تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۱۲:۱۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 98365


مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی و به تهیه کنندگی الهه نوبخت، از تولیدات مشترک مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و الی ایمیج به عنوان نماینده سینمای مستند ایران در بخش مسابقه جشنواره مستند ایدفا -١۴ تا ٢۴ نوامبر – به نمایش در می آید.
به گزارش سینما سینما و به نقل از  وب سایت رسمی جشنواره ایدفا، جشنواره جهانی فیلم مستند آمستردام یا ایدفاIDFA – – معتبرترین جشنواره‌های فیلم مستند در جهان است که انتخاب آثار خلاقانه و دارای جذابیت را از اولویت‌های خود برای انتخاب فیلم‌ها در نظر دارد.
مستند «دلبند» قصه زندگی دشوار اما به دلخواه یک مادر هشتاد و دو ساله و تنها به نام فیروزه است، که زندگی منحصر به فردی در دل رشته کوه‌های البرز دارد.
این فیلم همچنین در بخش مسابقه ی اصلی ( برترین مستند های جهان) در شصت و یکمین جشنواره بین المللی فیلم لایپزیک آلمان هم پذیرفته شده بوده که به که بدلیل همزمانی تقریبی هر دو فستیوال و شرط نمایش اول جهانی، ایدفا انتخاب نهایی گروه شد.
«دلبند» با مدت زمان ۶۳ دقیقه ، در بخش مسابقه ی فیلمهای میان مدت با ۱۱ مستند از کشورهای آمریکا، لهستان، روسیه، نروژ، لهستان، اسپانیا، فرانسه، اروگوئه و صربستان برای دریافت جایزه به رقابت می پردازد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها