فیلم کوتاه «کشتار روز تهران» به کارگردانی حسام حمیدی موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی از فستیوال ریودوژانیرو (Curta Cinema) شد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی پروژه، مراسم اختتامیه سی و یکمین دوره فستیوال ریودوژانیرو (Curta Cinema) برگزار شد و «کشتار روز تهران» به نویسندگی و تهیه کنندگی حسین تهرانی و کارگردانی حسام حمیدی موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی شد.
در این فیلم حمیدرضا کرمی، مهران آتش زای، روزبه سینکی، مهرنوش سلیمی و حسین تهرانی ایفای نقش کرده اند.
دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: مدیر تصویربرداری: وحید ابراهیمی، تدوین: مهرداد اکبری، مجری طرح: دنا رسام، مشاور روانشناسی فیلمنامه: هدی تهرانی، مدیر صدابرداری: امیر شاهوردی، صداگذاری: عرفان ابراهیمی، طراح گریم: مهرنوش سلیمی، طراح لباس: کوثر خرّم، طراح صحنه: مجید ایرانی، جلوه های ویژه بصری: مرتضی مقدسی، برنامه ریز: حدیث کریمیان، مدیر تولید: کیان صادقیان، منشی صحنه: لیدا صادقی، عکاس: رضا گوهری، طراح پوستر: احسان برآبادی، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، مدیر تدارکات: کیوان مرادآبادی، پخش بین الملل این فیلم بر عهده دنا رسام است.
سی و یکمین دوره این فستیوال که مورد تایید آکادمی اسکار، بفتا و گویا است، از ۳ تا ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ در شهر ریو برگزار شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فستیوال چنای هندوستان میزبان «جهان ، نیمکرهی شمالی»
- معرفی برگزیدگان جشنواره فیلم توکیو/ دو جایزه برای سینماگران ایرانی
- حضور فیلم سینمایی «جهان، نیمکره شمالی» در شیکاگو
- نمایش فیلم کوتاه «کشتار روز تهران» در یک جشنواره برزیلی
- رونمایی از پوستر «کشتار روز تهران» همزمان با حضور در فستیوال «پالم اسپرینگز» آمریکا
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





