تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۰۴ - ۲۰:۰۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 32989

آسیاپاسفیکمراسم اهدای جوایز آسیاپاسیفیک با حضور جمعی از سینماگران آسیا و اقیانوسیه در استرالیا برگزار شد و در این مراسم دو جایزه به سینماگران ایرانی تعلق گرفت.

جوایز آسیاپاسیفیک پنجشنبه چهارم آذرماه به دست برگزیدگان بخش‌های مختلف سپرده شد. در دهمین دوره جوایز مستند «رویاهای دم صبح» ساخته مهرداد اسکویی در بخش مستند جایزه بهترین اثر را از آن خود کرد و منوچهر محمدی تهیه‌کننده باسابقه سینمای ایران نیز جایزه فیاپف (فدراسیون بین‌المللی تهیه‌کنندگان سینما) را دریافت کرد.

دیگر جوایز این رویداد سینمایی براساس گزارش «ایسنا» به این شرح اهدا شد:

در شاخه بهترین فیلم بلند که فیلم‌های «محمد رسول‌الله» ساخته مجید مجیدی و «دختر» به کارگردانی رضا میرکریمی نامزد کسب جایزه بودند، جایزه بهترین فیلم این رویداد سینمایی به فیلم ترکیه‌ای «سرمای قلندر» به کارگردانی «مصطفی کارا» اعطا شد و جایزه بهترین کارگردانی نیز به «فنگ ژیائوگانگ» برای فیلم «من مادام بوواری نیستم» رسید.

تقدیرنامه جایزه سینمای جوان که ویژه فیلم اول و دوم کارگردان است به فیلم چینی «بی گان» و جایزه اصلی نیز به فیلم «سرمای قلندر» ساخته «مصطفی کارا» از ترکیه رسید که این کارگردان ترکیه‌ای جایزه‌اش را به عباس کیارستمی تقدیم کرد.

همچنین جایزه فیاپف (فدراسیون بین‌المللی تهیه‌کنندگان سینما) به منوچهر محمدی داده شد و وی پس از کسب جایزه گفت: این جایزه را متعلق به سینمای ایران می‌دانم و خوشحالم که سینمای ایران چهره خوبی از ایران به جهانیان نشان داده است. امیدوارم آن‌قدر زنده بمانم تا دنیایی بدون جنگ و خشونت را ببینم.

در بخش بازیگری جایزه بهترین بازیگر زن به «هسمین کلیپ» برای بازی در فیلم «مردم معمولی» از فیلیپین رسید و در شاخه بهترین بازیگر مرد نیز «مانوژ باجپای» برای فیلم «عالیگر» از هند موفق به کسب جایزه شد. همچنین از «نوازالدین صدیقی» بازیگر فیلم هندی «رامان روانی» تقدیر شد.

اما در سایر بخش‌های دهمین دوره جوایز آسیاپاسیفیک جایزه بهترین انیمیشن به «ایستگاه سئول» از کره جنوبی، جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان به فیلم «به دنیای ما» محصول سینمای کره جنوبی، جایزه بهترین فیلمنامه به «ساعت خوش» از ژاپن و جایزه بهترین فیلمبرداری به «سرمای قلندر» از ترکیه رسید.

همچنین جایزه یونسکو در این رویداد سینمایی به فیلم عراقی «باد سیاه» ساخته «حسین حسن» اعطاء شد.

جایزه بزرگ اول هیات داوران به فیلمبردار فیلم چینی «جریان مخالف» و جایزه بزرگ دوم نیز به «یون یو-جونگ» بازیگر کره‌ای فیلم «بانوی باکوس» تقدیم شد و هیئت داوران از فیلم استرالیایی «شیر» به کارگردانی «گرث دیویس» تقدیر کردند.

ریاست هیئت داوران بخش بین‌الملل امسال جوایز آسیاپاسیفیک بر عهده «لرد دیوید پوتنام» تهیه‌کننده برنده اسکار بریتانیایی است و سایر اعضای هیئت داوران نیز «کیم دونگ-هو» رئیس کنونی جشنواره فیلم بوسان، «نانسون شی» تهیه‌کننده اهل کشور هنگ‌کنگ، «جین چپمن» تهیه‌کننده فیلم برنده نخل طلای «پیانو» و «شیام بنگال» کارگردان باسابقه هندی هستند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها