به گزارش سینماسینما، اصغر فرهادی در فرهنگ‌سرای بعثت خمینی‌شهر و در جمع تعدادی از علاقه‌مندان به هنر سینما اظهار داشت: من به خمینی‌شهر به عنوان زادگاهم وابستگی دارم و این نقطه برای من آرام‌ترین نقطه جهان به شمار می‌رود، مردم خمینی‌شهر در عرصه‌های مختلف چهره خوبی به شهر داده‌اند و از جمله آنها پرفسور میردامادی است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین سئوالاتی که همیشه از من می‌شود این است که «چگونه می‌توان وارد حرفه بازیگری و سینما شد» تصریح کرد: وارد شدن به این حرفه نیاز به معرف و رابطه ندارد و در کنار استعداد و توانایی افراد، تقدیر و شانس هم نقش به‌سزایی دارد.

این کارگردان برجسته سینمای ایران  افزود: وارد شدن به دنبال بازیگری و سینما یک مسیر سخت است علاوه بر اینکه باید گفت هزینه و زوایای بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه معتقدم تصویری که از ایران در تولیداتم رسم می‌کنم یک تصویر واقعی است، خاطرنشان کرد: روی سخن من با افرادی است که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، علاوه بر این بخشی از فیلمنامه‌ها زاییده تفکرات و تجربیات شخصی من بوده و بخشی برگرفته از سرگذشت افراد جامعه است.

فرهادی به عوامل موفقیت خود در عرصه فیلم‌سازی اشاره کرد و گفت: بنده دارای یک بانک عاطفی هستم که خانواده، دوستان و معلمان در آن سرمایه گذاری کرده‌اند و در جوانی از این سرمایه‌ها استفاده کرده‌ام.

وی در پاسخ سئوال مخاطب معلولی که گفت «چرا در تولیدات سینما و تلویزیون، معلولیت بار منفی دارد و در فیلم‌ها از آن به عنوان مجازات شخصیت‌های منفی استفاده می‌شود» بیان کرد: این مسئله ریشه فرهنگی دارد از طرفی سیاست‌گذاری سینما بیرون از نویسندگی و کارگردانی است.

این کارگردان سینمای ایران تصریح کرد: باید از مسئولان رسانه‌ خواست به این مسئله رسیدگی کنند، هرچند شبکه‌های اجتماعی به خوبی این مسئله را پوشش می‌دهند.

به گزارش تسنیم، در پایان یکی از حضار با شکایت از اینکه هوای شهر خمینی شهر بسیار آلوده است از اصغر فرهادی خواست با تولیدات خود صدای مردم این شهر را به مجامع بزرگ بین‌المللی برساند چراکه این مردم خواستار هوای پاک هستند.

منبع : تسنیم