رامبد جوان بازیگر و کارگردان در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با فیلم «نگار» در بخش سودای سیمرغ حضور یافت، فیلمی کاملا متفاوت از آنچه که تاکنون در کارنامه جوان به ثبت رسیده است.
به گزارش سینماسینما، در این فیلم نگار جواهریان، محمدرضا فروتن، علیرضا شجاع نوری، مانی حقیقی، آتیلا پسیانی و افسانه بایگان به ایفای نقش پرداختهاند. نگار” در جشنواره فجر در ۹ بخش نامزد دریافت جایزه شد و در بخش بهترین موسیقی (کریستف رضاعی) جایزه گرفت.
جوان درباره ساخت این فیلم و ایده شکل گیری آن گفت: عاشق سینمای اکشن هستم و از دیدن این فیلمها بر پرده سینما لذت میبرم. سه چهار سال پیش موقعیتی در ذهن من شکل گرفت و داستانی بر این اساس که دختری در تهران حقش خورده شده است و حالا میخواهد حقش را پس بگیرد، اما هیچ کس او را نمیشنود و به او توجه نمیکند، در انتها این دختر از بس که شنیده نمیشود، دست به کار عجیبی میزند. احسان گودرزی را از تئاتر میشناسم و تجربه خوبی با او داشتم، به عنوان نویسنده ذهن سیال و فوقالعادهای دارد و از آنجا که تئاتری است و خیلی اهل سینما نیست کار با او خوبیها و بدیهای خاص خودش را دارد. زمانی که موضوع را مطرح کردم به همراه نگار و احسان شروع به نگارش قصه کردیم و سپس از کسانی که دوست داشتیم، دعوت به همکاری کردیم.
کارگردان «ورود آقایان ممنوع» افزود: وقتی فیلمنامهنویسی دیوانه مانند احسان گودرزی کنارتان باشد و بازیگری مثل نگار جواهریان هم در تیم خود داشته باشید، نتیجه میشود «نگار»؛ فیلمی که همهچیز آن با هم جور است و حتی بازی غلوشده مانی حقیقی هم در دل فیلم مینشیند و بیرون نمیزند. مهمترین نکته «نگار» این است که همه ما میدانستیم دنبال چه هستیم و چه میخواهیم. من سالهاست دراین عرصه مشغول کار هستم و در این فضا بودم، «نگار» به نظرم یک تجربه لذت بخش برای همه عوامل فیلم است، چرا که همه چیز حرفهای پیش رفته است.
وی درباره بازی گرفتن از بازیگران این فیلم به عنوان کارگردان کار اظهار کرد: یک کارگردان بیشتر یک تماشاچی خوب است و خیلی این طور نیست که بازیگر را در تمام زوایای بازی او هدایت کند. من وقتی بازیگری مثل نگار جواهریان دارم، تنها درباره نقش و موقعیت با او صحبت میکنم و او نیز برای خودش چینش میکند و وقتی به اجرا میگذارد و به آن عینیت میبخشد، من به عنوان کارگردان پیشنهاداتم را به بازیگر میدهم. جایی که کارگردان مجبور است به بازیگر بگوید که بایست کنار و بعد آنچه را که میخواهد بازی کند تا بازیگر متوجه شود، یعنی به عنوان کارگردان بازیگر را اشتباه انتخاب کرده است.
جوان همچنین درباره بازی متفاوت محمدرضا فروتن دراین فیلم نیز بیان کرد: به نظرم محمدرضا فروتن در این فیلم یک اجرای تکمیل شده امروزی، آسیب دیده همان نقشهای قدیم را اجرا کرده است. او همان عاشق، دیوانه، مجنونی است که آمده در این روزگار و حاضر است پدر دختر مورد علاقهاش و خودش را بکشد،عاشقی نیست که بیاید وسط بایستد و بگوید او را میخواهد. در واقع جنس بازی او نیز به نسبت تمام اتفاقات این روزها تغییر کرده است، او عاشق مجنونی است که مانند آدمهای امروز دروغگو شده است.
کارگردان «اسپاگتی در هشت دقیقه» درباره غلو امیز بودن برخی از بازیها و شباهت آن به فضای فیلمهای هالیوودی و تاثیر این فیلمها بر آنچه که ساخته است، عنوان کرد: من به شدت فیلم بین هستم، در واقع خوره فیلم هستم. در همه جای جهان وقتی کاری انجام میدهیم ذهن ما به خاطر اندوختههایمان و آنچه که در ذهن دارد، خیلی چیزها را شبیه به هم میبیند. حتی یک نقاشی را وقتی شما میبینید این اتفاق برایتان میافتد و آشنازدایی میکنید. حتی دکور اینجا ممکن است برای شما یک جای دیگر را تداعی کند. همه چیز میتواند به هم ربط داشته باشد و سینما به دلیل رفتار بشری که در آن وجود دارد، میتواند انسانها و رفتارهایشان را به همه چیز مرتبط کند. وقتی مانی حقیقی در سکانسی فریاد میزند و یک غلو عمدی هم در آن سکانس وجود دارد، میتواند شما را یاد بازی یک بازیگر خارجی بیاندازد، اما اینطور نبود که بخواهیم عین همان بازی را تکرار کند.
جوان در ادامه به ژانر فیلم اشاره کردو افزود: فیلم «نگار» یک فیلم به شدت عاشقانه است. به دلیل عشق پدر به دخترش و دختر به خانواده و به همین خاطر او به این حال و روز در می آید. قصه ما از ابتدا هم یک قصه جنایی – اکشن- معمایی بود.
این کارگردان درباره سایر فعالیتهای خود و تصمیمش برای ساخت فیلم بعدی گفت: کار بعدی را پاییز سال بعد کلید میزنم و یک فیلم عاشقانه تلخ خواهد بود. عاشقانهای دیوانهوار که تماشایش هیجان انگیزخواهد بود. اثری متفاوت که تجربهاش را پیش از این نداشتهاید. قصه آن را باز هم احسان گودرزی مینویسد و جالب است بدانید حال وهوای فیلم در سال ۱۴۲۵ میگذرد.
او همچنین درباره حضور نگار جواهریان در این فیلم نیز اظهار کرد: حتما این تجربه را تکرار خواهم کرد، «نگار» برای من لذت بخش بود و نگار جواهریان بازیگر بسیار خوبی است که تجربه همکاری با او لذتبخش است.
جوان در خاتمه به «خندوانه» اشاره کرد و افزود: «خندوانه» برای من زندگی نگذاشته است و به همین دلیل نمیتوانم در بخشهای دیگر فعالیت داشته باشم. «خندوانه» تا تابستان سال آینده ادامه خواهد داشت و بعد از آن به اتمام میرسد و من میتوانم با فراغ خاطر به کارها و فعالیتهای دیگرم نیز تمرکز کنم.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به «شیهه»/ به کودکی که هرگز زاده نشد
- ساخت نسخه ویتنامی فیلمی با بازی پیمان معادی و نگار جواهریا
- تیرهتر از شب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- نمایش «مخاطب» رفع توقیف شد
- در دیار خود غریب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- ققنوسی که از خاکستر برنخاست/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- با بازی نگار جواهریان، لیلی رشیدی و علی باقری؛ «مخاطب» در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه میرود
- «خاتون» و زنده کردن حس وطن پرستی
- پرسش بیپاسخ درباره ایران/ نگاهی به سکانس آخر سریال «خاتون»
- تهرانی که اشغال بود/ ادای احترام «خاتون» به بهرام بیضایی
- خندوانـه چگونه خندوانـه شد؟
- سویههای تمجیدنشدنیِ سریال «خاتون»
- خاتون خیالی
- طراحی هنری «خاتون»؛ تحسین برانگیز و هویتمند
- حماسهی زنانه / «خاتون»؛ عاشقانه زیستن و شجاعانه جنگیدن
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد