تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۶/۲۵ - ۱۱:۱۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 66282
هری دین استنتون بازیگر فیلم‌هایی چون «پدرخوانده ۲»، «بیگانه» و «لوک خوش‌دست» در ۹۱ سالگی به مرگ طبیعی از دنیا رفت.

به گزارش سینماسینما، هری دین استنتون در طول شش دهه فعالیت هنری در فیلم‌های بسیاری بازی کرده بود اما بیش از همه برای بازی در فیلم «پاریس تگزاس» و «شرخر» شناخته می‌شد.

او آخرین روزهای زندگی را در بیمارستانی در لس‌آنجلس گذراند و جمعه ۲۴ شهریور در ۹۱ سالگی چشم از جهان فروبست. مدیر برنامه‌های استنتون ضمن تایید خبر درگذشت او گفت: «هری در صنعت سرگرمی چهره محبوبی بود و این محبوبیت را با شخصیت گیرا و وسواس بسیار در انجام دادن دقیق کارها به دست آورده بود.»

او آخرین بار در فیلم «خوش شانس» (Lucky) مقابل دوربین رفت که ماه آینده اکران خواهد شد.

مرگ استنتون با واکنش بسیاری از چهره‌های سرشناس دنیای سینما روبه‌رو شده است. یکی از نخستین چهره‌هایی که به درگذشت او واکنش نشان داد، دیوید لینچ است. استنتون در بسیاری از فیلم‌های لینچ مانند «داستان استریت»، «اینلند امپایر» و «از ته دل وحشی» بازی کرده بود.

لینچ پس از شنیدن خبر درگذشت استنتون گفت: «هری بی‌مانند بود. همه دوستش داشتند. او بازیگری بزرگ و در عین حال انسان والایی بود. با او بودن فوق‌العاده بود.»

استنتون سال ۱۹۲۶ به دنیا آمد و در جریان نبرد اوکیناوا در سال ۱۹۴۵ در ارتش آمریکا خدمت کرد. او در دوران دانشجویی به بازیگری علاقه‌مند شد و گام در این راه گذاشت.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها