تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۲/۱۵ - ۱۵:۲۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 135295

دیپلم افتخار جشنواره ویزیون دو ریل سوئیس به کارگردان ایرانی تعلق گرفت.
به گزارش سینماسینما، مستند بلند «خانه» با نام بین المللی «سیلویت» به کارگردانی «افسانه سالاری»، دیپلم افتخار بخش مسابقه اصلی پنجاه و یکمین جشنواره بین المللی ویزیون دو ریل سوییس را دریافت کرد.
هیات داوران این دیپلم را به دلیل «روایتی شاعرانه و در عین حال جهانی از نسل دوم مهاجرین که در قالب پرتره خانوادگی ساخته شده است» به این فیلم اختصاص دادند.
در این بخش ۱۴ فیلم به رقابت پرداختند. دو جایزه این بخش به فیلم های «پونتاساکرا» از ایتالیا و « آنرسا، نفس زندگی» از فنلاند تعلق گرفت.
فیلم خانه که در طول ۴ سال ساخته شده است، داستان خانواده ای افغانستانی در تهران را روایت می کند. پسر جوان این خانواده که در ایران به دنیا آمده و بزرگ شده است، تصمیم می گیرد برای اولین بار به افغانستان برود و در آنجا زندگی کند، کشوری که هرگز آن را ندیده است. این اتفاق، مسیر تازه ای برای خانواده رقم می زند. این مستند که بصورت مشاهده گر ساخته شده است پیش ازین منتخب فاندهای معتبری از جشنواره ساندنس و جشنواره بوسان شده است و سال گذشته جایزه بهترین پیچ جشنواره کارلووی واری را از‌ آن خود کرده است. افسانه سالاری کارگردان و تهیه کننده ی ایرانی این فیلم را در کالکتیو داکمانیاکس تهیه کرده است.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها