فیلم کوتاه «کشتار روز تهران» به کارگردانی حسام حمیدی موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی از فستیوال ریودوژانیرو (Curta Cinema) شد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی پروژه، مراسم اختتامیه سی و یکمین دوره فستیوال ریودوژانیرو (Curta Cinema) برگزار شد و «کشتار روز تهران» به نویسندگی و تهیه کنندگی حسین تهرانی و کارگردانی حسام حمیدی موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی شد.
در این فیلم حمیدرضا کرمی، مهران آتش زای، روزبه سینکی، مهرنوش سلیمی و حسین تهرانی ایفای نقش کرده اند.
دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: مدیر تصویربرداری: وحید ابراهیمی، تدوین: مهرداد اکبری، مجری طرح: دنا رسام، مشاور روانشناسی فیلمنامه: هدی تهرانی، مدیر صدابرداری: امیر شاهوردی، صداگذاری: عرفان ابراهیمی، طراح گریم: مهرنوش سلیمی، طراح لباس: کوثر خرّم، طراح صحنه: مجید ایرانی، جلوه های ویژه بصری: مرتضی مقدسی، برنامه ریز: حدیث کریمیان، مدیر تولید: کیان صادقیان، منشی صحنه: لیدا صادقی، عکاس: رضا گوهری، طراح پوستر: احسان برآبادی، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، مدیر تدارکات: کیوان مرادآبادی، پخش بین الملل این فیلم بر عهده دنا رسام است.
سی و یکمین دوره این فستیوال که مورد تایید آکادمی اسکار، بفتا و گویا است، از ۳ تا ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ در شهر ریو برگزار شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فستیوال چنای هندوستان میزبان «جهان ، نیمکرهی شمالی»
- معرفی برگزیدگان جشنواره فیلم توکیو/ دو جایزه برای سینماگران ایرانی
- حضور فیلم سینمایی «جهان، نیمکره شمالی» در شیکاگو
- نمایش فیلم کوتاه «کشتار روز تهران» در یک جشنواره برزیلی
- رونمایی از پوستر «کشتار روز تهران» همزمان با حضور در فستیوال «پالم اسپرینگز» آمریکا
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





