
«کاشی هفت رنگ» به کارگردانی و تهیه کنندگی مینا سلیمی یکشنبه ۱۳ مرداد ساعت ۱۹ در خانه هنرمندان نمایش داده می شود.
به گزارش سینماسینما ،«کاشی هفت رنگ» فیلمی تجربی و خلاقانه است با داستانی که در دو دوره صفوی و معاصر پیش می رود. در این فیلم از بعضی تصاویر سریال “شیخ بهایی” و “روشن تر از خاموشی” استفاده شده است. کاشى هفت رنگ، برای اولین بار در سینمای ایران از کولاژ برای قصه گویی استفاده کرده است. بداعت تکنیکی و پیچیدگی های دیجیتالی فیلم موجب شده تا ساخت آن قریب به ۴ سال طول بکشد. فیلم تنها برای یک بار نمایش مجوز گرفته است.
فیلم با ایجاد شخصیت محوری یک زن “شهرزاد قصه گو” در تصاویری که محوریت مردانه دارند روابط قدرت را در بعد داستان وارونه می کند. علاوه بر آن فیلم با کولاژی ظریف و رئالیستی فریب سینما در جعل زمان و مکان را نمایان می کند. به طور خاص فیلم های تاریخی که خواسته یا نا خواسته به عنوان واقعیت تاریخی به حافظه جمعی پیوسته اند، به چالش کشیده می شوند.
این فیلم در لوکیشن های مسجد شیخ لطف الله و کاخ عالیقاپو فیلمبرداری شده است.
مینا سلیمی کارگردان و نویسنده این فیلم، متولد تهران و فارغ التحصیل دانشگاه گلداسمیت لندن در رشته هنر های زیباست. کاشی هفت رنگ اولین فیلم بلند اوست. میناسلیمی در حوزه هنرهای تجسمی نیز فعالیت دارد. این فیلمساز نمایشگاهای متعددی از مجسمه هایش در بریتانیا برگزار کرده است.
مسعود دلخواه، مینا سلیمی، آریا توسلی، مصطفی بهشتی و آریاز ذولفقاری در این فیلم نقش آفرینی می کنند. این فیلم همچنین با صداى ابولحسن طحامی، کتایون اعظمی ، حسین نورعلی ، حمید منوچهری و امیر منوچهری روایت مى شود. منوچهر زنده دل و زنده یاد بهرام زند، در کاشى هفت رنگ حضورى افتخارى دارند.
گفتنى است، بعد از رونمایى از “کاشى هفت رنگ” در خانه هنرمندان، نشست نقد و بررسى این فیلم با حضور آرش خوشخو و حسام مقامى کیا برگزار خواهد شد.
در خلاصه داستان فیلم آمده:
ماهدخت نویسنده ایست که در نوشتن کتابی در باره عصر صفوی به مشکل بر خورده و طبق رسمی قدیمی روز سال نو را در مسجدی از همین دوره (مسجد شیخ لطف الله) می نشیند. اندک زمانی که می گذرد صدایی از کاشی پشت سرش می شنود. او از طریق این کاشی به یک داستان از هزار و یک شب دید پیدا می کند و روزهای دیگر را نیز از کاشی های دیگر می بیند.
اما این دخل و تصرف مشکلاتی را برای کسانی که در آن دوره به سر می برند به وجود می آورد تا اینکه گروهی برای حراج گذاشتن کاشی ها وارد مسجد می شوند و ماهدخت را گرفتار منشوری از رویا و واقعیت می کنند.
عوامل این فیلم عبارتند از:
نویسنده، کارگردان ، تهیه کننده و تدوینگر :مینا سلیمی ؛ مدیر فیلمبرداری: علی رنجبر، آهنگساز: پورنگ ثقفى ، طراح صدا:سپهر ملک
مشاور کارگردان:ریچارد کیویت نیو فسکی
مشاور رسانه: فرنوش آباء
مسئول روابط عمومى: میترا زمانى
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- سوینا (سینمای نابینایان) منتشر میکند؛ سه داستان کوتاه با صدای حسام مقامیکیا
- حقایقی درباره فیلمهای شب و هرشب تنهایی : فیلمهایی درباره ۱۷میلیون زائر
- میزگرد سینما و اینترنت/ تلویزیون از VODها شکست میخورد/ سینماداری نیاز به هوش دارد
- حکایت نفوذ و گوشبری در برخی کانالهای سینمایی/ پول میگیرند تا تخریب کنند!
- آرش خوشخو : میترسم که انتخاب فیلمها برای جشنواره مهندسیشده باشد
- تماشاگران ویژه کاشی هفت رنگ :از بنی اعتماد و در خشنده تا لیلی گلستان و سمیع آذر
- آرش خوشخو:ماهمه با هم هستیم به نسبت ۴-۵ فیلم اخیر تبریزی از همه بهتر است/این فیلم قابلیت تفسیرهای نمادین دارد
- اصولگرایان با طرح موضوع ستاره های دوتابعیتی،فرصتی برای تسویه حساب پیدا کرده اند/یادداشتی از آرش خوشخو
- پای درس استاد کارلوس| توصیف یک بازی زیبا در هزار کلمه/یادداشتی از آرش خوشخو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





