رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است علاوه بر فیلمنامههای سطحی، معضلات مالی و پرداخت نکردن به موقع دستمزدها از مهمترین مشکلات سینمای ایران است.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی چهارمین جایزه پژوهش سینمایی، رضا رویگری که در فیلم و سریالهای زیادی نقش آفرینی داشته است درباره مهمترین مشکل سینمای ایران، گفت: سینمای ایران از سالهای اوج فاصله گرفته و خلایی که در حال حاضر در برخی از آثار به چشم میآید به دلیل فیلمنامههای ضعیف و سطحی است که گاهی تصور می شود هیچ زمان و انرژی برای نوشتن آنها صرف نشده است و به همین دلیل هم پشتوانه منطقی برای آنها وجود ندارد.
وی ادامه داد: اگر به آثار سالهای گذشته در سینما نگاه کنیم به راحتی میتوانیم به این نکته پی ببریم که دقت و وسواسی که کارگردان، نویسنده و بازیگران آثار داشتند چه تاثیر مهمی بر نتیجه یک اثر میگذاشت و جزء عنصر ماندگاری آن فیلم محسوب می شد.
این بازیگر پیشکسوت سینما با اشاره به اهمیت فیلمنامه در آثار سینمایی و تلویزیونی تصریح کرد: من با کارگردانهای زیادی در طول سالهای فعالیتم در عرصه بازیگری کار کردم، در سریال «مختارنامه» که اثری تاریخی بود و من برای آن تحقیق و مطالعه زیادی داشتم، به دلیل اینکه دیالوگها با دقت وصف نشدنی توسط داود میرباقری نوشته شده بود من را درگیر خود کرد.
وی ادامه داد: برای من به عنوان یک بازیگر شاید حضور در یک نقش بلند چندان مهم نباشد اما بازی در یک اثر خوب قطعا حائز اهمیت است. همیشه از سبک کارها و نوشتههای میرباقری خوشم می آید چراکه میدانم او با چه تمرکز و دقتی فیلمنامههایش را مینویسد.
رویگری در ادامه با بیان اینکه بیماریاش در سالهای اخیر باعث دوریاش از بازیگری شده است، اظهار داشت: بعد از ۵۰ سال کار کردن در عرصه بازیگری چند سالی است استراحت اجباری میکنم، استرس داشتن یکی از ویژگیهای ناخوشایند حرفه ما است که در سکته من هم بیتاثیر نبود اما حالا که به گذشته نگاه میکنم میبینم چه فراز و نشیبی را در دوران کاریام طی کردم و الان به اینجا رسیدم.
رویگری درباره مشکلات مالی بازیگران نیز گفت: علاوه بر سهلانگاریهایی که در ساخت برخی آثار به لحاظ کیفی میشود مسئله دیگری که بازیگران را همیشه با خود درگیر میکند بحث دستمزدهاست. خیلی مواقع پیش آمده که دستمزد به حقم را برای بازی در کاری نگرفتم و فشار زیادی را در زندگی متحمل شدم. این مسائل و بدقولیها باعث میشود بازیگران مطرح دیگر تمایلی به حضور در کارها نداشته باشند و تازهکارها هم با مبلغهایی بسیار پایینتر سراغ کسانی میروند که آگاهی و تجربه لازم در بازیگری را ندارند.
گفتنی است، اختتامیه چهارمین دوره جایزه پژوهش سال سینمایی فروردین ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رضا رویگری: بهترین حضور من در سینما «بوتیک» است
- نامه ای به داود میر باقری /مشتاق سلمان فارسی و شگفت زده از مختار
- چوب دستِ هریپاتر یا عصای موسی/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- رئیس سازمان سینمایی: مشکلات رضا رویگری به زودی مرتفع میشود
- در اهمیت راهاندازیِ خانه سالمندانِ مخصوص هنرمندان
- بازیگر سینما از آسایشگاه کهریزک ویدیو داد/ رضا رویگری: حلالم کنید
- ظریفدوزیهای «سلمان فارسی»
- تقدیر از رضا رویگری در موزه سینما/ بهترین کار سینماییام را «بوتیک» میدانم
- میرصلاح حسینی، بازیگر پیشکسوت درگذشت
- آخرین جلسه شورای سیاستگذاری جایزه پژوهش برگزار شد/ رونمایی از پوستر
- حبیب اسماعیلی: کار هنری نیازمند تحقیق و پژوهش است
- محمود گبرلو: باید مدیریت اقتصادی در سینمای ایران حاکم باشد
- مرتضی شایسته: اثر مثبت پژوهش در آثار سینمایی در بلندمدت به نفع سینماست
- وحید موسائیان: پژوهش میتواند به عامیانه پسندترین فیلم ها شخصیت دهد
- محسن عبدالوهاب: سینمای مستند نیازمند پژوهشی گسترده در مورد تاریخ خود است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- «جگر هندی»؛ نمونهای از یک بازآفرینی موفّق نمایشی
- حضور فیلم کارگردان ایرانی در بخش جنبی جشنواره کن
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- کاراکترهایی مثل «مهندس لقمان» و «مهندس حشمتزاده» در فیلم منصور به مهندس ترکان و مهندس نعمتزاده اشاره دارند
آخرین ها
- تولد یک سینماگر درخشان ازبکستانی
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- فیلمی که هنوز عنوانش اعلام نشده؛ اثر جدید اصغر فرهادی در پاریس
- پوستر رسمی جشنواره کن منتشر شد
- با حکم رئیس سازمان صداوسیما؛ رمضاننژاد رئیس جدید ساترا شد
- سینماحقیقت در نمایش خانگی
- چشم سینماهای آمریکا به گیشه تابستانی/ هالیوود نگران افزایش قیمت بلیت سینماها شد
- فستیوال «کوچه» برگزار می شود
- حسین سلیمانی داور جشنواره ایتالیایی شد
- «یخ بستگی»؛ نمایشی که شنبهها سانس فوقالعاده دارد
- تأملی بر فیلم «صیاد» و بازنمایی یکی از مؤمنترین فرماندهان ایران/ صیاد در آیینه سینما
- موفقیت بینالمللی نمایش «مستطیل» در امارات
- «دورهمی زنهای دیکتاتورها» در تالار حافظ
- اولین جایزه بهرام/ یادداشت جواد کراچی درباره زندهیاد بهرام صادقیمزیدی
- «غبارزدگان» رونمایی شد
- شروین حاجیپور تیتراژ ابتدایی «وحشی» را خواند
- اولین نمایش جهانی «چشم در برابر چشم» در جشنواره ترایبکا
- با حضور داور ژاپنی جشنواره کن؛ هیات داوران جشنواره فیلم و عکس «پنج» معرفی شدند
- یک «پایتخت» غیرمعمولی/ فصل هفتم «پایتخت» جزو فصلهای موفق نبود
- انصراف شهاب حسینی از انتخابات خانه تئاتر/ هیات مدیره جدید انتخاب شد
- نمایش و نقدِ «مصائب شیرین ۲» در سینما اندیشه
- سوگ، فقدان و زوال با طنز؛ آیا «کفنها» آخرین فیلمِ دیوید کراننبرگ میشود؟
- شهاب سنگ بهتر است یا نقی معمولی؟
- پس از گذشت حدود ۲ ماه؛ فروش اکران نوروزی سینماها به ۲۷۰ میلیارد رسید
- فروش بیش از دو میلیاردی نمایشها در فروردینماه ۱۴۰۴
- پایان تصویربرداری یک روایت کمدی از حضور در آسایشگاه اعصاب و روان
- ۱۲۰ سالگی سینمای چین در جشنواره پکن
- فیلمهای ۱۵ کارگردانان چطور انتخاب شدند؟/ در جستوجوی فیلمهای غافلگیرکننده
- ریاست هیئت داوران دوربین طلایی کن برعهده فیلمساز ایتالیایی
- بزرگداشت فرهنگ جولایی در فرهنگسرای ارسباران