تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۱/۲۶ - ۱۸:۲۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 134261

جوئل کوئن یک “مکبث” جنایی با بازی دنزل واشنگتن و فرانسیس مک‌دورمند می سازد.
به گزارش سینماسینما، جوئل کوئن فیلم بعدی خود را به تنهایی می‌سازد. او همکار برنده اسکار خود و همچنین برادرش اتان کوئن را پشت سر گذاشته و اقتباسی دیدنی‌ای دیگر از “مکبث” شکسپیر خواهد کرد.
“مکبث” جوئل کوئن رسما “تراژدی مکبث” نام دارد و و دنزل واشنگتن و فرانسیس‎ مک‎دورمند برای آنچه که مطمئناً یکی از درام‌های موفق پیش‌بینی شده است، همبازی می شوند.
کوئن و مک‌دورمند به تازگی در یک گفت و گو Live اینستاگرام اولین جزییات این فیلم را توضیح دادند و این بار جوئل تصمیم گرفت به تنهایی فیلم را بسازد هر چند او چند سال پیش پیشنهاد دورمند برای اقتباس تئاتری از یکی از کارهای شکسپیر را رد کرده بود. مک‎دورمند و جوئل کوئن از سال ۱۹۸۴ ازدواج کرده اند و او در فیلم های بی شماری به کارگردانی برادران کوئن بازی کرده است. او اولین اسکار خود را برای “فارگو” به دست آورد.
مک‌‌دورمند گفت: “فکر می کنم نکته بسیار مهم در مورد اقتباس جوئل این است که ما آن را” مکبث “نمی نامیم. ما آن را” تراژدی مکبث ” می نامیم ، که به نظر من یک تمایز مهم است. در اقتباس جوئل، ما در حال بررسی سن شخصیت ها هستیم و در اقتباس ما مکبث پیرتر است. دنزل و من پیرتر از چیزی هستیم که اغلب به عنوان بازیگران مکبث معرفی می شود. هر دو پیر شده‌اند و دیگر شانسی برای بچه‌دار شدن و باروری ندارند. بنابراین جاه‌طلبی آنها بیشتر می شود. من فکر می کنم مهم ترین تفاوت این است که این آخرین شانس آنها برای به دست آوردن شکوه و عظمت است.
مک‌دورمند اضافه کرد که برای عملکرد وی “بسیار مهم” است که لیدی مکبث هرگز فرزند نداشته است. وی گفت: اما بارداری های زیادی داشته و احتمالاً کودکانی به دنیا آمده اند که در هنگام زایمان یا در سن کم فوت شده اند. من فکر می کنم این یک تراژدی شخصی برای اوست که جاه طلبی او برای دادن تاج به همسرش را بیشتر می کند زیرا او نتوانسته وارثی به او بدهد. این ماهیت اصلی این شخصیت است.
از آنجایی که زوج مکبث در دهه شصت سالگی خود هستند کوئن عنصر “اضطرار” را به درام اضافه کرده تا فیلمی جنایی اقتباس کند. مک‌دورمند گفت: این فشار زمانی خاص به شخصیت ها می دهد و به داستان پردازی نیز کمک می کند، که فکر می کنم درخشش واقعی اقتباسی است که جوئل انجام داده. یک تعلیق واقعی وجود دارد. زمان نه تنها برای شخصیت ها تمام می شود بلکه روی قصه گویی نیز تاثیر می‌گذارد.
کوئن افزود: بله، می توان آن را یک درام جنایی در نظر گرفت. من فکر می‌کنم این چیزی است که من همیشه هنگام تماشای نمایش به نوعی احساس می کنم که با ورود به آن و انجام اقتباس برایم روشن تر و جالب تر شد. جالب است که چگونه شکسپیر استعاره های رایج در ادبیات جنایی آمریکا در اویل قرن بیستم را به کار گرفته.
کوئن گفت که او ماهیت “تعلیق” را از اقتباس خود گرفته و آن را به موسیقی فیلم تزریق می کند. موسیقی “تراژدی مکبث” توسط کارتر برول ، همکار دیرینه برای برادران کوئن ساخته خواهد شد. این کارگردان گفت که از آنجایی که شکسپیر نثری موزون داشته، از ۸۵ درصد زبان نمایشنامه استفاده خواهد کرد.
کمپانی A24 هنوز تاریخی برای اتمام و اکران “تراژدی مکبث” اعلام نکرده.

منبع: IndieWire/ 13 April/ ترجمه: فریبا جمور

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها