تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۱۸:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 18129

کیمیایی  مسعود کیمیایی این بار می‌خواهد در سکوت خبری و بدون انتشار خبر، مراحل پیش تولید «قاتل اهلی» را طی کند تا اتفاقات دفعه گذشته برای او تکرار نشود.

اواسط دی ماه سال ۹۴ بود که خبری منتشر شد که قرار است مسعود کیمیایی فیلم تازه اش را با عنوان «قاتل اهلی» به تهیه‌کنندگی منصور لشکری قوچانی جلوی دوربین ببرد. برای هواداران کیمیایی خبر بسیار خوبی بود که قرار است این کارگردان کهنه کار سینمای ایران فیلمنامه تازه اش را با حال هوای کارهای قدیمی ترش کلید بزند، بعد از اکران فیلم «متروپل» در جشنواره فیلم فجر طرفداران افراطی کیمیایی یا همان «آقابازها» از ساخته آخر فیلمساز محبوبشان راضی نشدند اما در مقابل هجمه ها ایستادگی کردند و برخی از آن ها می‌گفتند که «کیمیایی در بدترین فیلمش هم باز کیمیایی است» و نگذاشتند که تصویر کارگردان محبوبشان در افکار عمومی تخریب شود.

منصور لشکری قوچانی تهیه کننده سینما، که پیش از این با مصطفی کیایی و هاتف علیمردانی همکاری کرده بود، این بار می‌خواست با یکی از کارگردانان مطرح سینمای ایران، که چند نسل با او خاطره دارند، فیلمی را تولید کند. اواخر دی ماه بود که مشخص شد فیلم «قاتل اهلی» به این زودی ها کلید نمی‌خورد و به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نخواهد رسید اما قوچانی طی مصاحبه ای با رسانه های مختلف عنوان کرد: فیلم را به بخش بین الملل سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر خواهیم رساند. اما اردیبهشت ماه سال ۹۵ هم فرارسید این فیلم هنوز به تولید نرسیده بود.

اواخر اسفندماه ۹۴ بود که شورای صدور پروانه ساخت در آخرین جلسه اش، پروانه ساخت سی امین فیلم مسعود کیمیایی را صادر کرد و طی خبرهایی که از پروژه می رسید، قرار بود که از هفتم فروردین ماه ۹۵ پیش تولید فیلم آغاز شود.

انتخاب بازیگران و اخبار ضد و نقیض

سال نو فرا رسید و هنوز سی امین فیلم مسعود کیمیایی کلید نخورده بود و اخبار ضد و نقیضی در خصوص این پروژه در رسانه ها منتشر می‌شد. یکی از خبرهایی که بازخوردهای بسیار خوبی داشت، همکاری دوباره فریماه فرجامی بازیگر سال های دور سینمای ایران با مسعود کیمیایی بود. فریماه فرجامی که سال های زیادی را از سینما دور بوده و این روزها حال و روز خوبی ندارد، قرار بود که بعد از فیلم «سرب» دوباره با کیمیایی همکاری کند.

در همین ایام بود که گفتند، لوکیشن های اصلی فیلم «قاتل اهلی» در شهر مشهد خواهد بود و گروه بعد از تعطیلات نوروزی عازم مشهد خواهند شد تا فیلمبرداری این پروزه سینمایی آغاز شود.

در طول این مدت هم مسعود کیمیایی در حال بازنویسی فیلمنامه «قاتل اهلی» بود و یکی دیگر از بازیگرانی که با او برای حضور در این فیلم مذاکره شد، عزت الله انتظامی بود. کیمیایی بعد از فیلم «حکم» دلش می‌خواست که یک بار دیگر با انتظامی، همکاری کند اما فیلمنامه را برای او می‌فرستند و استاد انتظامی فیلمنامه «قاتل اهلی» را رد می‎کند. عزت انتظامی در گفتگو با یکی از رسانه ها عنوان کرد: به هیچ عنوان در فیلم جدید مسعود کیمیایی بازی نخواهم کرد چرا که زمانی که فیلمنامه را خواندم داستان و فضای آن نتوانست مرا درگیر کند.

یکی دیگر از اخباری که در خصوص بازیگران این فیلم منتشر شد این بود که فرهاد اصلانی قرار است ایفاگر  نقش اصلی این فیلم باشد و کیمیایی او را برای روایت سرگذشت قهرمان فیلم تازه اش انتخاب کرده است. فرهاد اصلانی با منصور لشکری قوچانی در دو فیلم «کوچه بی نام» و «عصر یخبندان» همکاری داشته است.

اما این پایان کار نبود، یکی دیگر از خبرهایی که درخصوص فیلم تازه کیمیایی حائز اهمیت شد، این بود که او در فیلم جدیدش به دنبال یک خواننده جوان می‌گردد، در ابتدا صحبت هایی به میان آمد که قرار است همایون شجریان یکی از گزینه های مسعود کیمیایی باشد اما در نهایت قرعه به نام حافظ ناظری فرزند شهرام ناظری شوالیه آواز ایران افتاد که او هم بعد از رسانه ای شدن خبر حضورش در این فیلم، همانند انتظامی از حضور در این فیلم خودداری کرد و حضورش را تکذیب کرد.

آنا نعمتی، بهاره کیان افشار و … نام های دیگری بودند که نامشان برای حضور در فیلم تاره کیمیایی مطرح شد اما در کلیت ماجرا اتفاقی نیفتاد. فرشاد محمدی در مقام فیلمبردار و عبد الله اسکندری به عنوان طراح گریم هم حضورشان در این فیلم قطع شد که به سرانجام نرسید.

 آیا سی اُمین فیلم کیمیایی قبل از تولد، مــُرد؟

حواشی زیادی گریبان کیمیایی و لشکری را برای تولید فیلم «قاتل اهلی» گرفت و آخرین خبری که در رسانه ها منتشر شد این بود که این کارگردان صاحب نام سینمای ایران به دلیل همین حاشیه های ایجاد شده، شاید دیگر این فیلم را نسازد و شایعه هایی مبنی بر این که منصور لشکری و مسعود کیمیایی باهم درگیر شدند و از یکدیگر شکایت کردند مطرح شد که در نهایت تکذیب شد. عده ای گفتند که به دلیل فرا رسیدن فصل گرما، فیلمبرداری این فیلم به تعویق افتاده است و این کارگردان در فصل سرما «قاتل اهلی» را جلوی دوربین می‌برد.

پیش تولید در سکوت خبری، کیمیایی «قاتل اهلی» را می‌سازد

با پیگیری های سینماسینما درباره سرنوشت آخرین فیلم مسعود کیمیایی به نکته های مهمی برخوردیم. این روزها نگارش نهایی فیلمنامه به پایان رسیده است و کیمیایی قطعا این فیلم را کلید می‎زند.

یکی از عوامل اصلی این پروژه در گفتگو با سینماسینما عنوان کرد: مسعود کیمیایی این فیلم را کلید خواهد زد و این روزها تمرکز اش را بر روی انتخاب بازیگران گذاشته است تا ماجراهای قبلی تکرار نشود، حضور فرهاد اصلانی در پروژه قطعی است. تصمیم بر این است که اخبار به درستی در اختیار رسانه ها قرار بگیرد و تاکید کیمیایی و لشکری بر این است که در سکوت خبری و چراغ خاموش کارهای مربوط به فیلم انجام شود تا اتفاقات گذشته تکرار نشود. کارهای اجرایی بر عهده منصور لشکری است و آقای کیمیایی هم در آرامش کامل مشغول کار هستند.

باید منتظر بود و دید که واقعا این بار مراحل پیش تولید فیلم در سکوت خبری انجام می‌شود، یا دو روز دیگر خبر تازه ای از این فیلم منتشر می‌شود؟

 

 

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها