار می‌گیرند اما این‌بار، این جنبه دلهره آور فیلم است که شما را علاقه‌مند می‌کند که بفهمید چه اتفاقی دارد می‌افتد و بعد روی صندلی میخکوب می‌شوید.»

تریلر روانشناسانه «همه می‌دانند» که فیلمنامه آن نیز به قلم اصغر فرهادی نوشته است داستانی زنی به نام لارا با بازی پنه‌لوپه کروز را روایت می‌کند که از بوینس‌آیرس در آرژانتین برای شرکت در یک جشن خانوادگی به اسپانیا سفر می‌کند. در این گردهمایی خانوادگی رویدادهایی روال زندگی شخصیت‌های داستان را تغییر می‌دهد. پنه لوپه کروز و ریکاردو دارین دیگر بازیگران این فیلم هستند.

فرهادی پیش از این با دو فیلم «گذشته» و «فروشنده» در جشنواره کن حضور داشت و این نخستین بار است که به عنوان کارگردان فیلم افتتاحیه در این رویداد حاضر می شود.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها