محمود گبرلو مجری سابق برنامه «هفت» با انتقاد از رویکرد فعلی صداوسیما و حضور پرتعداد سلبریتیها در برنامههای تلویزیونی، گفت: «اینقدر نباید به سبک زندگی غربی بپردازیم.»
به گزارش سینماسینما، سلبریتیها یا همان آدمهای مشهور عرصههای مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی که صاحبنظر نیستند اما درباره هرچیزی نظر میدهند، سوار بر مدار مجازی شدهاند و خودنمایی میکنند. اما آیا واقعاً بایستی مردم خوراک و تغذیه علمی و روحی و فرهنگیشان را از صفحات و مواضع این قشر برداشت کنند؟!
محمود گبرلو هم شاید در برههای خودش یکی از همین سلبریتیها باشد که برنامه «هفت» را اجرا میکرد؛ البته جامعه هنری او را به عنوان یک کارشناس سینما و تلویزیون میشناسند. او در این باره میگوید: انتظارات و توقعاتی از صداوسیما داشتیم که امروز فرسنگها از آن آرمانهای مقدس فاصله گرفته است. ترجیح میدهم وقتی آرمانخواهی افول کرده من در این میدان نباشم و به کار دیگری بپردازم. مخاطبین ما آزردهخاطرند، چون رسانه ملی هم دیگر تلاشی برای اندیشهورزی اسلامی و به چالش کشیدن موضوعات عمیق فکری ایرانی اسلامی ندارد. آنقدر میان خودش با مخاطب فاصله ایجاد کرده که اصلاً سیاستها و برنامهریزیهای اصولیاش را فراموش کرده است.
این منتقد سینما و تلویزیون با بیان اینکه تلویزیون خودش را مشغول بیمحتواییها و لودگیهای چند طنزپرداز کرده که هیچ درونمایهای برای مخاطب ندارد، خاطرنشان کرد: امروز برنامههایی میسازند که فقط مخاطب را سرگرم کنند اما نمیدانند در باطن از فضای آرمانخواهی و تقدسگرایی که باید به جامعه اسلامی ما القاء کنند، دور شدهاند. شادابی، خنده و طنز لازمه هنرهای نمایشی ماست و اصلاً مذهب ما سراسر شادابی را به اوج خودش میرساند اما این طنزها چقدر به فرهنگ ما نزدیک هستند و چقدر آرمان انقلابی ما را فریاد میزنند. من فقط قهقهه بیش از اندازه سلبریتیها را میشنوم که آنچنان مدیران ما را تحت سلطه خود گرفتهاند، برای خطاهایشان هم دفاعیه مینویسند.
او تأکید کرد: البته مدیران ما هم مقصر نیستند، چون مشکلات بودجهای گریبان همه سازمانها را گرفته و صداوسیما بیش از همه متضرر این اتفاقات شده است. چرا که برای جذب اسپانسر باید از این سلبریتیها کمک بگیرند. اما به چه قیمتی!! به قیمت تغییر فرهنگ و آداب و منش زندگی که قرار بود به آرمانخواهی انقلابی برسد. امروز جای آدمها عوض شده است؛ ما سال ۵۷ انقلاب کردیم که مسیرمان به آرمانخواهی منتج شود. ما اگر میدانستیم صداوسیما به اینجا میرسد هیچگاه عمرمان را برای این آرمانخواهی نمیگذاشتیم.
این کارشناس و منتقد سینما و تلویزیون در پایان با بیان اینکه رسانه ملی باید مبانی اصلی انقلاب که سبک زندگی از الزامات آن به حساب میآید را به چالش بکشد، افزود: مخاطبین واقعی رسانه ملی فکر و ایده و تفکر نو میخواهند، چون پیشروی رسانهای خلاقیت و طراحی درست و به روز میطلبد. برنامههای تلویزیون ما باید مبانی اصلی انقلاب که رهبری هم بر به چالش کشیدن و پرداختن گسترده به سبک زندگی اسلامی تأکید دارند، به چالش کشیده شود. نه اینکه آنقدر به سبک زندگی غربی بپردازیم؛ کاری که شبکههای ماهوارهای مثل جم کار ضدخانواده انجام میدهد. این نگاه به جذب حداکثری، باعث شده مخاطبین واقعی و جدی رسانهملی فراموش بشوند.
منبع: تسنیم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش سازمان سینمایی به حواشی سریالهای نمایش خانگی
- سلبریتیها برای حضور در برنامههای تلویزیون پول نجومی دریافت میکنند؟
- ماجرای جمعآوری کدهای دستوری به کجا رسید؟/ صداوسیما و توسکا همچنان شفاف نیستند
- «خندوانه» پربینندهترین برنامه زمستانی تلویزیون شد
- چند پرسش درباره درآمد روبیکا از برنامههای تلویزیون
- گلایه جمشید مشایخی از تلویزیون/ برای ضایع کردن من برنامهریزی کردند
- حاشیههای این روزهای تلویزیون/ از شایعهای درباره «حالا خورشید» تا جشنوارهای روی اعصاب
- عصر جدید؛ عصر لبخند به جای اشک؟/ جزییاتی از برنامه استعدادیابی احسان علیخانی
- درآمد میلیاردی شبکه سه، فقط در یک روز
- علی انصاریان مجری تلویزیون شد
- رییس صداوسیما کیست؟/ نگاهی به نقش پررنگ کدهای دستوری در برنامههای تلویزیونی
- پاسخ سوالات در گزارشهای تلویزیونی به مردم دیکته میشود؟
- جزئیاتی تازه از فصل جدید «خندوانه» و «قاچ»
- نظر جالب یک تهیهکننده درباره بازیگرانی که مجری شدند
- مجری مطرح تلویزیون زیر تیغ جراحی رفت + عکس
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





