فیلم سینمایی «آتابای» به کارگردانی و تهیهکنندگی «نیکی کریمی» به بخش مسابقه چهاردهمین مراسم جوایز سینمای «آسیا پاسیفیک» راه یافت.
به گزارش سینماسینما به نقل از مدیر رسانهای پروژه، فیلم آتابای به عنوان نماینده ایران در اولین حضور جهانی خود در مراسم جوایز سینمایی «آسیا پاسیفیک» شرکت خواهد کرد و در بخش فیلمهای داستانی، با آثار منتخب دنیا به رقابت خواهد پرداخت.
آتابای پنجمین فیلم بلند سینمایی نیکی کریمی است که پیش از این در جشنواره فجر سال ۹۸ نامزد سیمرغ پنج رشته شده است.
نامزدهای نهایی آسیا پاسیفیک توسط هیات مربوطه به ریاست هونگ جون کیم از کره جنوبی در اواسط اکتبر اعلام میشوند و برگزیدگان هر بخش در تاریخ ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) معرفی خواهند شد.
مراسم اهدای جوایز جشنواره امسال آسیا پاسیفیک، به صورت آنلاین و با همکاری شرکت نتفیلیکس که جزو حامیان مالی اصلی مراسم است، برگزار خواهد شد. جوایز آسیاپاسیفیک سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن لغو شدند.
هادی حجازیفر، جواد عزتی، سحر دولتشاهی، دانیال نوروش، یوسفعلی دریادل، مهلقا مینوش، معصومه ربانینیا و میرمجید حسینی بازیگران اصلی آتابای هستند.
در خلاصه داستان فیلم آمده: آتابای ۴۰ساله به همراه پدر و خواهرزادهاش در روستای پیرکندی(خوی) زندگی میکنند. او سالها پیش، دانشجوی معماری در دانشگاه هنرهای زیبای تهران بوده و یک سال مانده به فارغالتحصیلی، به علت مشکلات روحی ناشی از عشق نافرجام به هم دانشگاهیاش، ترک تحصیل کرده و به زادگاه خود بازگشته است…
سایر عوامل اصلی آتابای عبارتند از: مجری طرح: سعید پاکستانی، مدیر تولید: حسن مصطفوی، مدیر فیلمبرداری: سامان لطفیان، نویسنده فیلمنامه: هادی حجازیفر بر اساس طرحی از نیکی کریمی، دستیار کارگردان و برنامهریز: ایمان توکلی، تدوین: حسین جمشیدی گوهری، طراح چهرهپردازی: ایمان امیدواری، طراح صحنه و لباس: اصغر نژاد ایمانی، مدیر صدابرداری: کامران کیان ارثی، منشی صحنه: غزل رشیدی، مدیر تبلیغات و رسانه: فرنوش آباء، پخش بینالملل: موسسه «اِیفیلمپرو» به مدیریت محمدعلی غیاثوند، جانشین مدیر تولید: محمدرضا دلنوازی، تدارکات: مهران مداحیان، عکاس: امید صالحی، فیلمبردار پشت صحنه: محمد آبکار و مدیرمالی: آرزو رحیم آبادی، طراح گرافیک و پوستر: محمدحسین هوشمندی.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «سوت پایان»؛ فیلمی با بار زنانگی و عاطفی قوی
- «دو زن» در آینه مکتب نقد عمیقگرا/ تصویری ماندگار از زنان
- یادداشت مینا اکبری/ حق انتخاب و قضاوتهای سطحی
- «وحشی»؛ اولین حضور سریالهای ایرانی در تورنتو
- یادداشت نیکی کریمی درباره شیوا ارسطویی
- وحشیسازی یا وحشیزادگی؟/ روایتی از داود اشرف و زخم فرودستان در «وحشی»
- از ۲۵ فروردین؛ سریال هومن سیدی به شبکه نمایش خانگی میآید
- فیلم جدیدی به جشنواره اضافه نمیشود/ خروج فیلم نیکی کریمی از جشنواره فجر
- «تمساح خونی» و «آبی روشن» آنلاین اکران میشوند
- بازگشت جواد عزتی به خونبازی در «زخمکاری ۳»
- معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- یک رکورد دیگر برای «تمساح خونی»؛ ۱۱.۵میلیارد فروش در ۷ روز
- «تمساح خونی» رکورد فروش افتتاحیه سینمای ایران را شکست
- «تمساح خونی» در سینماها/ رونمایی از پوستر فیلم جواد عزتی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





