تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۹/۲۶ - ۱۶:۴۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 146861

دبیر چهارمین جایزه پژوهش سینمایی معتقد است: پژوهش یک فعالیت کاملا نظام‌مند، روش‌دار و بر مبنای منابع، ماخذ و استدلال‌های علمی به منظور پیداکردن پاسخ پرسش‌ها است.

به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی چهارمین دوره جایزه پژوهش سال سینمایی، بهروز محمودی بختیاری با بیان اینکه رابطۀ سینما و پژوهش یک رابطۀ بسیار استوار است، گفت: سینما علاوه بر یک هنر گروهی، یک صنعت سودآور نیز است و تمامی صنایع و فعالیت‌های گروهی به شکل اجتناب‌ناپذیری به پژوهش نیاز دارند.

وی ادامه داد: همیشه در انتهای فیلم های بزرگ هالیوودی فهرست بلندی از پژوهشگران فیلم دیده می‌شود؛ از کسانی که برای طراحی صحنه و لباس فیلم پژوهش کرده‌اند ، کسانیکه برای فیلمنامه و داستان فیلم کار پژوهشی کرده‌‌اند تا کسانی که مشاوران نظامی، مذهبی، زبانی یا تاریخی فیلم بوده‌اند و گروهی هم پس از اتمام تولید فیلم برای بازاریابی و امکان‌سنجیِ موفقیت فیلم، پژوهش‌های آینده‌نگرانه و حرفه‌ای انجام می‌شود. بنابراین می توان گفت هم تولیدات سینمایی و هم فرایند تولیدات می‌توانند موضوع پژوهش باشند تا فیلم برای منتقدان و تماشاگران جذاب باشد و گردش اقتصادی مطلوبی را به خود اختصاص دهد.
این استاد دانشگاه درباره اهمیت برگزاری جایزۀ پژوهش نیز گفت:‌ از آنجایی که سینما در کشور ما به عنوان رشته دانشگاهی در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می شود، فضایی لازم بود تا کسانیکه در حوزه سینما پژوهش می‌کنند، مورد تشویق و توجه بیشتری قرار گیرند. جایزه سال پژوهش در سینما زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا کسانی که تحصیل‌کردۀ‌ سینما و پژوهشگر حوزه‌های مرتبط با سینما هستند، در یک جشنوارۀ پژوهشی، فضایی برای ارائه پژوهش‌های خود داشته باشند و فعالیتشان تنها به دانشگاه‌ها محدود نشود.
وی ادامه داد:امیدوارم که با استقبال پژوهشگران حوزۀ سینما (اعم از جوانان و پیشکسوتان)، به نوعی آشتی بین عرصه پژوهش و تولید در سینمای ایران برسیم. از آنجا که پژوهش یک فعالیت کاملا نظام‌مند، روش‌دار و بر مبنای منابع، ماخذ و استدلال‌های علمی به منظور پیداکردن پاسخ پرسش‌ها است، یقین داریم که حضور اندیشمندان حوزۀ سینما در این رویداد فرهنگی به اتفاقات خوبی منجر می شود.
بختیاری در پایان بیان داشت: از اینرو از همه پژوهشگران حوزه سینما، برای حضور و نقش آفرینی جدی در چهارمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران، دعوت به عمل می آید.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها