کیانوش عیاری پس از شش سال دوری از سینما، برای ساخت فیلم جدیدش فراخوان بازیگری داد.
به گزارش سینماسینما، کیانوش عیاری که آخرین فیلم ساخته شدهاش با نام «کاناپه» از سال ۱۳۹۵ تاکنون همچنان توقیف است، قصد دارد یک فیلم سینمایی جدید با نام «رِکِر» به تهیهکنندگی رضا رخشان بسازد.
تابستان دو سال قبل خبرهایی درباره این فیلم عیاری با بازی رضا عطاران منتشر شده بود.
فیلمبرداری این فیلم که در مراحل پیش تولید به سر میبرد، احتمالا به زودی آغاز خواهد شد و در همین راستا گروه سازنده «رکر» با انتشار فراخوانی از علاقهمندان و هنرجویان بازیگری سینما و تئاتر در بازه سنی ۱۵ تا ۴۰ سال دعوت کردهاند تا عکس و ویدیویی کوتاه ارسال کنند.
عیاری در حالی چهاردهمین فیلم سینمایی خود را کلید میزند که طعم توقیف آثارش را بارها چشیده و بهجز «کاناپه»، فیلم «خانه پدری» اش هم با مشکلات متعددی در اکران مواجه شد؛ به طوری که در سه مقطع گوناگون و از یک روز تا حدود یک ماه روی پره سینماها رفت و بعد دوباره توقیف شد و حتی اجازه نمایش در شبکه نمایش خانگی را هم پیدا نکرد. البته مشابه این قصه برای دیگر فیلمهای این فیلمساز مثل «بودن یا نبودن»، «شبح کژدم»، «آن سوی آتش» و «آبادانیها» نیز تکرار شده بود.
او در چهار سال گذشته مشغول ساخت سریالی با نام «۸۷ متر» برای تلویزیون بود که از سال گذشته آماده پخش شد ولی با وجود آنکه در مقاطعی، زمان پخش این سریال اعلام شد هنوز مجوز رفتن روی آنتن سیما را پیدا نکرده و به نظر میرسد سرنوشت مشابهی همچون «سرزمین کهن»، ساخته یکی دیگر از کارگردانهای سینما یعنی کمال تبریزی داشته باشد.
کیانوش عیاری که تهیهکنندگی بیشتر فیلمهایش را خودش برعهده داشته، برای ساخت «رکر» با رضا رخشان همکاری میکند. رخشان که در فیلمبرداری و عکاسی سینما هم سابقه دارد، پیشتر فیلمهای کمدی «هزار پا» به کارگردانی ابوالحسن داودی و «ضد گلوله» به کارگردانی مصطفی کیایی را تهیه کرده است.
منبع: ایسنا
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مجوز ساخت سینمایی برای ۶فیلمنامه صادر شد
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
- سرنوشت نامعلوم سریال کیانوش عیاری/ چرا تلویزیون ۸۷ متر را گردن نمیگیرد؟
- نشست «بررسی ارتباط میان کتاب و سینما»؛ کیانوش عیاری: نمیدانم اگر سینما نباشد باید چه کار کنم؟
- نگاهی به کارنامه فیلمسازی کیانوش عیاری
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- عیاری یک شگفتی در سینمای ایران است/ کیارستمی و عیاری پیش از هنر سینما، خود را کشف کردند
- در نشست نقد و بررسی «شبح کژدم» در موزه سینما مطرح شد؛ قدرت و توان بازیگر نباید دیده شود/ فیلمهای عیاری دارای حدیث نفس شخصی است
- در نشست نقد و بررسی «آبادانیها» مطرح شد؛ نقش عیاری در زبان سینمایی و تحول آن بسیار موثر است/ «آبادانیها» عدالت اجتماعی را وارد سینما کرد
- نمایش و بررسی «شبح کژدم» در موزه سینما
- بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما برگزار شد/ کیانوش عیاری: نمیتوانم از سینما دل بکنم/ راز ماندگاری عیاری در تعهد به انسانیت و سینما است
- نسخه مرمت شده «آبادانیها» در موزه سینما
- کیانوش عیاری: «۸۷متر» از شبکه یک روی آنتن میرود
- بزرگداشت کیانوش عیاری و افتتاح گنجینه این فیلمساز در موزه سینما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری