تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۰۴:۲۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 89824

شهروند نوشت :فعلا همه چیز در کشور تحت‌تأثیر پیروزی تیم‌ملی در مقابل مراکش در نخستین مسابقه جام‌جهانی است. تقریبا می‌توان گفت که هر کسی در توییتر اکانت رسمی دارد چند توییت با هشتگ تیم‌ملی در دو روز گذشته منتشر کرده است. این روزها همه به خاطر تیم‌ملی شاد هستند و تیم‌ملی ایران به تنها دلخوشی مردم ایران با درخشش در جام‌جهانی تبدیل شده‌اند. بدون‌شک ادامه این روند و تبدیل شدن به تیم شگفتی‌ساز جام‌جهانی می‌تواند شدت این شادی‌ها را بیشتر کند. هشتگ تیم‌ملی بدون‌شک تا پایان عملکرد ایران در جام‌جهانی در فضای مجازی داغ خواهد بود.

ما انجامش دادیم. بدون شما! تنها دقایقی بعد از پیروزی تیم‌ملی ایران مقابل مراکش مردم ایران که سر از پا نمی‌شناختند با بازنشر این تصویر مشترک،‌ نسبت به طرح تحریم ایران توسط کمپانی نایکی اعتراض کنایه‌آمیز خود را نشان دادند و تاکید کردند که بدون این شرکت هم می‌توانند به موفقیت برسند. البته بازیکنان تیم‌ملی در این مسابقه از کفش‌های نایکی که از قبل داشتند، استفاده کردند. منتهی یک اتفاق جالب دیگر هم رخ داد. گزارشگر شبکه‌ #آی‌تی‌وی انگلستان که بازی‌ها رو به‌صورت زنده پخش می‌کنه چندبار روی #تحریم‌ها و این‌که تنها تیمی بودیم که #نایکی به‌مون کفش نداده اشاره کرد. بعد از گل‌مون در دقیقه‌ ۹۴ و سوت پایانی بازی، گزارشش رو با این تموم کرد:
No boots, no problem!

اتفاق حیرت‌انگیز از ساعتی مانده به شروع بازی تیم‌ملی ایران با مراکش، حمایت کاربران و مردم عربستان در شبکه‌های اجتماعی از تیم‌ملی ایران بود! سابقه اختلاف ایران و عربستان برای همه روشن است و با این‌که تیم‌ملی عربستان شکستی مفتضحانه در نخستین بازی مقابل روسیه داشت،‌ بسیاری از مردم این کشور برای بازی ایران و مراکش از تیم‌ملی ایران حمایت و بعد از بازی هم حتی پیام‌های تبریک منتشر کردند. این هشتگ یکی از موضوعات بسیار مهم مورد بحث حول‌وحوش تیم‌ملی در روزهای اخیر بوده و حتی مردم ایران به شوخی اعلام کرد‌ه‌اند رابطه عربستان خیلی بدتر از رابطه با ایران است که سعودی‌ها از تیم‌ملی ما حمایت می‌کنند. عربستان برای میزبانی جام‌جهانی به مراکش در کنگره فیفا رأی نداد. مراکشی‌ها از باخت سنگین عربستان خوشحالی کردند و به همین ترتیب سعودی‌ها تصمیم به حمایت از ایران گرفتند.

در جریان بازی تیم‌ملی مقابل مراکش مردم ایران نسبت به پوشش تلویزیونی این مسابقه بشدت معترض بودند و به کنایه توییت می‌زدند که به جای فوتبال مدام داریم صحنه آهسته می‌بینیم. البته مسئولان سیما چاره‌ای جز سانسور که کار همیشگی آنهاست، نداشتند، چراکه وقتی دوربین‌های تلویزیونی سکوهای ورزشگاه‌ را نشان می‌داد یا مشکل حجاب وجود داشت و یا موارد سیاسی! سانسور باعث شد جذابیت مسابقه برای بینندگان تلویزیونی کم شود تا این هشتگ داغ شود: سانسورچی! خدا قوت!‍

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظرات شما

  1. قثظش
    ۲۸, خرداد, ۱۳۹۷ ۸:۰۶ ق٫ظ

    الان همه یه جورایی دارن فیلم اصلی شو میبینن!این توهین به شعور ایرانی ست

نظر شما


آخرین ها