تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۸/۰۵ - ۱۶:۲۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 124167

فیلم سینمایی «پسر – مادر» به کارگردانی مهناز محمدی جایزه بهترین فیلم و ‌بهترین کارگردانی را از جشنواره فیلم رم Rome film fest دریافت کرد.

به گزارش سینماسینما، در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم رم Rome Film Fest  (RFF) که روز گذشته در شهر رم کشور ایتالیا برگزار شد، فیلم سینمایی «پسر – مادر» به کارگردانی مهناز محمدی و تهیه‌کنندگی فرزاد پاک و کاوه فرنام موفق شد دو جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی بخش رقابتی Alice Nella Citta را از آن خود کند.

جشنواره فیلم رم (RFF) به دلیل اهمیت شهر رم و سرمایه‌گذاری اقتصادی، یکی از مهمترین جشنواره‌های فیلم است که ستارگان بین‌المللی بسیاری در طول ماه اکتبر در این جشنواره شرکت می‌کنند و جایزه‌ای که این جشنواره به برگزیدگان خود اعطا می‌کند، جایزه معتبری به شمار می‌رود.

فیلم «پسر – مادر» که نخستین اثر داستانی بلند مهناز محمدی به شمار می‌رود، چندی پیش در بخش مسابقه جشنواره زوریخ حضور داشت و یکی از ده فیلم برتر از نگاه تماشاگران این جشنواره شد و پیش از آن هم در بخش دیسکاوری جشنواره تورنتو (TIFF) به نمایش در آمد.

این فیلم روایتگر زندگی مادر تنهایی است که با دو فرزند خود زندگی می‌کند. مشکلات عدیده مالی و متزلزل بودن موقعیت کاری، او را ناگزیر می‌کند به ازدواج پیشنهاد شده فکر کند و میان تامین امنیت و جدایی از فرزند پسر دوازده ساله‌اش تصمیم بگیرد.

مهناز محمدی نویسنده، کارگردان و فعال حقوق زنان در ایران است که آثار دیگر او همچون مستند «زنان بدون سایه» (۲۰۰۳) و «کوچنامه» (۲۰۱۱) جوایز بی‌شماری را در جشنواره‌های بین‌المللی از آن خود کرده‌ است.

رها خدایاری، ماهان نصیری، رضا بهبودی، شیوا اردویی و مریم بوبانی بازیگران فیلم «پسر – مادر» هستند.

پخش جهانی این فیلم را بتاسینما آلمان بر عهده دارد.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها