تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۴/۱۴ - ۱۲:۰۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 59944

کیارستمی، اسکورسیزیبه باور خسرو دهقان، نویسنده و منتقد سینما، اگر داریوش مهرجویی برای کیارستمی فریاد و زاری می‌کند، در پی جلب توجه است.

به گزارش سینماسینما، خسرو دهقان منتقد سینما در گفت‌وگویی، درباره اسطوره ساختن از عباس کیارستمی سخن گفت. او در بخشی از حرف‌های خود به داریوش مهرجویی تاخته و گفته است :«آیا مهرجویی که آن‌قدر غش و ضعف کرد برای کیارستمی، اصلا ارتباطی با او داشت؟ تا جایی که می‌دانیم، بعید است این دو نفر حتی یک چای تلخ با هم خورده باشند؟ این واقعیت است، آن اسطوره.»

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره دلیل ستایش کارگردانان بزرگی مانند اسکورسیزی از کیارستمی گفته است: «در دنیا چیزی وجود دارد به نام جشنواره و جشنواره‌بازی. الان آن‌قدر تعداد جشنواره‌ها زیاد شده است که دیگر به‌راحتی می‌شود فیلم به جشنواره فرستاد.

من شاگردی داشتم که در رشت از پشت میز کامپیوترش، فیلمش را به جشنواره‌ای در کره‌جنوبی فرستاد و برنده جایزه شد بدون اینکه از اتاقش خارج شود. غرضم این است که جشنواره‌بازی در دنیا مد شده است. آنها چانه خودشان را می‌زنند. اگر مهرجویی فریاد و زاری می‌کند برای کیارستمی، نگران خودش است، می‌گوید لطفا به من توجه بفرمایید.

فیلمسازان خارجی را هم که گفتی مثل ماهایی که اینجا روی این موج هستیم سوار موج کیارستمی می‌شوند تا بیشتر دیده شوند. اسکورسیزی در واقع در مقابل اسپیلبرگ که نماینده یک نوع دیگر سینماست می‌خواهد بگوید آن‌قدر به سینمایی مثل کیارستمی بند نکنید، سینمای دیگر هم وجود دارد. حالا چون این سینما وجود دارد، برویم از مسیر کیارستمی این کار را انجام بدهیم. خودش که مستقیم نمی‌تواند بیاید در قاب قرار بگیرد، مجبور است برود پشت کیارستمی قایم بشود.»

منبع: وقایع اتفاقیه

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها