تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۵/۱۶ - ۱۴:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 189271

هیات داوران انجمن فیلم IFFS فدراسیون بین المللی انجمن های فیلم جایزه خود را در جشنواره ملگاسو پرتغال به فیلم خانه خاموش اهدا کرد.

به گزارش سینماسینما، فیلم مستند «خانه خاموش» Silent House به کارگردانی «فرناز جورابچیان» و «محمدرضا جورابچیان»، به تهیه‌کنندگی «فرناز جورابچیان»، «محمدرضا جورابچیان» و «الهه نوبخت» و همچنین به تهیه‌کنندگی مشترک «استفانی لوبرون» Stephanie Lebrun، «جوئِل مارانان» Jewel Maranan و «انجمن ملی فیلم کانادا» NFB، با تدوین «هایده صفی‌یاری» و محصول مشترک کشورهای ایران، کانادا، فرانسه، فیلیپین و قطر؛ در جدیدترین حضور بین‌المللی خود، در جشنواره ملگاسو پرتغال روی پرده رفت و برگزیده این جشنواره شد.

جایزه دن کیشوت توسط FICC (فدراسیون بین‌المللی انجمن های سینما) اهدا می‌شود. FICC/IFFS که در سال ۱۹۴۷ در جریان جشنواره فیلم کن تأسیس شد، یک سازمان بین‌المللی برای انجمن‌های فیلم و سینماهای غیرانتفاعی است.

«خانه خاموش» که سرنوشت سه نسل از یک خانواده ایرانی طبقه متوسط رو به بالا را دنبال می‌کند؛ در نخستین حضور بین‌المللی خود، در بخش «رقابتی اصلی» در سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردامـ «ایدفا» IDFA در کشور هلند به نمایش درآمد و در ادامه، توانست جایزه «میترانی» MITRANI در بخش مسابقه اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «فیپاداک» FIPA DOC در کشور فرانسه را تصاحب کند.

سایر عوامل فیلم مستند ۱۰۰ دقیقه‌ای «خانه خاموش» که طی ۶ سال ساخته شده است، عبارتند از:
موسیقی: حامد ثابت، طراحی و ترکیب صداها: رامین ابوالصدق، صدای گفتار متن: فرناز و محمدرضا جورابچیان، طراحی پوستر و گرافیک: احسان برآبادی نویسنده گفتار متن: نرگس فرشی، فرناز و محمدرضا جورابچیان.

لینک کوتاه

 

آخرین ها