محمد سرافراز ۱۸ ماه پس از اینکه سکان ریاست سازمان صداوسیما را بر عهده گرفت، استعفا داد تا مقام معظم رهبری با پذیرش این استعفا، دکتر عبدالعلی علیعسکری را به سمت رییس رسانه ملی منصوب کنند.
به گزارش سینماسینما، متن حکم رهبر انقلاب اسلامی در این باره به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر عبدالعلی علیعسگری دام توفیقه
نظر به استعفای جناب آقای محمّد سرافراز و با تشکر از تلاشهای انقلابی و ارزشیِ دلسوزانهی ایشان که هرگز نباید فراموش شود، جنابعالی را که برخوردار از پیشینه انقلابی و تجربیات مدیریتی در رسانه ملّی، هستید، به ریاست سازمان صداوسیما منصوب میکنم.
آنچه باید توصیه شود، در حکم اینجانب به جناب آقای سرافراز به تفصیل آمده است. لذا مؤکداً سفارش میکنم به برنامهریزی، رعایت راهبردهای کلان، جذب و حفظ و تربیت نیروهای انقلابی و کارآمد و حضور مؤثر در فضای مجازی اهتمام بورزید و به خدای متعال توکل و اعتماد کنید.
توفیقات شما را از درگاه ربوبی مسألت میکنم.
سیّد علی خامنهای
۲۲ اردیبهشت ۹۵»
اما عبدالعلی علیعسکری در حالی به سمت ریاست سازمان صداوسیما منصوب شده است که در دوران ریاست سید عزتالله ضرغامی، معاونت توسعه و فناوری رسانه صداوسیما را عهدهدار بود. او همانند ضرغامی در رشته فنی تحصیل کرده است و ضرغامی شهریور ۸۴ بود که حکمش را در مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه صداوسیما امضاء کرد.
علیعسکری متولد ۱۳۳۷، دارای دیپلم ریاضی، کارشناسی مهندسی برق و الکترونیک از دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)، کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه تهران و دکترای مهندسی صنایع با گرایش سیستم و بهرهبرداری از دانشگاه علم و صنعت است.
علیعسگری
جریان تبدیل تلویزیون آنالوگ به دیجیتال در دورهی معاونت او شکل گرفت و در یک دوره هم در اتحادیه رادیو و تلویزیونهای آسیا و اقیانوسیه به عنوان مهندس برتر انتخاب شد.
در کارنامه دکتر عبدالعلی علیعسکری سابقه فعالیتهای فرهنگی ضد رژیم پهلوی در دوران شاه نیز دیده میشود. در ۱۶ سالگی از سوی ساواک دستگیر شد. در دوران دانشجویی نیز به فعالیت و مبارزه علیه رژیم شاه ادامه داد و با برخی از همفکران خود اقدام به تشکیل گروهی با مشی فعالیت سیاسی و نظامی بر ضد رژیم پهلوی و تبعیت از امام (ره) و روحانیت کرد. در اوایل سال ۱۳۵۷ همراه با تعدادی از اعضای این گروه در شیراز دستگیر و به کمیته مشترک ضدخرابکاری و سپس به زندانهای اوین و قصر منتقل شد و تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ در زندان بود که با هجوم مردم به زندان، آزاد شد.
دکتر علیعسکری در دروان جنگ در حوزههای مدیریتی صنایع هوا و فضا ورود پیدا کرد و سپس در سمتهایی چون مدیریت تهیه طرحهای شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی، عضو شورای سیاستگذاری سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیرعامل بنیاد فرهنگی پژوهشی غربشناسی، معاون آموزشی سازمان و رییس دانشکده صداوسیما، معاون توسعه و فناوری سازمان صداوسیما، مشاور رییس قوه قضاییه، مشاور رییس سازمان صداوسیما به کار پرداخت.
وی کتابها و مقالاتی نیز در حوزههای رسانه، مدیریت، فناوری نوین، تولید در کلاس جهانی و الگوی نظام اسلامی دارد. در عین حال عضو هیات علمی دانشگاه صداوسیماست.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چرا فردوسی پور کنار گذاشته شد؟ محمد سرافراز: مدیر شبکه ۳ خواست خودی نشان بدهد ۹۰ را تعطیل کرد
- توئیت ابراهیم داروغهزاده در حمایت از سازندگان پایتخت ۶
- فارس: دستور ویژه علیعسگری به معاونت سیما برای بررسی حواشی قسمت آخر «پایتخت»
- گزارش سینماسینما/ کرونا و تولیدات تلویزیونی؛ جدال میان رفتن و ماندن
- عسگرپور، درباره دلیل توقف ساخت «هنرپیشه» چه گفت؟ دستور توقف را چه کسی صادر کرد؟
- گفت و گو با رئیس سابق صدا و سیما / چرا مدیریت «محمد سرافراز» عمر کوتاهی داشت؟
- انتقاد فرزاد جمشیدی از وضعیت اجراهای تلویزیونی
- رئیس صداوسیما: امسال یکی از پربینندهترین نوروزها را پشت سر گذاشتیم
- انتقاد رییس صدا و سیما از اخبار ۲۰:۳۰/ وارد حاشیه نشوید
- واکنش رییس صداوسیما به لغو پخش زنده مناظرهها
- رئیس سازمان صداوسیما: عملکردمان را اصلاح خواهیم کرد
- رییس رسانه ملی به رییس جمهور چه گفت؟ / حمایت دو جانبه در دستور کار
- سرافراز و گیتی خامنه از صداوسیما بازنشسته شدند
- صدا و سیما، انقلاب لازم دارد
- اولین گفت و گوی سرافراز پس از استعفا/ تلاشم را بر کیفی سازی متمرکز کردم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





