تاریخ انتشار:۱۴۰۳/۰۱/۲۲ - ۱۴:۱۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 196050

فیلم مستند «آوازِ باد» با پژوهش و کارگرانی سودابه بیضایی به هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم زنان بیروت راه یافت.

به گزارش سینماسینما، جشنواره فیلم زنان بین‌المللی بیروت (BWFF) یک رویداد سالانه است که توسط جامعه فیلم بیروت تحت عنوان زنان برای رهبری در بیروت برگزار می‌شود و نقش زنان به عنوان رهبران در جوامعشان را برجسته می‌کند و سازندگان فیلم و علاقمندان به سینما را از سراسر جهان دور هم جمع می‌کند.

BWFF مسائلی مانند برابری جنسیتی، هویت جنسی، خشونت خانگی و سایر مسائل را از طریق قدرت لنز و سینما که پنجره‌ای به جامعه و به ویژه زنان در این موارد است، مورد بررسی قرار می‌دهد. BWFF که شامل فیلم‌هایی درباره زنان و/یا توسط زنان ساخته شده است، هدفش برجسته کردن قدرت زنان در شرایط مختلف زندگی است، سازمان‌دهندگان جشنواره به ایجاد تصویر مثبتی از زنانی که با عزت برای ایجاد تغییر در محیط خود تلاش می‌کنند، اعتقاد دارند.

این دوره از جشنواره ۱۴ تا ۱۹ آوریل برگزار می‌شود و مستند «آوازِ باد» ۱۷ آوریل در آن نمایش داده خواهد شد.

مستند «آوازِ باد» با ورود دختر نوازنده‌ای به اسم پگاه به زندگی استاد طاهر روایت می‌شود که در این فیلم به عمق ارتباط آن‌ها با توجه به تفاوت‌ها و تضادهایشان پرداخته می‌شود.

دیگر عوامل این مستند عبارتند از: تهیه کننده: سودابه بیضایی، امیر سیدزاده، تدوین: بهمن کیارستمی، پویا پارسامقام، ضبط صدا و تصویر: سودابه بیضایی، مدیر تولید: سهیلا کوشکی، دستیارکارگردان: فرزانه بیضایی، طراحی و‌ ترکیب صدا: حسین قورچیان، اصلاح رنگ و‌ نور: مهشید افضلی، طراحی گرافیک و پوستر: اشکان فروتن، ترجمه: صنم کلانتری، زیرنویس: جواد ابراهیمی‌نژاد، پخش‌کننده: کمپانی آیویژن به مدیریت مهناز تفاقی.

لینک کوتاه

 

آخرین ها