کیانوش عیاری پس از شش سال دوری از سینما، برای ساخت فیلم جدیدش فراخوان بازیگری داد.
به گزارش سینماسینما، کیانوش عیاری که آخرین فیلم ساخته شدهاش با نام «کاناپه» از سال ۱۳۹۵ تاکنون همچنان توقیف است، قصد دارد یک فیلم سینمایی جدید با نام «رِکِر» به تهیهکنندگی رضا رخشان بسازد.
تابستان دو سال قبل خبرهایی درباره این فیلم عیاری با بازی رضا عطاران منتشر شده بود.
فیلمبرداری این فیلم که در مراحل پیش تولید به سر میبرد، احتمالا به زودی آغاز خواهد شد و در همین راستا گروه سازنده «رکر» با انتشار فراخوانی از علاقهمندان و هنرجویان بازیگری سینما و تئاتر در بازه سنی ۱۵ تا ۴۰ سال دعوت کردهاند تا عکس و ویدیویی کوتاه ارسال کنند.
عیاری در حالی چهاردهمین فیلم سینمایی خود را کلید میزند که طعم توقیف آثارش را بارها چشیده و بهجز «کاناپه»، فیلم «خانه پدری» اش هم با مشکلات متعددی در اکران مواجه شد؛ به طوری که در سه مقطع گوناگون و از یک روز تا حدود یک ماه روی پره سینماها رفت و بعد دوباره توقیف شد و حتی اجازه نمایش در شبکه نمایش خانگی را هم پیدا نکرد. البته مشابه این قصه برای دیگر فیلمهای این فیلمساز مثل «بودن یا نبودن»، «شبح کژدم»، «آن سوی آتش» و «آبادانیها» نیز تکرار شده بود.
او در چهار سال گذشته مشغول ساخت سریالی با نام «۸۷ متر» برای تلویزیون بود که از سال گذشته آماده پخش شد ولی با وجود آنکه در مقاطعی، زمان پخش این سریال اعلام شد هنوز مجوز رفتن روی آنتن سیما را پیدا نکرده و به نظر میرسد سرنوشت مشابهی همچون «سرزمین کهن»، ساخته یکی دیگر از کارگردانهای سینما یعنی کمال تبریزی داشته باشد.
کیانوش عیاری که تهیهکنندگی بیشتر فیلمهایش را خودش برعهده داشته، برای ساخت «رکر» با رضا رخشان همکاری میکند. رخشان که در فیلمبرداری و عکاسی سینما هم سابقه دارد، پیشتر فیلمهای کمدی «هزار پا» به کارگردانی ابوالحسن داودی و «ضد گلوله» به کارگردانی مصطفی کیایی را تهیه کرده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بزرگداشت کیانوش عیاری با نمایش «شبح کژدم»
- یادداشت «کیانوش عیاری» در سوگ ناصر تقوایی
- نسخه اصلی «خانه پدری» آنلاین اکران شد
- یک نمایش برای «خانه پدریِ» کیانوش عیاری
- از راههای رفته/ چیزهایی که نباید میگفتم!
- واکنش کیانوش عیاری به قاچاق فیلم «کاناپه»؛ از نمایش غیرقانونی اثرم ناراضی هستم
- نوبت فیلم کیانوش عیاری شد؛ انتشار نسخه قاچاق از فیلم توقیفی «کاناپه»
- مجوز ساخت سینمایی برای ۶فیلمنامه صادر شد
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
- سرنوشت نامعلوم سریال کیانوش عیاری/ چرا تلویزیون ۸۷ متر را گردن نمیگیرد؟
- نشست «بررسی ارتباط میان کتاب و سینما»؛ کیانوش عیاری: نمیدانم اگر سینما نباشد باید چه کار کنم؟
- نگاهی به کارنامه فیلمسازی کیانوش عیاری
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- عیاری یک شگفتی در سینمای ایران است/ کیارستمی و عیاری پیش از هنر سینما، خود را کشف کردند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





