تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۱۸:۰۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 125116

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کلکته در کشور هند میزبان فیلم‌های ایرانی در بخش‌های مختلف این رویداد سینمایی است.

به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» ساخته امیراطهر سهیلی نماینده سینمای ایران در بخش اصلی مسابقه بین‌المللی جشنواره فیلم کلکته خواهد بود که با ۱۴ فیلم از دیگر کشورها رقابت می‌کند.

«زنانی که با گرگ ها دویده‌اند» نخستین ساخته امیراطهر سهیلی به شمار می‌رود و تهیه‌کنندگی آن را محمدرضا شرف الدین برعهده داشته است و لعیا زنگنه تنها بازیگر این فیلم است.

اما در بخش مستند این رویداد سینمایی که با حضور چشمگیر سینمای ایران همراه است، «از بوق شیطان» به کارگرانی هادی قربانی، «حلب: سکوت جنگ» ساخته امیر اوصانلو، «پیشاشو» ساخته رضا مجلسی، «فرهنگ یعنی» از مختار نامدار و «مانداک» به کارگردانی افروز خانبلوکی به نمایش درمی آیند.

در بخش فیلم کوتاه جشنواره کلکته نیز ۱۱ فیلم ایرانی به روی پرده می‌روند: «آریو والیبال» از محمد بخشی، «هم‌قفس» از بهزاد خداویسی، «آرزوی رضا» به کارگردانی سید سعید نعمتی، «فیلمرغ» از مسعود سهیلی، «قصه دشت سبز من» ساخته پرویز امینی، «مد» به کارگردانی حامد گلشنی، «خاکستری متمایل» از اقبال شیرازی ثانی، «بگذار در آسمان باشم» به کارگردانی فرزان فرهنگیان، «تاناکورا» به کارگردانی مشترک حامد پریزاده، میثم حسنی و امیررضا رشتی، «ورد» ساخته محید سلیمی‌راد و «اوپیا» از علی‌محمد اقبال‌دار.

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کلکته از تاریخ ۸ تا ۱۵ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۷ تا ۲۴ آبان) در کشور هند برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها