تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۹/۱۳ - ۱۷:۲۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 182640

فیلم کوتاه «دابُر» به کارگردانی سعید نجاتی، به تهیه‌کنندگی مشترک مهدیه غلامحسینی و امیر الوندی، محصول مشترک نجات‌فیلم ایران و پارادوکس پروداکشن ترکیه، با پخش‌کنندگی درگاه فیلم ایران به مدیریت علی‌محمد اقبالدار جایزه بیست و چهارمین جشنواره‌ بین‌المللی و ورودی گویا Soria International Short Film Fest اسپانیا را گرفت.

به گزارش سینماسینما، جشنواره «Soria International Short Film Fest» تحت حمایت آکادمی جوایز گویا اسپانیا برگزار می‌شود و با هدف ترویج، خلق و تولید آثار کوتاه که وسیله‌ای برای بیان سمعی و بصری، افزایش آگاهی و شناخت هنری، ابزاری ضروری و قدرتمند برای انتقال فرهنگ به حساب می‌آیند، به فعالیت می‌پردازد.

«Goya Awards» یا «اسکار اسپانیایی» یکی از معتبرترین جوایز سینمایی جهان به‌شمار می‌رود که تحت نظارت آکادمی هنرهای سینما و علوم اسپانیا به آثاری که تأثیرگذاری لازم را از طریق هنر بر جهان داشته، اهدا می‌شود. تمامی آثار منتخب که در جشنواره‌های بین‌المللی ورودی گویا برگزیده می‌شوند؛ شرایط حضور و رقابت برای کسب «جایزه گویا» را خواهند داشت. این جشنواره در روزهای ۱۱ تا ۲۰ نوامبر ۲۰۲۲ در اسپانیا برگزار شد.

از جدیدترین افتخارات بین‌المللی «دابُر» به غیر از جایزه جشنواره «Soria» اسپانیا، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

جشنواره The Jeonju International Short Film Festival کره ـ ۲۰۲۲

نامزد جشنواره‌ Ark Gate Interntional Film Festival کانادا ـ ۲۰۲۲

جشنواره Kayche International Film and Video Festival مکزیک ـ ۲۰۲۲

جشنواره International Road Movie Festival جمهوری چک ـ ۲۰۲۲

جشنواره Dalmatia Film Festival کرواسی ـ ۲۰۲۲

جشنواره Earl’s Court International Film Festival انگلستان ـ ۲۰۲۲

جشنواره Uvaq International Film Festival مکزیک ـ ۲۰۲۲

سعید نجاتی تهیه‌کننده، فیلم‌ساز مستقل، داور بین‌المللی جشنواره‌های سینمایی و مدرس ایرانی است که از سال ۲۰۰۱ فعالیت حرفه‌ای خود را در انجمن سینمای جوان قم آغاز کرده و تاکنون در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی و داخلی افتخارات بسیاری را کسب کرده‌ است. از دیگر آثار او می‌توان به «صراحی» و «باران آهسته می‌بارد» اشاره کرد.

فیلم کوتاه داستانی «دابُر» جایزه ویژه هیئت داوران از سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه فجر را نیز کسب کرده است و در پانزده جشنواره دیگر حضور یافته و پنج جایزه دریافت کرده است.

لینک کوتاه

 

آخرین ها