تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۱۰/۱۲ - ۱۴:۲۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 183208

دو مستند «گاوبان» و «سرگذشت آذر از زبان خودش» ساخته مهدی معمارزاده زنجانی برای حضور در دوازدهمین جشنواره فیلم لیفت انگلستان studios pinewood انتخاب و همچنین نامزد ششمین دوره جشنواره فیلم فولکلور هند شدند.

به گزارش سینماسینما، جشنواره فیلم لیفت انگلستان استودیو studios pinewood در راستای حمایت از فیلمسازان مستقل هر ساله با انتخاب تعدادی از فیلم‌های ارسالی و نمایش آنها در رده یک جهانی سعی در جذب حمایت برای فیلمسازان مستقل و دیده شدن آنها دارد.
دو مستند «گاوبان» و «سرگذشت آذر از زبان خودش» ساخته مهدی معمارزاده زنجانی با انتخاب در این جشنواره به صورت آنلاین در برنامه ششم این دوره از جشنواره به نمایش گذاشته شده‌اند.
همچنین این دو مستند به عنوان نامزد ششمین دوره جشنواره فیلم فولکلور هند برگزیده شده‌اند.
ششمین جشنواره بین‌المللی فولکلور هند توسط جشنواره بین‌المللی فیلم تریسور (IFFT) و کالج سنت توماس و فیلم‌های محلی بین‌المللی هند در سندان برگزار می‌شود.
دیدگاه این جشنواره آن است که فیلم‌های مستند فولکلور حد و مرز نمی‌شناسد و هر چیزی به زندگی انسان وابسته است در حوزه فرهنگ عامه قرار می‌گیرد. فولکلور شامل چیزهایی است که در روستاها ریشه دارد.
مستند «سرگذشت آذر از زبان خودش» روایتی تاریخی و تحقیقاتی در مورد سرگذشت و آداب و رسوم آیین زرتشت از گذشته تا به حال در ایران است. شیوه روایی در این مستند، برخلاف سایر مستندهای تاریخی که از زبان سوم شخص ناظر بیان می‌شوند، بر اساس اول شخص داستان (من «آذر- آتش») انتخاب شده که باعث جذابیت و فراگیری هرچه بهتر این اثر شده است.
فیلمبرداری این مستند پس از طی مراحل تحقیقاتی دو ساله، بیش از شش ماه در استان‌های فارس، زنجان، آذربایجان غربی، یزد، کرمان و تهران به طول انجامید و در نهایت اثری با زمان ۶۰ دقیقه حاصل شد.
در خلاصه داستان این فیلم مستند آمده است: من آذر (آتش) هستم، از من نهراسید، نمی‌خواهم به زبان آتشین با شما صحبت کنم، چرا که من منبع نور و الهام هستم، با من به زمان‌ها و سرزمین‌های دور سفر کنید…
عوامل تولید مستند «سرگذشت آذر از زبان خودش» عبارتند از: کارگردان و تهیه کننده: مهدی معمارزاده زنجانی، جانشین تهیه کننده: المیرا گیاهپور، گوینده متن: مریم میرطاهری، نویسنده متن و تحقیقات: مهدی معمارزاده زنجانی، حسین قاسمی جامی، فیلمبردار: امین قربانی‌نژاد، مجری طرح: حامد معمارزاده زنجانی، مدیر تولید: شهریار معمارزاده زنجانی، تدوین: پوریا پروینی، صدابردار و صداگذار: عبدالله حدیدی، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا، دستیار فیلمبردار: سید حسن سیدی، مشاور پروژه: عباس کیانی موحد، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: مصطفی کشگر، امور مالی: سحر فراشاه، حمل ونقل: رحمان کشمیری، عباس پرتویی وصال، تدارکات: علی سردارلو، تهیه شده در موسسه سینمایی هاردا فیلم.

مستند «گاوبان» روایتی گرم و صمیمی از زندگی دو گاوبان است که در دل طبیعت به دور از زندگی اجتماعی و شلوغی‌های شهر و روستا برای خود زندگی دیگری دارند.
فیلمبرداری این مستند در مدت حدود یک سال در استان گیلان، شهرهای رشت و لنگرود و املش و روستای تابستان‌نشین و ارتفاعات ییلاقی این روستا انجام گرفت.
در خلاصه داستان این مستند آمده است: صبح را با دوشیدن شیر و شب را با جوشاندن شیر شروع می‌کنیم…
عوامل تولید مستند «گاوبان» عبارتند از: کارگردان و تهیه‌کننده: مهدی معمارزاده زنجانی، گوینده متن: حسین قاسمی جامی، نویسنده متن و تحقیقات: مهدی معمارزاده زنجانی و حسین قاسمی جامی، فیلمبردار: امین قربانی‌نژاد، مجری طرح: حامد معمارزاده زنجانی، مدیر تولید: شهریار معمارزاده زنجانی، تدوین: المیرا گیاهپور، صدابردار و صداگذار: عبدالله حدیدی، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا، دستیار فیلمبردار: سید حسن سیدی، جانشین تهیه‌کننده: سید حسین سیدی، مشاور پروژه: عباس کیانی موحد، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: پوریا پروینی، امور مالی: سحر فراشاه، حمل ونقل: رحمان کشمیری، عباس پرتویی وصال، تدارکات: علی سردارلو، مدیر صحنه: المیرا گیاهپور، تهیه شده در موسسه سینمایی هاردا فیلم.

لینک کوتاه

 

آخرین ها