تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۱۲ - ۰۳:۲۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 37918
%d8%aa%d9%87%d9%85%db%8c%d9%86%d9%87روزنامه شرق بحث رای دادن به کاندیداهای زن را در انتخابات ریاست جمهوری مورد بررسی قرار داد.

به گزارش سینماسینما، در گزارش این روزنامه آمده است: بارقه‌های امیدی از آخرین اظهارات سخنگوی شورای نگهبان برای حضور زنان در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌ِرو دیده می‌شود. کدخدایی گفته است که زنان می‌توانند در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری به‌عنوان نامزد ثبت‌نام کنند، ولی موضوع رجل سیاسی در شورای نگهبان هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است. در صورت نهایی‌شدن حضور زنان در میان کاندیداهای ریاست‌جمهوری دوازدهم، آیا زنان مطرح حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به آنها رأی خواهند داد؟ این سوالی است که شرق از تهمینه میلانی و لیلی گلستان پرسیده است .

 لیلی گلستان  مترجم
برای من هیچ‌وقت جنسیت مهم نبوده، بلکه این قابلیت‌ها و توانایی‌های کاندیداهاست که اهمیت دارد. اگر خانمی هم در انتخابات شرکت کند، لزوما به این دلیل که یک زن است به او رأی نخواهم داد، بلکه به قابلیت‌ها و توان ایستادگی او در اجرای وعده‌هایش نگاه می‌کنم. در بین مسئولان زنی که مناصب بلندپایه در کشورهای جهان دارند، آنجلا مرکل، نمونه فردی است که رفتار درستی دارد و با قدرت، پای تمام کارها و وعده‌هایش ایستاده. وقتی به کارنامه او نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که این شخصیت، ورای جنسیت، انسانی فکر می‌کند و به‌همین‌دلیل چهره‌ای موفق در سطح ملی و جهانی است. در ایران هم رئیس‌جمهورهایی داشته‌ایم که تا حدودی مطالبات زنان را پیگیری کرده‌اند؛ رئیس دولت اصلاحات و آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی هرکدام در دوره ریاست‌جمهوری خود تا حدودی به‌دنبال احقاق حقوق زنان بودند و فعالیت‌هایی را در این زمینه انجام دادند.

تهمینه ‌میلانی  کارگردان
تا روزی که مردم به صورت واقعی در امور مختلف و اتفاقات مهم کشور مشارکت داده نشوند، چه یک زن کاندیدای ریاست‌جمهوری باشد و چه یک مرد، فرق خاصی وجود ندارد. ممکن بود با مشارکت‌دادن مردم در امور مهم، امیدواری برای بهبود اوضاع به وجود بیاید، اما من این مشارکت و میل برای شریک‌کردن مردم در امور جاری کشور را حس نمی‌کنم که بخواهم برای انتخابات آینده برنامه‌ریزی داشته باشم. روحانی امید اغلب مردم بود.
آمدن ایشان لااقل در حوزه فرهنگ و هنر، مشکلات و فشارهای بیشتری را به ما وارد کرد و امروز من به ‌عنوان عضوی از جامعه، همان حسی را نسبت به انتخابات پیش‌ِرو دارم که بسیاری دیگر دارند. جلب مشارکت عمومی مشکل است و فکر می‌کنم هرروز هم سخت‌تر خواهد شد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها