تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۰/۰۳ - ۰۸:۴۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 75668
درآمد استودیوهای فیلمسازی دیزنی تا پایان سال ۲۰۱۷ از مرز ۶ میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

به گزارش سینماسینما، دیزنی نخستین و تنها استودیویی است که توانسته دو بار در یک سال درآمدی فراتر از ۶ میلیارد دلار داشته باشد. این استودیوی فیلمسازی سه سال متوالی است که درآمدی بالاتر از ۵ میلیارد دلار دارد و از این لحاظ نیز بی‌رقیب است.

در سال ۲۰۱۷ میلادی سه استودیوی مشهور فیلمسازی هالیوود بیش از ۵ میلیارد دلار از فروش آثارشان به دست آوردند. نخستین استودیوی فیلمسازی که به این رکورد دست یافت، دیزنی بود و پس از آن یونیورسال و برادران وارنر نیز از مرز ۵ میلیارد دلار فروش گذشتند.

میزان عمده‌ای از این درآمد در آمریکا بزرگترین بازار سینمای جهان ثبت شده است. استودیوهای دیزنی و برادران وارنر هر کدام بیش از ۲ میلیارد دلار از فروش خود را در این بازار به دست آوردند.

سال گذشته سه افتتاحیه پرفروش سینمای آمریکا محصول دیزنی بودند. در صدر آن‌ها «جنگ ستارگان:‌ آخرین جدای» با فروش ۲۲۰ میلیون دلاری در سه روز نخست قرار دارد و پس از آن «دیو و دلبر» با ۱۷۴ میلیون دلار و «نگهبانان کهکشان»‌ با فروش ۱۴۶ میلیون دلار جای دارند.

اخبار موفقیت‌های دیزنی در گیشه سینمای جهان پس از خیز این کمپانی برای خرید «فاکس قرن بیست و یک»، منتشر شد. این شرکت تجربه خرید استودیوهای بزرگ هالیوود از جمله «لوکاس فیلم» و «پیکسار» را در کارنامه دارد.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها