تاریخ انتشار:۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۲۰:۳۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 196675

سینماسینما، پاریس: سزار، برجسته‌ترین آکادمی سینما در فرانسه، روز جمعه روسای جدید خود را انتخاب کرد.

این آکادمی نقش بسیار مهمی در ارتقای سینمای فرانسه و همچنین مردمی کردن فیلم‌های این کشور نزد تماشاگران دارد. جمعه سوم ماه مه با نزدیک شدن به جشنواره کن ۷۷، در رفراندوم درون سازمانی، انتخاباتی برگزار شد که در آن دو تن از اعضای آن در جایگاه جدید مدیریت به طور مشترک انتخاب شدند.

اعضای آکادمی به همراه هیئت مدیره ده نفره، خانم اریان توسکان دوپالانتیه و آقای پاتریک سوبلمن را برای جانشینی مدیران قبلی برگزیدند. مراسم جوایز آکادمی سزار توسط انجمن ترویج سینما برگزار می‌شود، که بودجه آن از سوی دولت و دیگر نهادها و همچنین اسپانسرها تامین می‌شود.

دو نفر هیئت مدیره جدید کار خود را از ۱۶ ژوییه به مدت دو سال آغاز خواهند کرد. این مقام آنها می‌تواند در صورت تصویب اعضا یک بار دیگر به مدت دوسال تمدید شود.

این آکادمی هر ساله در ۲۲ رشته به مهم‌ترین‌های سال سینمای فرانسه جایزه می‌دهد که جدا از آن، یک جایزه هم به برترین فیلم خارجی بنمایش در آمده بر پرده سینماهای فرانسه با رای اعضای آکادمی که حدود ۴۰۰۰ نفر هستند، تعلق می‌ گیرد. مراسم سزار هر ساله در ماه فوریه مدتی قبل از مراسم اسکار، در پاریس برگزار می‌شود که بطور مستقیم نیز از تلویزیون فرانسه برای شیفتگان آن پخش می‌شود.

سال آینده مراسم سزار پنجاهمین سال خود را جشن می‌گیرد. در رابطه با سینمای ایران می‌توان اشاره کرد که در سال ۲۰۱۲ فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی توانست یک بار این جایزه را بدست آورد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها