اولین نشست ششمین روز از جشنواره فجر به انیمیشن “بنیامین” اختصاص داشت که عوامل این اثر نیز علاوه بر گله از بیتوجهی به بخش انیمیشن در جشنواره بیان کردند که اگر قرار نیست انیمیشن حضور درستی داشته باشد اصلا چرا باید در جشنواره حضور داشته باشد؟
به گزارش سینماسینما، در نشست خبری انیمیشن “بنیامین” که دوشنبه ۱۵ بهمنماه در پردیس سینمایی “ملت” برگزار شد، اعلام شد که شش ماه پیش تولید و دو سال تولید این اثر طول کشیده و به گفته محسن عنایتی کارگردان؛ سختیهای زیادی در مرحله پیش تولید فیلم وجود داشته و فیلمنامه انیمیشن با سختیهای زیادی مواجه شده است.
او همچنین بیان کرد وقتی میگویید ” انیمیشن سینمایی” آن را از رسمیت خارج میکنید بلکه این اثر باید اول فیلم باشد و بعد در ژانر انیمیشن قرار بگیرد.
مصطفی حسن آبادی تهیهکننده این انیمیشن صحبتهای خود را با گله از مسئولین جشنواره آغاز کرد و گفت که مسوولین نسبت به پارسال چند امتیاز به ما دادند و جایزهای برای انیمیشن گذاشتند و سعی شد از نگاه خودشان یک اهمیت به انیمیشن بدهند که شاید از دید مسوولین یک منت بزرگ به حساب بیاید ولی ما خودمان را در این جشنواره یک مهمان ناخوانده میدانیم و از تعداد اکران تا زمان آن اصلا خوب نبود.
با توجه به اینکه جایزه بخش انیمشین فقط به یک اثر داده میشود، این تهیهکننده بیان کرد که عدم توجه و دیده نشدن دیگر بخشهای انیمیشن مثل دوبلاژ و موسیقی که از افراد شناخته شدهای هستند، انگیزهشان برای حضور و کار در انیمیشن از بین میبرد.
کارگردان این اثر در بخش دیگری از این نشست به مخاطب این انیمیشن که کودکان هستند اشاره کرد و گفت: مخاطب کودک باید بتواند پای دیدن این فیلم بنشیند اما در یک سالن اکران مردمی تعداد کودکان بسیار کم است.
عنایتی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه الگو ما انیمشینهای والتدیزنی است تاکید کرد که ما هنوز خیلی با انیمیشنهای “والت دیزنی” فاصله داریم.
بهزاد عبدی آهنگساز این فیلم ضمن اشاره به اینکه خروجیای که از این اثر به دست آمده مانند آثار است که از استودیوهای بزرگ دنیا خارج میشود.
این آهنگساز که در این دوره جشنواره آهنگسازی اثار دیگری را هم برعهده دارد، بیان کرد: اگر قرار باشد انیمیشن حضور درستی در جشنواره نداشته باشد پس چرا حضور دارند و چرا همه بخشهای آن مورد داوری و توجه قرار نمیگیرد. نکته دیگر این است که ما ژانر دینی نداریم بلکه این اثر یک داستان دینی در یک بستر تاریخی دارد.
امیر زند هم که مدیر دوبلاژ انیمشین “بنیامین” را بر عهده داشته در سخنانی با بیان اینکه پیش از دوبله صدای شاهد وجود داشت و برخی از صداها را خود آقای عنایتی گفته بود، بیان کرد که برای دوبلاژ این فیلم از بزرگان دوبله ایران و اساتید فن استفاده شده اما در نمایشی که من دیدم، کیفیت صدا اصلا خوب نبود و در واقع آنچه که امروز دیدید آن چیزی نبود که باید میدیدید و این اشکالات کوچکی نبود.
تینا هاشمی هم که دوبله نقش بنیامین، کاراکتر اصلی این انیمیشن را برعهده داشته در بخشی از صحبتهای خود صدای بنیامین را به صورت زنده اجرا کرد.
برای دوبلاژ این اثر هنرمندانی چون چنگیز جلیلوند، ناصر طهماسب، اکبر منانی، سعید مظفری، مریم شیرزاد صداپیشگی کردهاند. مدیریت دوبلاژ این فیلم برعهده امیر زند بوده و موسیقی آن نیز توسط بهزاد عبدی ساخته و توسط ارکستر ویرتوزهای کیف در اوکراین اجرا شده است.
در این نشست محسن عنایتی (نویسنده و کارگردان)، مصطفی حسن آبادی (تهیهکننده)، حامد فرهادی (کارگردان هنری)، بهزاد عبدی (آهنگساز)، امیر زند (مدیر دوبلاژ)، فرشید جلیلینژاد (صداگذار)، علیرضا زارع (سرپرست متحرکسازی)، میلاد مزرعتی (کامبوزیت)، ابوالفضل مزرعتی (جلوههای ویژه)، مسعود مزرعتی (جانشین تولید)، علیاکبر مزرعتی (شبیهسازی مو و لباس) حضور داشتند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فراخوان جشنواره فیلم فجر ۴۴ منتشر شد
- با صدور احکامی از سوی رائد فریدزاده؛ دبیران جشنوارههای ملی و جهانی فیلم فجر معرفی شدند
- مهدی مسعودشاهی درگذشت
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- جشنواره علیه جشنواره
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- به بهانه نامساعد بودن شرایط جوی جنوب کشور؛ اختتامیه تجلی اراده ملی فیلم فجر ۴۳ در پردیس ملت برگزار میشود
- پاسخهای آشتیانیپور به شبهات رأیگیری مردمی جشنواره فیلم فجر
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
- یک یادداشت در هفت پرده
- فرهیختگان ادعا کرد: شعبدهبازی در آرای مردمی؟/ ابهام در انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره فجر
- پیام حسن پورشیرازی به مصطفی زمانی؛ از تو آیین و رسم جوانمردی آموختم
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
- «خدای جنگ» سیمرغ ویژه جشنواره فجر را نپذیرفت
- برگزیدگان جشنواره فیلم فجر معرفی شدند؛ سعید خانی: «قاتل و وحشی» را اکران کنید/ مصطفی زمانی سیمرغش را با حسن پورشیرازی تقسیم کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





