تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۲/۱۲ - ۲۳:۵۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 111580

سرگئی دوروتسوی فیلمساز قزاقستانی و داور نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش با حضور در این رویداد سینمایی گفت: سینمای ایران بیشتر جنبه بصری دارد و در فیلم های ایرانی بیش از دیالوگ با تصویر رو به رو هستیم.

به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش، سرگئی دوروتسوی داور بخش مسابقه بین الملل این جشنواره، درباره سینمای ایران گفت: سینمای ایران را بسیار دوست دارم و فیلمسازان ایرانی زیادی را می شناسم. همچنین به عنوان داور در جشنواره های بین المللی زیادی فیلم های ایرانی را تماشا کرده ام.

وی افزود: ایران از فرهنگی بسیار غنی برخوردار است. نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش اولین حضور من در ایران است و تمایل دارم در طی آن با فرهنگ ایرانیان آشنا شوم. به نظرم هر چقدر یک فرد شناخت بهتری نسبت به جهان و آدم های پیرامون پیدا کند خود را نیز بهتر می شناسد. به عنوان یک شهروند فکر می کنم ایران و قزاقستان باید روابط فرهنگی نزدیکی با یکدیگر داشته و پلی برای گسترش آن از طریق سینما ایجاد کنند. مهم است که مستندسازان فیلم هایی درباره افراد معمولی بسازند. از نظر من مردم در همه کشورها شبیه به هم هستند و این میان فرهنگ نیز نقش مهمی دارد.

وی درباره شناخت خود از سینمای ایران بیان کرد: با فیلم های ایرانی به نوعی خو گرفته ام؛ عباس کیارستمی، نیکی کریمی و برخی دیگر از سینماگران ایرانی را می شناسم و به تازگی عضو هیات داوران پکن بودم و با مجید مجیدی نیز آشنا شدم.
این فیلمساز عنوان کرد: سینمای ایران بیشتر جنبه بصری دارد و در فیلم های ایرانی بیش از دیالوگ با تصویر رو به رو هستیم. از این نظر سینمای ایران شبیه به سینمای آلمان و فرانسه نیست و برایم سینمایی بسیار جذاب است.

دوروتسوی همچنین خاطر نشان کرد: من عاشق زندگی هستم و زمانی که به ایران آمدم متوجه جریان جذاب زندگی در بازارهای بابل و خیابان های این شهر شدم. از دیدگاه من صنعت سینمای ایران از فیلمسازان جوان بسیار با استعدادی برخوردار است و آینده خوبی پیش رو دارد. همچنین مردم ایران مردمی بسیار فعال هستند.

کارگردان فیلم «آیکا» افزود: بدون شک فیلمسازی کار سختی است و من بسیار شگفت زده شدم که دیدم جوانان ایرانی چنین فیلم های باکیفیتی را تولید کرده اند. به نظرم جشنواره بین المللی فیلم وارش فرصت بسیار خوبی برای ارتقای دیپلماسی فرهنگی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به نظرم برگزاری یک جشنواره در شهری کوچک از اهمیت بالایی برخوردار است و فرصتی را فراهم می کند تا با زندگی بومیان آن شهر آشنا شویم. من به عنوان عضو هیات داوران جشنواره فیلم وارش خوشحالم که با زندگی ایرانیان آشنا شدم و فرصت داشتم در خیابان های بابل قدم بزنم، جریان زندگی مردم را ببینم و زندگی واقعی را از نزدیک لمس کنم.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربانپور ۹ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در استان مازندران در حال برگزاری است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها