تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۲/۰۲ - ۰۲:۱۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 46191

 صد و نوزدهمین آیین دیدار گروه سینمایی هنر وتجربه با فیلم «فلامینگو شماره ۱۳» ساخته حمیدرضا علیقلیان شامگاه شنبه ۳۰ بهمن در سینما فرهنگ برگزار شد.

به گزارش سینماسینما ،در ابتدای  مجری مراسم ضمن ابراز خوشحالی از اکران این فیلم پس از گذشت ۸ سال، عنوان کرد:«سپاسگزارم که به واسطه تماشای فیلم محترم و قابل ستایش«فلامینگو شماره ۱۳» و حمایت از سینمای مستقل در این مراسم رونمایی حضور پیدا کرده‌اید.»

هومن احمدی توفیقی تهیه کننده فیلم ضمن تشکر از دست اندرکاران گروه سینمایی هنر وتجربه بیان کرد: «خوشحالم که این گروه سینمایی پس از گذشت ۸ سال امکان اکران فیلم «فلامینگو شماره ۱۳» را فراهم کرد. حیف که واقعا اکران این فیلم دیر شد. در جایی از فیلم دیالوگی وجود دارد که یکی از بازیگران می‌گوید: به سلامتی ۳ ماه دیگر محکومیتم تمام می‌شود اما این۳ ماه جزو عمر من محسوب نمی‌شود. بر همین اساس این ۸ سال هم جزو عمر ما محسوب نمی‌شود.»

در ادامه این مراسم حمیدرضا علیقلیان با اشاره به زمان طولانی بین ساخت و اکران فیلم توضیح داد: «ما فیلم  «فلامینگو شماره ۱۳» را سال ۸۸ و براساس داستان مینی‌مالی از رسول یونان آغاز کردیم. افراد زیادی برای تولید و اکران این فیلم تلاش کردند اما ساخت فیلم «فلامینگو شماره ۱۳» یک امتیاز ویژه برای من داشت تا با شمس لنگرودی و کامبوزیا پرتوی از نزدیک آشنا شده و امکان آموزش ممتد و یادگیری برای من ایجاد شود.»

این کارگردان ادامه داد: «فیلم در جشنواره‌های مختلف موفق بوده است اما از اکران دیرهنگام آن احساس عجیبی دارم. احساس می‌کنم با فیلمی طرف هستم که صدا و تصویرش با من سینک نیست. این روند محصول تلاش تمام کسانی است که به ما اجازه نمایش به موقع را ندادند. گویا آن‎ها مصونیت ابدی دارند و ما محکومیت ازلی. امیدوارم حس خوبی از تماشای فیلم داشته باشید.»

رسول یونان نویسنده این فیلم در صحبت کوتاهی اشاره داشت: «نمی‌دانم چه باید بگویم. همیشه وقتی در جایی باید صحبت کنم پس از آنکه از صحنه خارج می‌شوم یادم می‌افتد چه حرف‌هایی باید بگویم. الان که میکروفن را به دست شمس لنگرودی می‌سپارم تازه حرفه‌ای من به یادم می‌افتد! چرا که در پایان همه چیز یک شوخی است.»

در ادامه این آیین رونمایی  نوبت به شمس لنگرودی رسید. او ضمن اشاره به اینکه «فلامینگو شماره ۱۳» اولین تجربه سینمای اوست بیان کرد: «قرار نبود من هیچ وقت هنرپیشه شوم و حضور من در سینما تقصیر رسول یونان است. البته من در بیست و چندسالگی در آموزشگاه آناهیتا دوره بازیگری گذرانده بودم اما آن تجربه‌ها از ذهنم رفته بود تا اینکه یونان به من گفت بیا و در این فیلم بازی کن. من در جوابش گفتم حرفش را هم نزن.»

او اضافه کرد:«من به خاطر شعرهایش به رسول یونان علاقه دارم و به همین دلیل از پیشنهاد بازیگری او پایم شل شد و کارگردان را هم ملاقات کردم. علیقلیان  مهندس هواپیما است من را هوایی کرد و هنرپیشگی شوخی شوخی برایم جدی شد. بعد از آن بود که فهمیدم هنرپیشگی هم بد نیست. حداقل از شعر که بهتر است. قصد من این بود که در این جا بگویم مقصر اصلی در زمینه بازیگری من رسول یونان است.»

باران زمانی بازیگر فیلم نیز گفت: «نمی‌دانید چه حسی دارم از اینکه فیلم «فلامینگو شماره ۱۳» بعد از ۸ سال اکران می‌شود. این فیلم مثل کودکی است که امروز دوست داریم ببینیم چه طور راه می‌رود و با دیگران رابطه برقرار می‌کند. در این فیلم افتخار داشتم در کنار دو شاعر بزرگ کشورمان شمس لنگرودی و رسول یونان حضور داشته باشم. از حمیدرضا علیقلیان و هومن احمدی توفیقی به خاطر اعتمادشان تشکر می‌کنم.»

خانم خلیلی چهره‌پرداز فیلم نیز ضمن تشکر از گروه هنر وتجربه عنوان کرد: «تمام گفتنی‌ها را دوستان و بزرگان گفتند. من به نوبه خودم خوشحال هستم که این فیلم اکران شد. چون این فیلم در شرایط اقلیمی سردی تولید شد و از لحاظ گریم بسیار سخت بود. جای دوستانی که در این فیلم در زمینه گریم فعالیت کردند را گرامی می‌دارم.»

مهدی رفاهی نیزدرباره موسیقی «فلامینگو شماره ۱۳» گفت: «افتخار داشتم که درکنار عزیزان این فیلم کار موسیقی را به عهده بگیرم. امیدوارم زمانی که باهم فیلم را می‌بینیم از شنیدن موسیقی آن لذت ببرید.»

در این نشست هنرمندانی چون کامبوزیا پرتوی، تورج اصلانی، نازنین بیاتی، علیرضا امینی، امیرعادی، عمار تفتی، سیامک راشدی، گروه موسیقی محلی کوراغلو و باریش و… حضور داشتند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها