
پولاد کیمیایی بازیگر و کارگردان سینما در پی انتصاب حسین انتظامی به ریاست سازمان سینمایی گفت: متأسفانه محتوای فرهنگی این روزهای سینما بسیار بد، شرم آور و سخیف شده و بنده شخصا به این وضعیت موجود به شدت انتقاد دارم؛ مهمترین خواسته من از شخص رئیس سازمان سینمایی داشتن تدبیری جدی و فوری در مواجهه با این ماجرا است، آقای انتظامی شوخی های جنسی و ارزان خنداندن مردم بد است، هویت را به سینمای ایران باز گردانید.
به گزارش سینماسینما ،کارگردان فیلم سینمایی «معکوس» افزود: سال ها پیش به دلیل بد بودن شرایط اقتصادی در سینما برخی این گونه تصور کردند که باید فیلم هایی به قصد گیشه ساخته شوند، فیلم هایی از جنس فیلمفارسی یا فیلم های سینمای هند! این اتفاق به خودی خود بد نبود اما وضعیت از جایی خراب شد که کم کم هویت از این سینما رخت بربست و دیگر هیچ نشانی از فیلم و سینما در این آثار باقی نماند.
وی ادامه داد: سینمای گیشه ای خودش یک سری استانداردها و قواعدی دارد که باید رعایت شود؛ باید به کوالیته ساخت و شکل عناصر تکنیکی که در یک فیلم گیشه ای به کار می رود توجه شود باید بودجه ای که برای آن فیلم مصرف می شود مطابق با قواره و اندازه آن اثر باشد اما متأسفانه آنچه ما امروزه به اسم سینمای گیشه ای در کشورمان می بینیم هیچ یک از این خصوصیات را ندارند و همگی تبدیل به شوخی های کلامی و حتی فیزیکی جنسی شده اند و می خواهند به هر قیمتی که شده از مخاطب خنده بگیرند!
کیمیایی سپس با بیان اینکه هویت سینمایی ما این روزها گم شده تصریح کرد: متأسفانه گونه های مختلف سینمایی که پیش از این حداقل در جشنواره ها شاهد آن بودیم از بین رفته، سینما مخاطبان جدی خود را از دست داده و مخاطبانی را به دست آورده که به آن وفادار نیستند و قصدشان دنبال کردن فیلم و سینما نیست و صرفا به جهت تفریح و گذران وقت به سینما می روند تا فیلمی ببینند و سرگرم شوند.
این سینماگر در همین راستا افزود: منظور بنده این نیست که برای این افراد نباید خوراک مخصوص تهیه کرد، بلکه منظورم این است که باید در کنار این نوع آثار فیلم های با هویت ملی و اندیشه ورز هم تولید شوند و امکان عرضه و اکران عادلانه داشته باشند.
بازیگر فیلم سینمایی «خفه گی» تأکید کرد: ما کشوری دارای لحن سینما هستیم و نباید این امتیاز مهم را از دست بدهیم. گویش سینمای ما در جهان به واسطه فعالیت های سینماگران برجسته ایرانی اعتبار کسب کرده و این اعتبار بین المللی با تدبیر ویژه مدیران سینمایی باید تقویت شود نه اینکه از بین برود و ما دیگر اعتبار و جایگاهی در سطح بین المللی نداشته باشیم. مسئولان سینمایی باید بدانند نگاه صرف به گیشه باعث می شود تا اعتبار سینمای کشور در عرصه جهانی دچار آسیب و خدشه شود.
اودر پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: در آمریکا هم یکی از معیارهای اصلی سینما توجه به گیشه است اما برخلاف کشور ما آن ها گیشه را از ژانرهای مختلف اعم از اجتماعی، پلیسی، وحشت، تاریخی و… دنبال می کنند اما ما در کشورمان تنها از ۲ نوع سینما حمایت می کنیم یا سینمای سیاه نمای بی ذوق و مأیوس کننده ای که امید را از جامعه می گیرد و تلخی را رواج می دهد یا سینمایی که به سطحی ترین، مبتذل ترین و ارزان ترین شکل ممکن می خواهد خنده به لب مخاطب خود بیاورد که هر دوی این ها بسیار بد هستند.
منبع: سینما پرس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تنوع ژانر؛ به چه قیمتی؟!
- لزوم شفافسازی در مکاتبات اداری وزارت ارشاد؛ انتشار نامههای عمومی ظرف ۴۸ ساعت
- حسین انتظامی معاون توسعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد
- پولاد کیمیایی برای «گالیله» میخواند
- روزنامه همشهری : روزی خواهد رسید که دیگر این کمدی های تکراری برای مخاطب جذابیت نخواهد داشت
- «بازنمایش قصه ترانههای ماندگار» با حضور بازیگران جدید در تالار وحدت/ آغاز بلیتفروشی از امروز + تیزر
- فقدان مدیریت استراتژیک/ کرونا چطور به دادِ مسئولین سینمایی بیبرنامه رسید
- آغاز به کار رئیس جدید سازمان سینمایی/ خزاعی: به تحول ساختارها و کالبدشکافی و درون درمانی سینما نیاز داریم
- پیامهای تسلیت مدیران و صنوف سینمایی برای درگذشت فرشته طائرپور
- انتشار اولین تیزر از پشت صحنه «خائن کشی» همزمان با زادروز هشتاد سالگی مسعود کیمیایی
- عکسهای جدید از «خائنکشی» منتشر شد
- طرح حمایت از اکران فیلمهای جدید تصویب شد
- گزارش آیین اختتامیه چهارمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران/ پژوهشگران برتر سینما معرفی شدند
- تدوین «خائنکشی» مسعود کیمیایی به پایان رسید
- انتظامی: تغییر گروه مشاغل انتظار جامعه سینمایی از ستاد ملی کرونا است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





