تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۱۲ - ۱۶:۵۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 25861

رخشان بنی اعتماددوره جدید کنفرانس پژوهشی زنان فیلمساز جهان با پیام تصویری رخشان بنی اعتماد در شهر مونترال کانادا افتتاح می‌شود.

این کنفرانس که  از سری کنفرانس‌های دانشگاهی ” زنان فیلمساز جهان” است در دانشگاه کنکوردیای شهر مونترال امروز با  پیام تصویری رخشان بنی اعتماد  در جمع استادان دانشگاه و پژوهشگران  سینما  از سراسر دنیا افتتاح می‌شود.

دوره های پیشین این کنفرانس در شهرهای لندن، رم و نیویورک با رویکردهای مختلف از جمله “سینمای معاصر زنان، فیلمنامه‌‌های جهانی، مفاهیم بین‌المللی” و “سینمای جهانی زنان، تفاوت‌های فرهنگی، مفاهیم جهانی” برگزار شده بود و امسال با رویکرد “زنان، فرهنگ سینما و جهانی شدن” برگزار خواهد شد.

این کنفرانس که امروز (۲ سپتامبر) در دانشکده هنرهای تصویری دانشگاه کنکوردیا افتتاح می‌شود تا روز ۴ سپتامبر ادامه خواهد داشت و در آن برنامه های مختلفی برگزار خواهد شد از جمله جلسات سخنرانی همراه با پرسش و پاسخ، میزگردی با حضور فیلمسازان و مدرسان دانشگاه، برنامه‌های ویژۀ سینماتک کبک در شهر مونترال که به منظور برگزار‌ی همین کنفرانس برپا شده‌اند و همچنین بزرگداشت شانتال آکرمن.

از جمله عناوین میزگزدهای این کنفرانس می‌توان به ” جنسیت، مکان، هویت”، “سینمای  کشف‌نشدۀ زنان”، “سینمای زنان در بافت ملی/بین‌المللی”، بازاندیشی درباره ستاره‌های زن سینما در قاب فعالیت‌های بین‌المللی”، “زنان مولف سینما” و “زنان، هویت و جشنواره‌های فیلم” اشاره کرد.

سمیه قاضی‌زاده، پژوهشگر و روزنامه‌نگار ایرانی که تا پیش از این در سه دورۀ این کنفرانس در شهرهای لندن، رم و نیویورک مقالاتی را در معرفی و تحلیل سینماگران زن سینمای ایران ارائه کرده بود، در این دوره با مقالۀ ” مترجم دردها؛ نگاهی به فیلم‌های مستند رخشان بنی اعتماد” در این کنفرانس حضور دارد و در میزگرد “زنان مولف سینما” به ایراد  سخنرانی خواهد پرداخت.

کنفرانس زنان فیلمساز جهان، ۲-۴ سپتامبر در دانشگاه کنکوردیای شهر مونترال کانادا برگزار می‌شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها