تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۹/۱۹ - ۱۹:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 146558

با رونمایی از پوستر، فیلم مستند «رویاهای خالکوبی شده» ساخته مهدی گنجی برای اولین بار در جشنواره سینما حقیقت نمایش داده خواهد شد.

«رویاهای خالکوبی شده» داستان چند نوجوان عاشق فوتبال از شهرهای مختلف ایران است که با هم رقابت می‌کنند تا بتوانند برای آموزش فوتبال زیر نظر مربیان حرفه‌ای به اسپانیا بروند. والدین این نوجوانان فوتبالیست انتظار دارند که آنها با درآمد فوتبال، زندگی کل خانواده را نجات دهند.

در سال ۱۳۹۸ با مشارکت لیگ فوتبال اسپانیا، لالیگا و ایرانسل چند مرحله کمپ انتخابی رایگان در چند شهر ایران برگزار می‌شود تا منتخبین ۱۱ تا ۱۳ ساله برای آموزش فوتبال به اسپانیا اعزام شوند. از چهار گوشه ایران پسران زیادی به همراه خانواده‌هایشان در این کمپ‌ها شرکت می‌کنند اما باید تنها ۱۷ نفر انتخاب شوند. از طرفی خانواده هر کدام از نوجوانان امیدها و آرزوهایشان را به این سفر گره زده‌اند. آنها اگر چه از فرهنگ‌های متفاوتی می‌آیند اما فوتبال را سکوی پیشرفت کل خانواده تصور می‌کنند. مستند “رویاهای خالکوبی شده” که توسط هیات انتخاب چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت انتخاب شده، برای اولین بار در این جشنواره که قرار است از ۲۵ آذر آغاز شود، به نمایش در خواهد آمد.
مهدی گنجی، نویسنده و کارگردان این مستند است که با تهیه‌کنندگی بهزاد توکلی و سرمایه‌گذاری ایرانسل تولید شده است. مهدی گنجی در مورد شخصیت‌های این مستند می‌گوید: ” از آنجا که من معمولا فیلم‌های کاراکتر محور می‌سازم، دلم می‌خواست خود ماجرای کمپ فوتبال و سفر بچه‌ها به اسپانیا‌ یک ظرف روایی و دراماتیک باشد اما در این بین به چند کاراکتر نزدیک شوم و زندگی و لایه‌های ذهنی آنها را برای بییننده روایت کنم و درحقیقت‌ یک فیلم کاراکتر محور بسازم در زمینه‌ی فوتبال.” او همچنین در مورد مهم‌ترین چالش خود در ساخت این مستند اضافه کرد: “پیدا کردن کاراکتر‌ها مهمترین چالش ما بود. چون در زمان برگزاری کمپ فوتبال که همه آن‌ها دور هم جمع می‌شدند و فرصتی بود برای شناختن آن‌ها، تازه ما کارمان را شروع کردیم و باید همزمان از بین صدها نوجوانی که فوتبال بازی می‌کردند چند نفر را به سرعت انتخاب می‌کردیم. تازه اصلا معلوم نبود کسی را که ما به عنوان کاراکتر انتخاب می‌کنیم موفق می‌شود از تست‌های مختلف کمپ رد‌ شود و در جمع منتخبین نهایی قرار بگیرد و‌ یا نه. همین موضوع ضریب خطای ما را برای انتخاب کاراکتر‌ها بالا می‌برد. از طرفی من به دنبال کاراکتر‌های جذابی بودم که علاوه بر ویژگی‌های سینمایی تاثیرگذار، این امکان را هم به من بدهند که بتوانم وارد زندگی آن‌ها شوم و پس‌زمینه اجتماعی و لایه‌های ذهنی‌شان را هم روایت کنم.”
پوستر این مستند را علی باقری طراحی کرده است. او در مورد اثر خود می‌گوید:” بی شک یکی از اولین موارد مواجهه تماشاگر با فیلم، پوستر آن است. پوستر علاوه بر اینکه باید در خدمت فیلم باشد می‌تواند قائم به ذات اثری مستقل نیز باشد. در طراحی پوستر مستند رویاهای خالکوبی شده، تلاش بر این بود که ایده مرکزی پوستر، بیشتر فضای رویاگونه و فانتزی کاراکترهای پررنگ فیلم را به تصویر بکشد. طراحی پوستر فیلم «رویاهای خالکوبی شده»، دومین همکاری من با آقای مهدی گنجی کارگردان فیلم است. ”
محمد حدادی مدیر تصویربرداری، امیر ادیب‌پرور تدوینگر، حسن شبانکاره مدیرصدابرداری، حسین قورچیان صداگذار، موحد تاری مرادی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، افشین عزیزی آهنگساز و حمیدرضا فطوره‌چیان و برنا جمشیدی کالریست جدیدترین اثر مهدی گنجی، کارگردان شناخته شده مستند ایران هستند. مهدی گنجی پیش از این برای مستند “من می‌خوام شاه بشم” سیمرغ کارگردانی فیلم مستند در جشنواره فجر و چندین جایزه معتبر بین المللی دریافت کرده است.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها