تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۲۲:۴۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 131882

بعد ازاینکه بحران در آکادمی سزار بالا گرفت فعلا به عنوان رییس موقت این آکادمی، خانم مارگارت منگوز جایگزین الن ترزیان شد.

به گزارش سینماسینما، مراسم امسال سزار ۲۸ فوریه برپا می‌شود. قرار است بعد از برگزاری مراسم سزار طی جلسه ای با حضور همه اعضا و ‌مقامات بلند پایه مرکز ملی سینما و وزارت فرهنگ، رییس جدید آکادمی سزار مشخص شود. خانم مارگارت منگوز هفتاد وهشت ساله، درحال حاضر رییس کمپانی تهیه و پخش شرکت فیلم دو لوزانژ است. او قبلا رییس یونی فرانسه (سازمانی که سینمای فرانسه را درجهان معرفی می‌کند) بوده است.

گفتنی است الن ترزیان، تهیه کننده فرانسوی و رئیس مستعفی سزار به مدت ۱۷ سال رییس پرقدرت آکادمی سزار بود اما در این چند سال اخیر ایرادهایی از جمله شفاف نبودن در انتخابات کاندیداها و سپس در جایزه ها مورد انتقاد قرار گرفته بود. وی که هفتاد سال دارد بیشتر عمر خود را در خدمت به سینمای فرانسه گذرانده است. دلایل گوناگون و بویژه اینکه به حد کافی زنان فیلمساز حضور قابل توجهی در سازماندهی سزار ندارند و همچنین تعداد ۱۲ نامزد شدن فیلم اخیر رومن پولانسکی خشم زنان را برانگیخت و بنوعی انتقادات سخت علیه الن ترزیان به راه افتاد، از سوی دیگر بسیاری از اعضا آکادمی که برای عضویت در آن مبلغی هم سالانه پرداخت می‌کنند اعتراض دارند که هیچگاه با آنان مشورت نمی‌شود.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها