تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۳/۱۹ - ۰۱:۰۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 88871

ناصر ملک مطیعی با قدردانی از لطفی که مردم در طول این سال ها به او داشتند، درباره فعالیت هایش در حوزه سینما و وضعیت سینمای ایران پس از انقلاب سخن گفت.

به گزارش سینماسینما ، چند ماه پیش، درست شب یلدا بود که خبر حضور ناصر ملک مطیعی در برنامه «دورهمی» پخش شد و علاقه مندان به این بازیگر را پای جعبه جادویی نشاند تا پس از سال ها ستاره محبوبشان را در قاب تلویزیون ببینند. دیداری که هرگز محقق نشد و بنا به تصمیم مسئولان سازمان تنها چند دقیقه مانده به آغاز برنامه از پخش آن جلوگیری شد.

حال و پس از گذشت مدتی از درگذشت ناصر ملک‌مطیعی یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان فیلمی از این گفت وگو که توسط یکی از تماشاگران حاضر در استودیو «دورهمی» گرفته شده بود را پخش کرد اتفاقی نادر که بیانگر اشتباه و گاف عجیب صداوسیما است و باید ببینیم پاسخ مسئولان سازمان به این اتفاق چه خواهد بود. حال نگاهی می‌اندازیم به مهم ترین بخش های گفت وگوی ملک مطیعی و مهران مدیری.

این بازیگر پیشکسوت که ابتدای برنامه احساساتی شده بود، درباره حضور دوباره اش در تلویزیون بیان کرد: «این چند دهه‌ای که گذشته و مردم عزیزم من را فراموش نکردند اصلا جای صحبت ندارد و سکوت کنم بهتر است. امروز خیلی خوشحالم که پس از سال‌ها دوری از خانه اینجا هستم و خدا را واقعا شکر می‌کنم.»

ملک‌مطیعی در آغاز گفت‌وگو درباره اینکه همانند برخی از همنسلانش به خارج از کشور مهاجرت نکرده است، گفت:  او در پاسخ به سوال مدیری درباره اینکه چرا ایران را ترک نکرد، توضیح داد: «برای من وقتی از زیر بازارچه معیر عبور می‌کنم و لبوفروش فریاد می‌زند لبو لذت بخش است. اینجا ممکلت خودم است و پایم روی زمین است، ما ریشه داریم و هنوز پایبند سنت‌ها و فرهنگ‌مان هستیم. کجا می توانستم شاهد این احترامی که مردم به من می‌گذارند باشم. شما فرض کنید که من ناصر ملک‌مطیعی در طبقه پنجاهم در لاس وگاس در جکوزی در حال فیلم بازی کردن بودم یا اینکه در ایران در کنار مردم عزیز حضور داشتم.»

این بازیگر درباره کارهایی که پس از ممنوع‌الفعالیت شدن انجام می‌داد، بیان کرد: «زمانیکه قرار شد دیگر کار نکنیم در گوشه حیات خانه مان که در میان ونک بود شروع به شیرینی پزی کردیم.»

بازیگر «مرد» با گلایه از بی توجهی که به برخی از بازیگران پیشکسوت می شود، گفت: «حیف است که بعضی از هنرمندان مملکت ما آسایش و رفاه نداشته باشند، باید به آن‌ها رسیدگی کرد زیرا که زندگی خودشان را در راه هنر گذاشتند و عاشقانه کارشان را دوست داشتند. الان در گوشه و کنار پنهان هستند و الان روی شان نمی‌شود در انظار عمومی حاضر شوند.»

ملک مطیعی ضمن تمجید از بازیگران پس از انقلاب سینمای ایران، به نبود قهرمان در فیلم های ایرانی اشاره کرد و توضیح داد:«فیلم ایرانی به قهرمان لازم دارد، ما در طول تاریخ گرفتار مسایل و مشکلات زیادی بودیم و همواره درگیر زد و خوردهای بسیاری بودیم و همواره یک قهرمان پیدا می‌شد و مردم زیر چتر او می‌رفتند. مردم قهرمان دوست دارند.»

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها