تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۱۹ - ۱۶:۳۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 23663

احسان بیگلری برادرم خسرودومین تجربه سینمایی احسان بیگلری، همچون فیلم اول او ، «برادرم خسرو»، به موضوع سلامت می‌پردازد و با محوریت یک زن میانسال در حال نگارش فیلمنامه است. او که فیلم اولش در جشنواره سلامت حضور یافته می‌گوید: امیدوارم شرکت در رویدادی که به نام «سلامت» است، مفید واقع شود و آگاهی مخاطب را درباره این موضوع بالاتر ببرد.

به گزارش سینماسینما، احسان بیگلری، درباره شرکت دادن «برادرم خسرو» در جشنواره سلامت گفت: از نگاه من سلامت روان جامعه حتی از سلامت جسم هم مهم‌تر است، چراکه رفتار و برخورد آدم‌های اجتماع به شدت بر فضای زندگی اجتماعی تأثیر می‌گذرد و اهمیتی که سلامت روح و روان دارد، بسیار جهان‌شمول‌تر از سلامت جسم است که تنها به خود فرد و تن او مربوط می‌شود. در «برادرم خسرو» نیز شخصیتی داریم که دچار نوعی بیماری است و گاه شیداست و گاه، افسرده. امیدوارم شرکت کردن این اثر در رویدادی که به نام «سلامت» است مفید واقع شود و آگاهی مخاطب را درباره این موضوع بالاتر ببرد.

کارگردان «برادرم خسرو» همچنین گفت: نوشتن این فیلمنامه و پردازش شخصیت خسرو به خاطر شرایط خاصی که داشت به تحقیقات زیادی نیاز داشت و آن روزها بخش زیادی از وقت من در بخش اعصاب و روان بیمارستان روزبه صرف می‌شد. نمی‌گویم برای نوشتن شخصیت خسرو یک ما به ازای بیرونی مشخص داشتیم اما حضور در آن فضا و صحبت با پزشکان و مشاهده رفتار بیماران سوالات مرا برطرف می‌کرد. شهاب حسینی به عنوان بازیگر نقش در این تحقیقات میدانی حضور نداشت اما من یافته‌های خودم را به او منتقل می‌کردم و او نیز موفق شد به خوبی این ویژگی‌ها را در بازی خود انتقال دهد.

این کارگردان در پاسخ به این سوال که فیلم دوم خود را چه وقت کلید خواهد زد، گفت: این روزها به اتفاق پریسا هاشم‌پور در حال نوشتن فیلمنامه‌ای هستیم که آن هم به موضوع سلامت مرتبط است. این فیلمنامه نیز به تحقیقات زیادی نیاز دارد و گمان می‌کنم کلید زدن فیلم جدید به اواخر سال جاری موکول شود. این اثر بر خلاف فیلم اول، پربازیگر است و کاراکتر اصلی آن  یک زن میانسال است.

فیلم سینمایی «برادرم خسرو» سال گذشته در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد. مهدی هاشمی، شهاب حسینی و هنگامه قاضیانی، بازیگران اصلی آن بودند و داستان مردی روان پریش را روایت می‌کردند که گاهی خیلی مهربان بود و گاهی با رفتارش اطرافیان را آزار می‌داد. تماشای این اثر برای مخاطبان جشنواره سلامت که از ۳۰ مرداد تا پنج شهریور برگزار می‌شود فراهم شده است.

 

منبع: موج

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها