مسعود نقاش زاده بعد از سپری کردن دوران قرنطینه خود در مرکز همایشهای برج میلاد روبروی خبرنگاران نشست تا پاسخگوی سوالات آنها باشد.
به گزارش سینماسینما، بعدازظهر شنبه، ۱۶ بهمنماه مسعود نقاش زاده که پیش از شروع جشنواره به کرونا مبتلا شد برای برگزاری نشست خبری خود به محل اصلی برپایی جشنواره در برج میلاد آمد.
او قرار بود زودتر به جشنواره بیاید ولی به دلیل اینکه جواب تست او دو بار مثبت شد، این حضور به تاخیر افتاد.
یزدان عشیری مدیر روابط عمومی جشنواره یادآور شد که قرار بود نشست خبری پنجم بهمن برای تشریح اهداف این رویداد برگزار شود که به دلیل بیماری مسعود نقاش زاده به روز ششم جشنواره موکول شد.
نقاش زاده در مقدمهای کوتاه گفت: ناهماهنگی در طبیعت رخ داد و برخلاف برنامهریزی، برای رعایت دستورالعمل ها و به دستور پزشکان زودتر حضور پیدا نکردم تا کسی مبتلا نشود ، علیرغم اینکه بیماری من شدید نبود.
او با اشاره به اینکه از آبان مسوولیت جشنواره را پذیرفت، افزود: پیشنهاد کردم دبیرخانه باید سازمان دهی مستمر داشته باشد نه اینکه مثل یک پروژه با آن برخورد شود. همچنین پیشنهاد کردم مرکزی برای جشنوارهها ایجاد شود تا زیرساختهای لازم طراحی شود. در این زمان کوتاه فقط فرصتی برای رفع برخی اشکالها داشتیم و با صحبتهایی که با رییس سازمان شده امیدوارم تدبیرها برای دوره بعد آغاز شود.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف در این دوره حرکت به سمت استاندار سازی بود و نیازمند چهارچوب پایدار هستیم.
نقاش زاده درباره انتقاد به فیلمهای جشنواره گفت: وقتی یک هیات انتخاب از حرفهای های سینما داریم فرض ما این است که انتخابها درست است. ترکیب هیات انتخاب امسال از جهات مختلف صاحب تجربه هستند ولی رویکردی که برای انتخاب بوده فقط مبتنی بر ارزشهای سینمایی نبوده است. مثلاً تنوع ژانر مهم بوده و فکر میکنم حتی اگر فیلمها را دوست نداریم باید به سلیقه آنها احترام بگذاریم.
وقتی خودمان میگوییم قانون مداری اصل است، جشنواره فجر باید برای فیلمها پروانه نمایش بگیرد اما برخی فیلمها نتوانستند مجوز بگیرند.
او درباره کارکرد بخش فرهنگی جشنواره گفت: این بخش قرار است فرصت تعمق بخشی به مباحث عمیق را گسترش دهد. در یک سالن محدود نشستهایی برگزار میشود و علیرغم محدودیت فضا که در سالن افراد کمتری حضور دارند، در شکل مجازی تا ۴۰۰ نفر هم مخاطب داشته است.
او در پاسخ به سوالی دیگر درباره نزدیکی فیلمها به شعار جشنواره گفت: معمولاً جشنواره خودش تولید کننده فیلمها نیست ولی به این رویکردهای امید بخشی و آگاهی تاکید داشته است. در برگزاری جشنواره هم این تلاش شده که این احساس امید و شور برقرار باشد.
نقاش زاده در پاسخ به سوال ایسنا درباره آشفتگی برنامههای جشنواره و نوعی بیبرنامگی و غافلگیری در شرایط قرمز کرونایی و اینکه چه تعداد کارت صادر شده است؟ بیان کرد: ما سه سناریو برای شروع جشنواره داشتیم؛ یکی باحضور صاحبان آثار و رسانه و مردم، یکی بدون مردم و یکی بدون رسانه و فقط با داوری. تا پنج روز قبل از شروع جشنواره به ما هشدارهای کلی یادآوری میشد اما هیچ توصیه و اکیدی نبود که با محدودیت و ظرفیت خاصی برگزار کنید. واقعیت این است که ما روزانه برنامه را تغییر می دادیم و این غافلگیری نیست. آشفتگی روز اول جشنواره هم به همین دلیل بود. درباره سالن نشست در روز اول ماجرا این است که به دلیل پرده نمایش حساس سالن اصلی، جای دیگری درنظر گرفته شد ولی بنا به شرایط و تعداد متقاضیان تغییر کرد.
او پس از چند بار اصرار درباره اعلام تعداد کارت های جشنواره گفت: سالن برج میلاد به طور معمول ۱۶۰۰ نفر ظرفیت دارد و کسانی که به سالن دسترسی دارند شامل رسانهها، منتقدها، صاحبان فیلمها، برخی داوران بخشهای مختلف، تعدادی افراد دانشگاهی هستند.
در نهایت عشیری در این باره گفت: تعداد کارت ها شاید بیشتر از تعداد صندلیها باشد و در کل بیش از ۲۳۰۰ کارت است.
اهالی رسانه ۸۳۱ هستند که برخی در سینماهای دیگر حضور دارند. ۱۳۷ نفر عوامل اجرایی هم کارت دارند که اجازه دیدن فیلم ندارند.
نقاش زاده اضافه کرد که آن رقم ۸۳۱ کمی بیشتر از این است.
او در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره اینکه آیا برای دوره بعدی دبیر خواهد بود گفت: رییس سازمان سینمایی برای یک دوره بلندمدت با من برای دبیری جشنواره صحبت کردند ولی همه چیز به پایان این دوره منوط میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فراخوان جشنواره فیلم فجر ۴۴ منتشر شد
- با صدور احکامی از سوی رائد فریدزاده؛ دبیران جشنوارههای ملی و جهانی فیلم فجر معرفی شدند
- مهدی مسعودشاهی درگذشت
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- جشنواره علیه جشنواره
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- به بهانه نامساعد بودن شرایط جوی جنوب کشور؛ اختتامیه تجلی اراده ملی فیلم فجر ۴۳ در پردیس ملت برگزار میشود
- پاسخهای آشتیانیپور به شبهات رأیگیری مردمی جشنواره فیلم فجر
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
- یک یادداشت در هفت پرده
- فرهیختگان ادعا کرد: شعبدهبازی در آرای مردمی؟/ ابهام در انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره فجر
- پیام حسن پورشیرازی به مصطفی زمانی؛ از تو آیین و رسم جوانمردی آموختم
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
- «خدای جنگ» سیمرغ ویژه جشنواره فجر را نپذیرفت
- برگزیدگان جشنواره فیلم فجر معرفی شدند؛ سعید خانی: «قاتل و وحشی» را اکران کنید/ مصطفی زمانی سیمرغش را با حسن پورشیرازی تقسیم کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





