تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۸:۵۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 151150

موسیقی فیلم جنگ ستارگان (Star Wars)، ساخته ی جان ویلیامز John Towner Williams است که در ١٩٧٧ جایزه ی اسکار موسیقی را دریافت کرد.

این فیلم که یک فیلم فانتزی ماجراجویانه محصول سال ۱۹۷۷ میلادی آمریکاست است و سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما (با احتساب تورم) به حساب می آید و ساخته ی جورج لوکاس George Walton Lucas) است. این فیلم اولین فیلم از سری فیلم‌های جنگ ستارگان است و از نظر سیر زمان قسمت چهارم است. جان تاونر ویلیامز آهنگساز، رهبر ارکستر و پیانیست آمریکایی و از سرشناس‌ترین چهره‌های دنیای موسیقی فیلم است. در طول بیش از شش دهه متوالی، ویلیامز موسیقی بیش از صد فیلم سینمایی مختلف را تصنیف یا رهبری کرده و بسیاری از مشهورترین قطعه‌های ساخته شده برای فیلم‌های سینمایی همچون آرواره‌ها، سری جنگ ستارگان، سوپرمن، «ای‌تی موجود فرازمینی»، سری ایندیانا جونز، پارک ژوراسیک، تنها در خانه، فهرست شیندلر و سه فیلم نخست از مجموعه هری پاتر از کارهای اوست. او از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۳ میلادی رهبر اصلی ارکستر بوستون پاپز بوده و هم‌اکنون یکی از رهبران برجسته آن به‌شمار می‌رود. ویلیامز پنج بار به دریافت جایزه اسکار نائل گشته‌است. او بیشتر از هر انسان زندهٔ دیگری نامزد جایزهٔ اسکار شده‌است. ویلیامز با پنجاه بار نامزد شدن برای دریافت این جایزه، مقام دوم بیشترین تعداد نامزدی برای جوایز اسکار را پس از والت دیزنی (با ۵۹ نامزدی) کسب کرده‌است.

موسیقی محبوب و مجلل سال ۱۹۷۷ ویلیامز برای اولین فیلم جنگ ستارگان، توسط بنیاد فیلم آمریکا در سال ۲۰۰۵، برترین موسیقی متن یک فیلم آمریکایی شناخته شد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها