اولین نشست ششمین روز از جشنواره فجر به انیمیشن “بنیامین” اختصاص داشت که عوامل این اثر نیز علاوه بر گله از بیتوجهی به بخش انیمیشن در جشنواره بیان کردند که اگر قرار نیست انیمیشن حضور درستی داشته باشد اصلا چرا باید در جشنواره حضور داشته باشد؟
به گزارش سینماسینما، در نشست خبری انیمیشن “بنیامین” که دوشنبه ۱۵ بهمنماه در پردیس سینمایی “ملت” برگزار شد، اعلام شد که شش ماه پیش تولید و دو سال تولید این اثر طول کشیده و به گفته محسن عنایتی کارگردان؛ سختیهای زیادی در مرحله پیش تولید فیلم وجود داشته و فیلمنامه انیمیشن با سختیهای زیادی مواجه شده است.
او همچنین بیان کرد وقتی میگویید ” انیمیشن سینمایی” آن را از رسمیت خارج میکنید بلکه این اثر باید اول فیلم باشد و بعد در ژانر انیمیشن قرار بگیرد.
مصطفی حسن آبادی تهیهکننده این انیمیشن صحبتهای خود را با گله از مسئولین جشنواره آغاز کرد و گفت که مسوولین نسبت به پارسال چند امتیاز به ما دادند و جایزهای برای انیمیشن گذاشتند و سعی شد از نگاه خودشان یک اهمیت به انیمیشن بدهند که شاید از دید مسوولین یک منت بزرگ به حساب بیاید ولی ما خودمان را در این جشنواره یک مهمان ناخوانده میدانیم و از تعداد اکران تا زمان آن اصلا خوب نبود.
با توجه به اینکه جایزه بخش انیمشین فقط به یک اثر داده میشود، این تهیهکننده بیان کرد که عدم توجه و دیده نشدن دیگر بخشهای انیمیشن مثل دوبلاژ و موسیقی که از افراد شناخته شدهای هستند، انگیزهشان برای حضور و کار در انیمیشن از بین میبرد.
کارگردان این اثر در بخش دیگری از این نشست به مخاطب این انیمیشن که کودکان هستند اشاره کرد و گفت: مخاطب کودک باید بتواند پای دیدن این فیلم بنشیند اما در یک سالن اکران مردمی تعداد کودکان بسیار کم است.
عنایتی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه الگو ما انیمشینهای والتدیزنی است تاکید کرد که ما هنوز خیلی با انیمیشنهای “والت دیزنی” فاصله داریم.
بهزاد عبدی آهنگساز این فیلم ضمن اشاره به اینکه خروجیای که از این اثر به دست آمده مانند آثار است که از استودیوهای بزرگ دنیا خارج میشود.
این آهنگساز که در این دوره جشنواره آهنگسازی اثار دیگری را هم برعهده دارد، بیان کرد: اگر قرار باشد انیمیشن حضور درستی در جشنواره نداشته باشد پس چرا حضور دارند و چرا همه بخشهای آن مورد داوری و توجه قرار نمیگیرد. نکته دیگر این است که ما ژانر دینی نداریم بلکه این اثر یک داستان دینی در یک بستر تاریخی دارد.
امیر زند هم که مدیر دوبلاژ انیمشین “بنیامین” را بر عهده داشته در سخنانی با بیان اینکه پیش از دوبله صدای شاهد وجود داشت و برخی از صداها را خود آقای عنایتی گفته بود، بیان کرد که برای دوبلاژ این فیلم از بزرگان دوبله ایران و اساتید فن استفاده شده اما در نمایشی که من دیدم، کیفیت صدا اصلا خوب نبود و در واقع آنچه که امروز دیدید آن چیزی نبود که باید میدیدید و این اشکالات کوچکی نبود.
تینا هاشمی هم که دوبله نقش بنیامین، کاراکتر اصلی این انیمیشن را برعهده داشته در بخشی از صحبتهای خود صدای بنیامین را به صورت زنده اجرا کرد.
برای دوبلاژ این اثر هنرمندانی چون چنگیز جلیلوند، ناصر طهماسب، اکبر منانی، سعید مظفری، مریم شیرزاد صداپیشگی کردهاند. مدیریت دوبلاژ این فیلم برعهده امیر زند بوده و موسیقی آن نیز توسط بهزاد عبدی ساخته و توسط ارکستر ویرتوزهای کیف در اوکراین اجرا شده است.
در این نشست محسن عنایتی (نویسنده و کارگردان)، مصطفی حسن آبادی (تهیهکننده)، حامد فرهادی (کارگردان هنری)، بهزاد عبدی (آهنگساز)، امیر زند (مدیر دوبلاژ)، فرشید جلیلینژاد (صداگذار)، علیرضا زارع (سرپرست متحرکسازی)، میلاد مزرعتی (کامبوزیت)، ابوالفضل مزرعتی (جلوههای ویژه)، مسعود مزرعتی (جانشین تولید)، علیاکبر مزرعتی (شبیهسازی مو و لباس) حضور داشتند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- آیا فیلم حاتمیکیا به جشنواره فجر میرسد؟
- آغاز بازبینی آثار متقاضی رقابت در جشنواره فیلم فجر از ۲۲ آذر
- علیرضا رئیسیان مطرح کرد؛ مرگ مغزی سینمای ایران بر اثر یک شوک غیرعادی
- انتشار فراخوان مسابقه تبلیغات سینمای ایران چهل و سومین جشنواره فیلم فجر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ منوچهر شاهسواری دبیر جشنواره چهل و سوم فیلم فجر شد
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- گفتوگو با علیرضا رئیسیان درباره مهمترین رویداد سینمایی کشور؛ جشنوارهای که انحصاری بود
- چه بودیم و چه شد!
- چرا سیمرغ فیلمنامه حذف شد؟/ نامه سرگشاده کانون فیلمنامهنویسان به رئیس سازمان سینمایی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- حذف فرهنگ از سبد طبقه متوسط؟/ هزینههای سبد فرهنگی خانواده ۴نفره در تهران چقدر است؟
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه