تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۳/۰۵ - ۱۳:۰۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 55993

رییس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه نباید هیچ فیلمی را در قفسه‌ها نگه‌ داشت، از جمع‌بندی نهایی درباره جشنواره فجر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش سینماسینما٬ محمد مهدی حیدریان درباره شروع به کار کمیته ویژه بررسی فیلم‌های مشکل‌دار بیان کرد: اعتقادم بر این است که اثر هنری چیزی نیست که ما مجاز باشیم آن را در قفسه‌ها نگه داریم  و وقتی یک هنرمند یا مولف دغدغه‌ای پیدا می‌کند که در نهایت منجر به خلق یک اثر می‌شود قاعدتا باید این امکان را پیدا کند تا به رویت یا سمع مخاطبانش برساند.

او افزود: البته ممکن است دغدغه‌ها و برداشت شخصی یک هنرمند باعث تولید اثری شود که خیلی مناسب برای ارائه عمومی نباشد یا این که باعث سوء‌تفاهم و سوء برداشت شود، در این صورت شوراهایی به عنوان کارشناسان فرهنگی در یک همکاری همراهانه با هنرمندان به جمع ‌بندی جدیدی نسبت به اثر می‌رسند به این معنا که اگر ایراد و اشکالی وجود دارد و کمکی برای ترمیم یا تکمیل کار نیاز است، این فرصت به هنرمند و نیز جامعه برای دیدن داده شود و خودمان هم این همکاری را خوهیم داشت تا اثر در اختیار مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: بنابراین کمیته با همین نگاه تشکیل شده و حتما یک کارگردان و یک تهیه‌کننده و یکی دو کارشناس فرهنگی در آن عضو هستند که با کارگردان و تهیه‌کننده اثر جلساتی را برگزار می‌کنند تا آنچه را به جمع‌بندی و توافق می‌رسند روی کار اعمال کنند که در نهایت اثر قابل نمایش عمومی شود.

حیدریان اظهار کرد:‌ من در این مدتی که درسازمان سینمایی هستم، تمام وقت خود را مشغول صحبت با کانون‌ها و انجمن‌ها کرده‌ام تا رویکرد جدیدمان را با یکدیگر درمیان بگذاریم  و آن‌ها را از برنامه‌ها مطلع کنم تا بدانند از چه سمتی حرکت می‌کنیم، چون واقعیت این است که به واسطه سابقه بیش از ۳۶ ساله‌ام دولت و مدیران را با آن‌ها یک خانواده می‌بینم و می‌خواهم این موضوع را در عمل پیاده کنم. همانطور که از روز اول با خانه سینما به عنوان یک عضو  اصلی سازمان همکاری می‌کنیم و  همین مشی را هم ادامه خواهیم داد.

رییس سازمان سینمایی همچنین در پاسخ به اینکه شنید ه می‌شود جشنواره جهانی فجر به زمان قبلی خود (بهمن‌ماه) برمی‌گردد، گفت: خیر٬ ما اصلا دراین‌باره به جمع بندی نرسیدم و آقای میرکریمی هم به جمعی که درباره جشنواره بازنگری می‌کرد اضافه شده است. در حال حاضر سازوکار برگزاری جشنواره بررسی می‌شود که در یکی دو جلسه دیگر به جمع‌بندی نهایی می‌رسیم.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها