ریشی کاپور یکی از ستارههای سینمای هند در ۶۷ سالگی از دنیا رفت.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، ریشی کاپور یکی از محبوبترین بازیگران سینمای هند که برای بازی در نقشهای رمانتیک شهرت داشت، در ۶۷ سالگی درگذشت.
کاپور دیروز چهارشنبه در بمبئی در بیمارستان بستری شد.
به گفته برادرش او از بیماری سرطان رنج میبرد و در عین حال مشکلات تنفسی نیز داشت.
کاپور صبح امروز (پنج شنبه) و یک روز پس از درگذشت دیگر بازیگر سرشناس هندی، عرفان خان، درگذشت.
در سال ۲۰۱۸ اعلام شد که کاپور به سرطان مبتلا شده و در آمریکا تحت درمان قرار گرفت و اواخر ۲۰۱۹ به هند بازگشت. او از آن زمان چندین بار در هند بستری شد و معالجاتش را دنبال کرد.
با وجود بیماری وی اخیراً اعلام کرده بود که در کنار دیپیکا پادوکون در بازسازی فیلم پرفروش «کارآموز» هالیوود، بازی خواهد کرد.
این بازیگر که در شبکههای اجتماعی نیز فعال بود از اوایل آوریل دیگر فعالیتی در این شبکهها نداشت.
وی که پسر راجکاپور بازیگر مشهور سینمای هند بود در سال ۱۹۵۵ در فیلمی از پدرش به عنوان کودک بازیگر ظاهر شد و اولین تجربه بازیگریاش را آنجا ثبت کرد. وی اولین بازیگریاش را به عنوان یک بزرگسال در سال ۱۹۷۳ با فیلم «بابی» به کارگردانی پدرش انجام داد و با آن جایزه فیلم فیر را به عنوان بهترین بازیگر سال کسب کردو سال ۱۹۹۹ اولین بار به عنوان کارگردان ظاهر شد.
او در فیلمهای زیادی در کنار آمیتاب باچان نقشآفرینی کرد و بازیگر فیلمهای پرفروشی بود.
کاپور نقش اصلی را به عنوان بازیگر اصلی فیلمهای عاشقانه در ۹۲ فیلم در فاصله سالهای ۱۹۷۳ و ۲۰۰۰ بازی کرد، و برای بازی خود در فیلم Do Dooni Chaar، جایزه نقدهای منتقدین فیلم فیر را برای بهترین بازیگر نقش اول در سال ۲۰۱۱ به دست آورد. او برای نقشافرینی در «کاپور و پسران»، جایزه فیلم فیر را برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سال ۲۰۱۷ کسب کرد.
پسر ریشی کاپور رانبیر نیز از بازیگران درجه یک بالیوود است.
منبع: مهر
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری