خسرو معصومی کارگردان فیلم کار کثیف در برنامه این هفته سینمامعیار که بصورت زنده از رادیو گفتگو پخش میشد با انتقاد از شرایط موجود اکران و عدم حمایت از فیلم های اجتماعی گفت: در شرایطی که ما هم از قوه قضائیه و هم بنیاد سینمایی فارابی و بسیاری نهادهای دیگر نامه گرفته بودیم اما در آخرین مرحله و درست زمانی که قرار بود بیلبورد بگیریم، آقای فرزام معاونت تبلیغات سازمان زیباسازی شهرداری یکباره گفت من به شما بیلبورد نمیدهم و وقتی از او علت را پرسیدیم گفت فیلم شما تجاری است! پرسیدم چطور این را می گویید؟ گفت از پوستری که آورده اید معلوم است و وقتی هم که از وی خواستیم تا فیلم را ببیند گفت نیازی نیست!
به گزارش سینماسینما ، اوبا انتقاد از حوزه هنری نیز گفت: از قوه قضائیه برای حوزه هم نامه بردیم که به ما سینما بدهند اما آقای کاظمی به من گفت: آقای معصومی سینمای اجتماعی که نمی فروشد! به ما سالن ۲ سینما سپیده را دادند و یک سانس در سینما آزادی به ما نمایش دادند. من فکر میکنم این سینما سفیر ایران در جهان است. در دنیا ایران را با نفت نمیشناسند و با کیارستمی می شناسند! و همه باید دنباله روی او باشیم اما امروز فیلم هایی ساخته می شوند که ساخته شدن و ساخته نشدن آن تاثیری ندارد.من از کنار سینمایی که زهرمار را نشان می دهد رد هم نمی شوم به نظرم آقای جواد رضویان فیلمساز نیست! رک میگویم! نباید به حوزه فیلمسازی بیاید! هرکسی که از سر راه آمد که نباید فیلم بسازد! فیلمساز ناصر تقوایی بود که تاسف میخورم که دیگر فیلم نمیسازد! معصومی در پاسخ به این پرسش که مشابه این اظهارنظر را قبلا درباره شاکردوست هم داشته گفت: من درباره شاکردوست گفتم او مناسب بازی در فیلم تابو نبود اما وقتی مجری پرسید بازی شاکردوست در شبی که ماه کامل شد را چطور دیدید گفت: شاکردوست دختر با معرفتی ست اما بازی چیز دیگری است که اجازه دهید راجع به آن صحبت نکنم! معصومی در خصوص تغییر دیدگاهش درمورد مهاجرت در مقایسه میان پرپرواز و کارکثیف گفت: فیلمنامه پرپرواز را من و کیانوش عیاری براساس دیدگاه شادمهر نوشتیم و با او در خصوص تصمیمش برای مهاجرت صحبت کردیم و من به او حق دادم و برخلاف اینکه خودم مخالف مهاجرت هست اما درباره رفتن یا ماندن کسی قضاوت نمیکنم و فکر میکنم ما نباید کاری کنیم که کسی مهاجرت کند. معصومی در پایان در خصوص آخرین وضعیت نمایش فیلم توقیفی خرس گفت: در همان زمان با کمک پرویز پرستویی فیلم را به حبیب احمدزاده نشان دادیم و او هم از فیلم بسیار استقبال کرد ولی کج سلیقگی سجادپور که تخصص در کار نداشت باعث توقیف فیلم شد. من این فیلم را در مدرسه مفید قم هم نمایش دادم و دلایل سجادپور را به آنها گفتم که آنها هم خندیدند! حالا با آمدن آقای طباطبایی نژاد امیدوارم فیلم به نمایش درآید و فکر میکنم یکی از فیلم های پرفروش شود.
سینمامعیار با اجرا و کارشناسی امیرعباس صباغ و به تهیه کنندگی محمدجوادطالبی پنجشنبه ها بصورت زنده از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۵:۴۵ از رادیو گفتگو پخش می شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی داوران یک بخش جشنواره جهانی فیلم و عکس «پنج»
- در نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد؛ سینمای اجتماعی زاییده تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه است
- در آیین رونمایی از کتاب «سه گانه برف» مطرح شد؛ فیلمسازی که به تلخی زندگی متعهد است/ عدالتخواهی به سبک خسرو معصومی
- جشن زادروز علیاکبر صادقی در خانه هنرمندان برپا شد/ صادقی: خواب کودکانی را نقاشی میکنم که پدرانشان شهید شدند
- خسرو معصومی: عملکرد شورای پروانه ساخت سلیقهای است
- توضیحات داریوش باباییان درباره انتشار فیلم «خرس» در کانال یوتیوب شکوفا فیلم
- سینماسینما/ گزارشی از آن چه طی دو روز گذشته بر فیلم «خرس» ساخته خسرو معصومی رفت
- واکنش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی به انتشار غیرقانونی فیلم «خرس» در فضای مجازی
- هیس! کارگردانها جنجال نمیکنند/ گزارش روزنامه جامجم از حواشی اخیر در کانون کارگردانان
- اعتراض سه عضو کانون کارگردانان به تصمیمات و رفتارهای این کانون صنفی
- مراسم شب کانون کارگردانان سینمای ایران با تقدیر از خسرو معصومی برگزار شد/ صعود به قله با فیلم خرس
- آخرین وضعیت توقیف «خرس» به روایت کارگردانش
- روایت خسرو معصومی از نگاه مثبت حوزه های علمیه به فیلم خرس
- «نمای نزدیک»/ نگاهی به «کار کثیف» ساخته خسرو معصومی؛ سیاه چالهی مکافاتِ یک جنایتِ ناخواسته!
- «کار کثیف»؛ تصویری واقعی و بیاغراق از جامعه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





