تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۱۰/۱۳ - ۲۲:۰۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 193346

همه فعالیت‌های هنری در پی جنایت تروریستی در کرمان، فردا تعطیل خواهد بود.

به گزارش سینماسینما، مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم گفت: سازمان سینمایی کشور در پی حادثه تروریستی استان کرمان، بیانیه‌ای در خصوص فعالیت سینماها صادر کرد.
روح الله سهرابی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم اعلام کرد:ضمن عرض تسلیت شهادت مظلومانه تعدادی از هموطنان عزیز در حادثه تروریستی کرمان، سازمان سینمایی در خصوص فعالیت سینماهای کشور بیانیه‌ای را صادر کرد.
وی افزود: در پی حادثه تروریستی امروز در استان کرمان و اعلام عزای عمومی فردا (پنجشنبه_۱۴دی‌ماه), اکران آثار کمدی در سینماهای سراسر کشور تعطیل است.
سهرابی تاکید کرد: اکران فیلمهایی همچون هتل، فسیل، ویلای ساحلی، ورود خروج ممنوع، هاوایی، جوجه تیغی، شهر هرت، نارگیل ۲ و گیجگاه ممنوع است.

در پیام خانه سینما نیز آمده است: «خانه سینما کشته شدن مظلومانۀ تعدادی از مردم نجیب کشور و شهروندان خون گرم کرمانی را به واسطۀ عملیات تروریستی در سالگرد مراسم سردار شهید قاسم سلیمانی را محکوم و مصیبت های وارده را به هموطنان عزیز ایران تسلیت می گوید.»

محمدرضا صابری دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران ضمن تسلیت شهادت تعداد زیادی از هموطنان در عملیات تروریستی در کرمان اعلام کرد: تمامی سالن‌های سینما در تمامی سانس‌ها فردا پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ تعطیل هستند. او تاکید کرد که این تعطیلی شامل همه فیلم‌های روی پرده است. صابری همچنین گفت این تعطیلی به دلیل اعلام عزای عمومی در کشور و همچنین همدردی با خانواده‌های عزادار است.

همچنین در پی حادثه تروریستی که امروز چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۲ در کرمان رخ داد و اعلام عزای عمومی در روز پنجشنبه ۱۴ دی‌ماه از سوی دولت، هر دو سانس کنسرتِ فردای علیرضا قربانی برگزار نمی‌شود. روز جایگزین این اجرا متعاقبا اعلام می‌شود.

دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اعلام کرد: با توجه به اعلام عزای عمومی هیئت دولت در پی حادثه تروریستی دلخراش گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت و جراحت جمعی از هموطنان عزیز ما شد، بدین وسیله تمامی اجراهای صحنه‌ای سراسر کشور در روز پنجشنبه مورخ ۱۴ دی ماه تعطیل اعلام می‌شود. اجراهای صحنه‌ای از روز جمعه فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

همچنین روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی اعلام کرد: بنابر اعلام عزای عمومی در کشور به خاطر حادثه تروریستی گلزار شهدای استان کرمان، نمایش‌های سراسر کشور در روز پنجشنبه ۱۴ دی، روی صحنه نخواهند رفت.
جامعه تئاتر کشور، ضمن محکوم کردن حمله ددمنشانه و تروریستی به مراسم سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی، با خانواده‌های شهیدان و مجروحان این حادثه همدردی می‌کند و به ملت ایران و همه مسلمانان جهان، تسلیت می‌گوید.

اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی نیز در خبری دیگر اعلام کرد: پس از برگزاری جلسه فوق‌العاده در سازمان سینمایی، در جهت پاسداشت یاد شهدای مظلوم حادثه تروریستی کرمان، با هماهنگی شورای صنفی نمایش و انجمن سینماداران، کلیه سینماهای کشور تعطیل اعلام شد . پیش از این صرفا اکران آثار کمدی ممنوع بود که این تصمیم در جلسه فوق‌العاده سازمان تبدیل به تعطیلی همه سینماهای کشور شد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: با توجه به اینکه فردا پنج‌شنبه (۱۴ دی) در کشور عزای عمومی اعلام شده است و با توجه به پیام رئیس‌جمهور فردا همه فعالیت فرهنگی _ هنری اعم از موزه، سینماها، نمایش‌ها، نگارخانه‌ها، اجراهای موسیقی، گالری و کنسرت‌ها تعطیل است.

امروز چهارشنبه در سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی دو حادثه تروریستی در مسیر زائران گلزار شهدای کرمان رخ داد.

در این حادثه بیش از ۱۰۰ نفر از هموطنانمان که در میان آنها زنان و کودکان نیز بودند به شهادت رسیدند و ۲۱۱ نفر نیز مجروح شدند.

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها