تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۷/۱۴ - ۰۹:۴۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 3667

درویشهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم بغداد با اعلام برگزیدگان، در حالی به کار خود پایان داد که جایزه بزرگ این فستیوال به فیلم «رستاخیز» تعلق گرفت.

به گزارش «سینماسینما»، احمدرضا درویش ضمن سپاس از هیأت داوران و مدیران این جشنواره، با آرزوی «صلح و فرهنگ برای تمامی کشورهای اسلامی و جهان» این جایزه را به «شهدای مِنا» تقدیم کرد.

نمایش فیلم رستاخیز در افتتاحیه جشنواره فیلم بغداد، به دعوت رسمی معاون وزیر فرهنگ عراق از احمدرضا درویش و تقی علیقلی‌زاده، کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم صورت گرفت.

نمایش رستاخیز در افتتاحیه فستیوال فیلم بغداد، اولین اکران رسمی این اثر در عراق و در جهان عرب بود. فستیوال بین‌المللی فیلم بغداد نیز با این عنوان که «افتتاحیه این جشنواره با نمایش فیلم “القربان” خواهد بود و این فیلم تاریخی بزرگ با حضور کارگردان و تهیه‌کننده آن برای نخستین‌بار در جهان عرب اکران خواهد شد» به استقبال درویش و فیلمش رفته بودند.

این فیلم تاریخی – مذهبی دارای نسخه‌هایی با دوبله به زبان‌های مختلف از جمله دوبله‌های عربی و فرانسه همراه با زیرنویس انگلیسی است. در این فیلم سینمایی هفت بازیگر جهان عرب از جمله جمال سلیمان و رضوان عقیلی از سوریه، داوود حسین از کویت، جواد الشکرچی از عراق و فادی ابراهیم از لبنان حضور دارند.

استفان واربک آهنگساز پیش‌تر اُسکار گرفته این فیلم، موسیقی «رستاخیز» را به همراه ارکستر سمفونیک بلژیک ساخته است و جرمی پرایز، دن جانسون، ریچارد کانوی از صداگذاران فیلم هستند. مراحل فنی فیلم رستاخیز در استودیو مولینر لندن کار شده است. تدوین این فیلم را طریق انوار انجام داده که وی نیز نامزد اسکار ۲۰۱۰ برای فیلم «سخنرانی پادشاه» بود.

فیلم «رستاخیز» با دریافت مجوز اکران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک روز در سینماهای تهران روی پرده رفت ولی به دستور همین وزارتخانه در پایان نخستین روز اکرانش در تاریخ ۲۴ تیرماه از پرده پایین آمد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها