به گزارش “سینما سینما “،روزنامه جوان نوشت : محسن مخملباف که در اوج حمایت هنـرمندان دنیا از فلسطین به اسرائیل رفت و در آغوش رژیم صهیونیستی فیلم «باغبان» را برای ستایش بهائیت ساخت در اظهاراتی جدید گفته که مجید مجیدی روحش را به رژیم شیطانی ایران فروخته است!
گستردهتر شدن دایره آوازه جهانی فیلم «محمد رسولالله(ص)» مجیدی که موفقیتی بزرگ برای سینمای ایران محسوب میشود برای بسیاری که چشم دیدن این موفقیت را ندارند، گران تمام شده است. رسانههای عربی که منتقد درجه یک فیلم مجیدی بودهاند بهزعم خود تخریب چهره مجیدی را راه جدید مقابله با فیلم اخیر او قلمداد کردهاند؛ آنها در تشخیص اینکه چه کسی در این موقعیت میتواند کمک حالشان باشد به سراغ گزینه مناسبی رفتهاند؛ محسن مخملباف؛ چهره سینمایی مخالف نظام و البته دوست و همکار سابق مجیدی.
از قضا مجیدی و او همدیگر را برای اولین بار در مقابل مجلس شورای ملی ملاقات میکنند؛ زمانی که مجیدی جوان در تئاتر فعالیت میکرد و مشکلاتی که دامنگیر این حوزه بود او و گروهی دیگر از تئاتریها را به مقابل مجلس شورای ملی کشاند.
مخملباف هم در همان روز برای تهیه گزارشی از این تجمع اعتراضآمیز به مقابل مجلس رفته بود؛ ملاقات این دو زمینهای شد برای همکاریهای آنها. مجیدی بعدها در فیلم «بایکوت» مخملباف ایفای نقش کرد و همکاریهای آنها تا ساخت فیلمهای کوتاه برای حوزه هنری هم ادامه پیدا کرد تا جایی که مخملباف در آن با چهرههای هنری بزرگی آشنا شد؛ نمونهاش مرحوم امیرحسین فردی بود که پیش از درگذشتش در سال ۸۸ خطاب به مخملباف نامهای کوبنده را با عنوان «در منجلاب اجانب» نوشت. حالا سالها گذشته است. مخملباف و مجیدی هر کدام راه خود را رفتند.
دوستی و رفاقت آنها در یک نقطه به پایان رسید. وقتی که مجیدی در ایران ماند و برای کشورش فیلم ساخت و مخملباف برای رساندن شعارهای ضدحکومتیاش از ایران رفت و شهرت سینماییاش را هم به خاک سپرد.
کارگردانی که تا قبل از ترک ایران در جرگه چهرههای ارزشی سینما ایفای نقش میکرد ناگهان چهره عوض کرد؛ حتی در روزهایی که بسیاری از هنرمندان و چهرههای شاخص دنیای علم و هنر همچون «استیون هاوکینگ» برای دفاع از فلسطین و کمپین بایکوت اسرائیل از رفتن به سرزمینهای اشغالی امتناع میکردند او به اسرائیل و به آغوش رژیم صهیونیستی شتافت.
به همراه پسرش در محل باغهای بهایی در اسرائیل به مثابه یک آنونس تبلیغاتی برای بهائیت فیلمی به نام «باغبان» را ساخت و سپس در جشنواره اسرائیلی «بیتالمقدس» شرکت کرد و در آن عشقش به اسرائیلیها را ابراز کرد. حالا او به عنوان کسی که به سوی اسرائیل و رژیم صهیونیستی غش کرده در مقام انتقاد از مجید گفته است: «مجیدی روحش را به رژیم شیطانی ایران فروخته، او یک فرصتطلب است.» توهینهای مخملباف درست در بحبوحه اکران جهانی فیلم «محمد رسولالله(ص)» مجیدی از نظر زمانی سنجیده به نظر میرسند. او در گفتوگو با روزنامه النهار چاپ بیروت گفته است: «برخی کارگردان رژیم ایران هستند و مجید مجیدی یکی از آنهاست. او دستیار و شاگرد من بود اما خودش را به رژیم فروخت.»
روزنامه « النهار» بارها وضعیت روحی- روانی مخملباف در حین گفتوگو را عصبانی توصیف میکند. مخملباف در بخشی از این گفتوگو با بیان اینکه موج جدید سینمایی توسط او، عباس کیارستمی و امیر نادری ایجاد شده و پس از آن عده زیادی به آن پیوستند، گفته است: «نزدیک ۲۰ کارگردان در این موج سینمایی که در خارج است، حضور دارند. در مقابل برخی کارگردان رژیم ایران هستند؛ مجید مجیدی یکی از آنهاست. او دستیار و شاگرد من بود اما خودش را به رژیم فروخت.»
مخملباف چند سال پیش و در حاشیه جشنواره فیلم کن هم توهینهای صریحی را علیه ملت ایران ادا کرده بود، از جمله اینکه مردم ایران خوابهایشان هم ایدئولوژیک است و عقبمانده هستند؛ توهینهایی که مرحوم فردی در پاسخ به آن، این جملات کوبنده را نوشت: «هیچ وقت نتوانستم تو را جدی بگیرم، چه آن زمان که جماعتی پشت سرت راه میافتادند و هی برادر مخملباف، برادر مخملباف بهت میگفتند و نه حالا که شدهای موسیو مخملباف. تو هیچ کدام از اینها نیستی، تو فقط محسنی، محسن مخملباف. با تمام جیغ و دادهایت، این در و آن در زدنهایت، آوارگیهایت، دربهدریهایت، تو همان یهودی سرگردانی هستی که ناگزیر باید به ارض موعودت بروی و کنار دست قصابان اسرائیلی پادویی کنی و برایشان حرفهای بامزه بزنی یا به تعبیر ضدانقلابیون سلف، مهمل ببافی، چیزی بالاتر این نیستی.»
روزنامه جوان روایت جالبی را از حمله مخملباف به مجیدی منتشر کرد.
برچسبها: محسن مخملباف،مجید مجیدی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- جشنوارۀ ملی تئاتر اقتباس افتتاح شد/ امید به حضور در خانوادۀ جهانی تئاتر با شناسنامه خاص خود
- فوت بازیگر سرشناس اسپانیایی؛ ماریسا پاردس درگذشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- لغو نمایش فیلم “آخرین تانگو در پاریس”
- اسطوره موسیقی هند و یکی از برجستهترین نوازندگان طبلا در جهان درگذشت
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- «عزیز» از چهارشنبه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- از ۵ دی ماه؛ «علت مرگ: نامعلوم» روی پرده سینما میرود
- بازگشت ژان کلود ون دام با کمدی اکشن/ «باغبان»، ژانویه، انحصاری در فرانسه اکران میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- انتقاد روزنامه جام جم از تمسخر نام مریم و مسیحیت در فیلم صبحانه با زرافه ها
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت هجدهم/ وزیر ارشاد: ما مسئولان خودنظامپنداری را کنار بگذاریم
- نگاهی به جذابیت های ماندگار «ریوبراوو» وسترن با طعم شکلات
- به هر داستانی نباید اطمینان کرد
- وزیر ارشاد : بعضی مسئولان خودنظام پنداری را کنار بگذارند