تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۴/۲۰ - ۱۱:۵۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 60407

پریناز معتمدآریاعبدالمحمد نجیبی تهیه کننده فیلم سینمایی «پریناز» امروز از رفع توقیف این فیلم سینمایی بعد از گذشت ۷ سال از ساخت آن خبر داد.

به گزارش سینماسینما، نجیبی می‌گوید در دوره مدیریت قبلی سازمان سینمایی، ایراده‌های غیر منطقی بسیاری به این فیلم و شخصیتی که فاطمه معتمد آریا در آن به ایفای نقش می‌پردازد، گرفته شد اما با روی کارآمدن دولت حسن روحانی پروانه نمایش این فیلم سینمایی بدون هیچگونه ممیزی صادر شد. در این فیلم معتمدآریا نقش زن بسیار مومنی را بازی می‌کند که دچار اختلالات شخصیتی و وسواس فکری است.

بهرام بهرامیان پس از ساخت فیلم سینمایی «آل» در سال ۸۹ فیلم «پریناز» را با بازی فاطمه معتمد آریا، مصطفی زمانی، فرهاد آئیش، حمید فرخ‌نژاد، طناز طباطبایی، شبنم قلی خانی و… جلوی دوربین برد. پس از ساخت این فیلم سینمایی، شورای پروانه نمایش از صدور مجوز اکران این فیلم سینمایی خودداری کرد و «پریناز» به محاق توقیف رفت.

امروز عبدالمحمد نجیبی تهیه کننده این فیلم سینمایی از رفع توقیف «پریناز» خبر داد. نجیبی در رابطه با این موضوع گفت: «فیلم «پریناز» در دوره قبلی مدیریت سازمان سینمایی به دلیل یک سری از ایرادهای غیرمنطقی که توسط مدیران آن زمان به فیلم وارد شده بود توقیف شد و به‌رغم اینکه قرار بود در سی‌امین جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد به دلیل ممیزی‌های وارد شده از جشنواره حذف شد و حتی پس از آن نیز نتوانستیم پروانه نمایش دریافت کنیم.»

نجیبی در ادامه روایت جالبی را در مورد دلیل اصلی توقیف شدن فیلم «پریناز» مطرح می‌کند: «اصل ماجرای توقیف «پریناز» از این قرار بود که شخصیت اصلی داستان که فاطمه معتمدآریا ایفاگر نقش اوست و زنی است بسیار مومن و مذهبی مشکلات شدیدی در زمینه وسواس‌های فکری دارد و این اختلالات شخصیتی مشکلات زیادی را برای او خانواده‌اش ایجاد کرده است. هر چند که در پایان فیلم تمامی ایرادهای وی برطرف می‌شود اما مدیران سازمان سینمایی آن زمان می‌گفتند یک زن چادری به هیچ وجه نباید دارای عیب و ایرادهای اخلاقی و اختلالات روانی و شخصیتی باشد. در راستای همین موضوع ایرادهایی را به فیلم وارد کردند که ممیزی‌هایی برای فیلم در نظر گرفته شد که با وجود سختی‌ها و مشکلات فراوان آنها را اعمال کردیم، اما باز هم پروانه نمایش ندادند.»

این تهیه کننده درباره صدور پروانه نمایش «پریناز» بعد از گذشت هفت سال از ساخت آن توضیح می‌دهد: «پس از انتخابات و تغییر ساختارهای سازمان سینمایی و روی کار آمدن مدیران جدید، مجدداً برای دریافت پروانه نمایش اقدام کردیم که این بار بدون هیچ‌گونه مشکل یا ممیزی پروانه نمایش آن صادر شد. طبق آخرین مذاکراتی که با شرکت پخش کننده فیلم انجام دادیم، در صدد هستیم «پریناز» را در نوبت دوم اکران عید فطر به نمایش بگذاریم ولی هنوز هیچ قرارداد قطعی با گرو‌های سینمایی منقعد نشده است.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها